dimecres, 6 de maig del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 52. It's not a dream!


Després de 52 dies i un total de 55 entrades publicades en el bloc, a la fi puc dir que el meu somni s’ha convertit en realitat! 



Ja estava preocupada perquè per més que us parlava de manera molt sincera de com em sentia, no veia resposta per la vostra part... Res em feia presagiar que l’entrada del divendres tindria tant d’èxit... Em sap greu però encara no he pogut contestar a tots els comentaris, coses del teletreball. Mentre em poso al dia amb tots vosaltres, què tal si començo aquesta iniciativa per conèixer l’Art Modern parlant del primer artista que apareix en el cartell?
 
Imatge d'Andy Tuohy

Un dels primers artistes que vaig estudiar el primer any de la carrera en l’assignatura de “Pintura” va se Josef Albers (1888 – 1976). Quan publico alguna entrada d’algun artista, m’agrada posar una fotografia seua perquè és com si a través d’ella, tinguéssem l’oportunitat d’aproximar-nos més a la persona que hi ha darrere de l’obra artística.

Imatge via Google


Josef Albers va dedicar part de la seua vida a estudiar el fenomen del color i com es comportava a través de multitud de combinacions diferents. Per a aprofundir en el seu estudi es basava en formes geomètriques simples, com podem veure en les seues obres “Homenatge al quadrat”, on  través de quadrats distribuïts de manera concèntrica, estudia d’una manera molt visual la percepció del color.

Quadres de la sèrie "Homenatge a un quadrat"

Però Josef Albers també és conegut per la seua faceta de dissenyador de mobles, on també podem apreciar l’ús del color en algunes de les seues peces tridimensionals que són una prolongació dels colors pintats en els seus llenços.

Imatges via Google

En la Universitat, després de llegir i consultar el seu llibre “La interacción del color”, vaig haver de realitzar un estudi del color on havia de experimentar a través de cartolines de quina manera els colors es comportaven amb el seu entorn. Encara tinc el treball guardat per casa dels meus pares. Una llàstima que no el tingue aquí perquè us haguera mostrat en fotografies alguns dissenys que vaig realitzar com la construcció d’un mur amb rectangles rojos sobre fons de diferents colors per tal d’apreciar la seua interacció amb altres colors.



Recordo, com si fos ara, està retallant formes de molts de colors per tal de realitzar el dossier que tenia la mida d’un A3 (29,7 cm x 42 cm) i ho recordo amb il·lusió perquè una de les coses que més m’ha agradat, més m’agrada i més m’agradarà és APRENDRE.

Josef Albers en la seua casa l‘any 1968. Foto de Henri Cartier Bresson.


Avui em sento com la flamenca del whatsapp. Moltíssimes gràcies pels vostres comentaris ja em teniu esperant les vostres opinions sobre que us ha semblat aquesta entrada. 

 

SOU GENIALS!!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada