dilluns, 20 d’abril del 2020

CARTA AL MEU ALUMNAT EN GENERAL



Avui toca l’entrada número 37 publicada des de l’estat d’alarma. En un principi anava a ser del mateix estil que les anteriors però hi ha una cosa que em preocupa des de fa un parell de dies, suposo que l’aïllament m’ha fet pensar més en el tema, que avui vull compartir amb tots vosaltres. Avui vull contar-vos el perquè de l’existència d’aquest bloc. Crec que després d’aquesta entrada hi haurà un abans i un després però soc conscient del risc i l’enfrontaré com he fet en altres situacions de la meua vida.

La primera entrada del bloc data del 5 de novembre de 2012, és a dir, han passat més de 7 anys. L’origen d’aquest bloc parteix d’una necessitat meua, com a professora d’Educació Plàstica i Audiovisual, d’ampliar temes explicats en classe i d’introduir-ne d’altres que, per motiu de temps, eren impossible de ser tractats en l’aula. En aquell moment tenia la necessitat d’iniciar un projecte emprant la tecnologia com a plataforma per tal d’arribar i connectar amb el meu alumnat fora de l’aula. En definitiva: “Tenia ganes de més”.

El bloc ha anat evolucionant al mateix temps que ho he fet jo com a persona. M’ha donat moltes satisfaccions i m’ha ajudat a veure als meus alumnes d’una altra manera i això m’agrada. Si podeu, doneu una ullada a les paraules que ens hem intercanviat a través dels comentaris realitzats en diferents entrades i descobrireu del que estic parlant.

Ara mateix em trobo en un moment en el que m’he plantejat seriosament deixar de publicar entrades perquè crec que no estic aconseguint un dels objectius principals pels quals vaig començar aquest bloc: connectar amb els alumnes.

Estem TOTS i TOTES tancats en casa però afortunadament seguim connectats a l’exterior a través dels mòbils, tablets, ordinadors i de les xarxes socials. Enguany faig classe exactament a 174 persones repartides entre 1r i 2n d’ESO i 2n de batxillerat i sabeu què? Durant aquests dies de confinament, només 2 persones han publicat els seus comentaris en el bloc i em sembla molt trist perquè no entenc el perquè. I això, sincerament, em deprimeix perquè no es correspon amb la realitat que tinc en l’aula. M’esperava que aquell alumnat que mostra tant d’interès en classe també ho faria en el bloc però no noto la seua presència “virtual”. I vull que sigueu conscients que aquest “distanciament” que estem patint no va de setmanes, va de mesos. 

Sé que sou adolescents i que moltes vegades esteu en una altra “òrbita”. Us entenc perfectament, no penseu que jo he passat directament dels 12 anys als 43 anys. També he sigut jove i també he passat per eixa època però hi ha una cosa que mai he deixat de fer: “APRENDRE”. Perquè en aquesta vida hi ha temps per a tot...

Algunes vegades, alguns alumnes m’han insinuat en les classes que em face youtuber, que em donaríeu al like però em sap greu comunicar-vos que ser professora no va d’això. He intentat fer entrades tractant diferents temes, us he animat a participar fent-vos preguntes obertes per tal de poder contestar-les amb facilitat i veig que no hi ha resposta. Si hagués de puntuar la vostra actitud aquest 3r trimestre, quina nota obtindríeu? No vull que fésseu les coses per obligació però sí que m’agradaria que després de llegir aquesta entrada reconsiderésseu la importància de fer les vostres aportacions al bloc perquè quan compartim idees, opinions i reflexions aprenem TOTS i TOTES inclús la professora.

Una abraçada ben forta d’una professora que us troba a faltar...




4 comentaris:

  1. Hola Isabeeel!! Som na Marina (sa mallorquina jajaja). M'està agradant molt el diari d'un coronavirus, perquè és vertitat que aquest any t'he trobat a faltar en el blog. Em sap molt de greu no haver-te contestat a quasi ninguna entrada, però les mir TOTES encara que no escrigui un comentari (les mir el vespre i amb el mòbil no em deixa enviar comentaris, llavors sempre he d'obrir l'ordenador i reconec que em fa peresa). Però ahir quan vaig llegir l'entrada i em va fer moltíssima pena i vaig posar-me un recordatori perquè avui sens falta t'escrigués un comentari. Per favor, NO DEIXIS EL BLOG!
    Esper que tu i la teva família estigueu bé, que ja queda menys!! Jo enguany he estat un poc liada (bé, en realitat els professors no donen tanta feina, però com que soc tan perfeccionista, tard més que altres persones en fer els treballs jajaja).
    Em va encantar que en una de les entrades sobre el racó creatiu possesis el meu dibuix. Em va fer molta il·lusió!!

    Una abraçada virtual!!!!

    P.D: Pensa't el del blog, per favor...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marina!☺

      Eres un encant!☺ Tranquil.la, us entenc perfectament. El que passa és que trobo molt a faltar eixa il.lusió dels meus alumnes mallorquins... 💔💔💔💔. Moltes vegades, tanco els ulls i me'n recordo perfectament en quin lloc de la classe estàveu asseguts... Sense menysprear els meus alumnes d'aquí, he de dir als meus alumnes mallorquins que m'encantava la passió que li posàveu a les coses i l'interés per fer la feina ben feta... M'encantava rebre els vostres comentaris en el bloc...💕💓💕💓💕

      Estic contenta de saber de tu i, tant de bo, altres companys de l'illa s'animen a publicar comentaris perquè d'aquesta manera, encara que en la distància, mantindrem el contacte! Heu format part de la meua vida, els moments compartits en classe s'han convertit en molts bons records i això ús ho agraïré SEMPRE! ❤❤❤❤

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola profe como esta espero que bn soy Jean pool benitez y quisiera saber si me podría enviar su correo para enviarle la foto de la lámina del triángulo que nose como enviarla por aquí un beso y un abrazo gracias

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Jean Pool! 😄

      En marzo envié un correo, a través de Ítaca, a todas las familias para explicarles que durante el tiempo que dure todo esto, las clases se harían por la plataforma Aules. También puse mi correo electrónico por si teniáis cualquier duda...Estoy redactando cómo tenéis que entregarme la lámina y pondré toda la información en el Aules. El bloc es sólo para ver las entradas y comentarlas pero no se resuelven las dudas. A partir de ahora, hazlo por correo electrònico... 😘

      Elimina