dijous, 23 d’abril del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 40. UN SANT JORDI DIFERENT…


Aquest 2020 no està resultant com esperàvem però, de vegades, les coses són així. Podem assumir-les i portar-ho el millor possible o queixar-nos i perdre el nostre temps.

Disseny de Marc Jesús

En entrades anteriors he parlat de passar una “bona estona” mirant una pel·lícula i en aquesta entrada parlaré de passar una “bona estona” davant d’un llibre. El confinament ens obliga a quedar-nos en casa, per tant, si anem sumant “bones estones”, podrem gaudir del confinament sense haver tingut la sensació d’estar perdent el temps.

M’agraden els llibres que saben contar històries. Un llibre no s’escriu a soles, sempre hi ha una persona que és la que crea el relat. Un relat on apareixen personatges, llocs, sentiments que ens traslladen a un altre món que no és el nostre.

M’agraden els llibres que aconsegueixen fer-me desconnectar de la meua realitat per a submergir-me  en allò que ens conta, aturant-se el rellotge i activant-se la meua imaginació.

M’agraden els llibres que m’emocionen perquè el record de les paraules llegides perduren per sempre en la meua memòria i també en la meua experiència.

M’agraden els llibres que tenen la capacitat de mostrar-nos altres mons, de vegades imaginaris, però tant reals en les seues pàgines que aconsegueixen ser profundament creïbles.

M’agraden els llibres que fan que viatje sense sortir de casa, simplement a través de les seues descripcions d’indrets o dels personatges que els habiten.

En definitiva: M’AGRADEN ELS LLIBRES...



FELIÇ SANT JORDI PER A TOTS I TOTES!



2 comentaris:

  1. Hola Isabel!! A mi també m'encanten els llibres. Per jo és com una estona per desconnectar-se del món i viatjar a un altre lloc. Et transporten. I més en aquests moments... Jo ja m'he llegit quatre llibres durant aquest confinament i ara em llegesc un de 800 pàgines jajaja. A més, al menys a mi, em fan somiar. La gent del meu voltant té amors platònics de pel·lícules i sèries i jo en tenc de llibres jajaja. Personalment disfrut mil vegades més de llegir el llibre a de veure la pel·lícula, perquè em puc imaginar les coses a la meva manera. De fet, més d'una vegada m'ha passat que primer he llegit el llibre i llavors la pel·lícula i he pensat: "no vos enterau, el personatge no té els cabells rossos, els té negres!!!". Clar, quan fan al pel·lícula no sempre respecten les descripcions que dona el llibre o simplement tu te l'imagines d'una manera completament diferent.
    Fa dos anys em van regalar un ebook i al principi no em va fer molta gràcia perquè això de llegir en pantalla... no em convencia, però ara estic súper contenta. És molt útil, perquè pots tenir moltíssims llibres dins un dispositiu molt lleuger. A més, hi ha pàgines web per descarregar llibres i així et surten gratis ;) (encara que els llibres en format ebook costen menys).

    Una abraçada virtual!! :)

    P.D: no puc posar emojis perquè escric amb l'ordinador, però bé, intent fer-ho amb els signes de puntuació jajaja

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marinaaaaaa!😊

      Se m'havia passat contestar aquest comentari 😫. En sembla increíble que ja t'hages llegit quatre llibres durant aquest confinament 😱😱😱😱. Mare meua...jo ja fa temps que els llibres que acabo són només contes... 😂😂😂😂

      Amb els teus comentaris sobre les diferències entre el llibre i la pel.lícula veig que eres molt observadora i això és una qualitat que no té tot el món. I m'ha fet pensar en una cosa: Què vols ser de gran? És simple curiositat 😉.

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina