dimecres, 15 d’abril del 2020

Diari d'uncoronavirus: dia 31. Que no ens falte l'energia...



Ara més que mai, necessitem gent creativa, que aporte solucions diferents a la pandèmia que estem sofrint.

Tots els dies miro les notícies per veure en quina situació ens trobem i una de les coses que més m’agrada és veure la capacitat que té la gent per “reinventar-se”.

Avui vull dedicar l’entrada a aquella gent que pot veure un “problema” com un “oportunitat”. Les persones creatives són aquelles que capaços de donar una resposta diferent a un problema o una situació que se’ls presenta. Tenen la capacitat d’aportar idees noves amb les quals enfrontar una dificultat.  
 
M’impressiona veure com marques que fabriquen cotxes, de sobte, elaboren respiradors per tal de poder ser utilitzats en les UCIS dels hospitals. Com empreses del sector textil que han passat de confeccionar roba de moda a fer bates i mascarilles per als sanitaris. I així, moltes altres empreses que davant aquesta situació, on la producció dels seus productes ha baixat per la disminució de la demanda, opten per reinventar-se per tal de poder mantenir els seus treballadors i, al mateix temps, ajudar en aquesta pandèmia que estem sofrint.
 
En publicitat, són moltes les marques que han creat anuncis televisius per recordar-nos i agraïr-nos el fet de quedar-nos en casa perquè amb aquest gest estem salvant la vida de moltes persones. L’altre dia vaig veure un anunci que es desmarcava de conscienciar a la societat de romandre en casa i enfocava el seu missatge a donar les gràcies a diferents col·lectius que tenen una gran responsabilitat en un moment com aquest. Endesa agraïa als metges i sanitaris la seua feina  i també donava les gràcies als professors però, encara que ja sabeu tots que jo sóc docent no és la frase que més m’agrada. N’hi ha una altra que m’emociona molt més i és aquella que fa referència a les empreses que estan ajudant a proveir de material de protecció al col·lectiu sanitari ja que la seua feina facilita la dels altres i, així, ens protegeix de COVID-19.



Sobre la imatge del mar amb un far que il·lumina l’escena, se’ns presenta un relat:

En tiempos díficiles…
Hay miles de personas que se han volcado en ayudar a los demás
Profesores que siguen conectados a sus alumnos
Personas usando máquinas de coser para hacer mascarillas
Y miles de médicos y sanitarios cuidando de nosotros noche y día
Cada vez estamos más cerca
# QUENONOSFALTELAENERGÍA

El llum del far que va girant és el que s’encarrega d’esborrar cadascuna de les frases per donar pas a la següent fins que apareix: # QUENONOSFALTELAENERGÍA. És en aquest moment quan el llum del far continua girant però ja no esborra la frase. L’eslògan de la companyia es manté sobreimpres sobre la imatge (amb un hastag al principi per recordar-nos que és el més important) mentre la veu en off ens diu que fa Endesa per nosaltres durant aquest confinament: “En Endesa estamos trabajando para llevarte toda nuestra energía y que todo funcione”.

El missatge de l’empresa, que havia començat agraïnt la feina de diferents sectors durant aquesta pandèmia, és clar des del principi. S’utilitza la llum del far per a representar a aquesta empresa elèctrica dins de l’espot i que està amb nosaltres, igual que la llum, des de l’inici. És la nostra companya de viatge, la que vetlla per nosaltres i ens aporta l’energia que ens fa falta ara que passem més hores en casa.

Si pensem en com s’ha construït el missatge, la coherència és la clau per a que aquest arribe al telespectador. La marca es mostra humana agraïnt a altres col·lectius la seua feina la cosa emociona a aquell telespectador que empatitza amb el contingut del missatge. A més a més, sap introduir el servei que ofereix (energia elèctrica) a través de la llum d’un far que il·lumina la imatge durant tot l’anunci i que la intensitat del seu flaix és capaç de travessar les pantalles situant a l’espectador, juntament amb la música de fons, dins de la pròpia escena.

La música, un altre element a destacar dins de l’espot, és una versió de Tom Walker titulada Leave a Light on” (Deixa un llum encès). Com podeu observar, el títol ja ens dona una pista de la lletra de la cançó. I si us dic que en aquesta peça musical pareix també un far...com us quedeu?
Us deixo el vídeo clip per tal que poguésseu extraure vosaltres mateixos conclusions sobre la importància o no d’escollir la música adequada per a un anunci.


Ens veiem en la pròxima entrada!
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada