diumenge, 24 de maig del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 70..."Más que coches"


Com ja us vaig dir en una altra entrada, en la 3a avaluació haguéssem analitzat els missatges audiovisuals publicitaris en classe però, com que estem en aquesta situació, ho faig a través del bloc.
Durant aquest confinament, les marques comercials s’han preocupat per a que els consumidors les trobéssem “presents” en el nostre dia a dia ajudant-nos i, perquè no conscienciar-nos, de la situació tant extraordinària que estem vivim. A través de #quédatencasa, les empreses es preocupaven per nosaltres i ens animàvem en un moment de tanta incertesa.

Les marques de productes alimentaris ens han acompanyat en aquest moment a través dels menjars que hem realitzat durant aquests dies en casa i també a través de la pantalla dels nostres televisors. Empreses, com la marca “El Pozo” ens han relatat els seus orígens i han insistit en que tots som una gran família.




Altres productes, com ara Cola Cao, ens han donat idees sobre que podem fer en aquest període on hem de romandre obligatòriament a casa i ens animen, una vegada més, formant part d’un col·lectiu a superar aquesta pandèmia.



Les empreses de telefonia centren el seu missatge en la necessitat d’estar connectats amb família i amics en un moment en el qual la distància física és inevitable. Algunes, com la companyia Yoigo, ho fan a través de l’humor i impregnant de positivisme el missatge per tal de contagiar-nos-el i fer-nos més suportable el moment pensant en el dia que tot això s’acabe.



Però que passa amb aquelles empreses que venen productes que durant el confinament s’han reduït de manera dràstica les seues vendes? Us heu parat a pensar com el sector de l’automoció s’ha mostrat i es mostra durant aquest confinament?

Durant les primeres setmanes de l’estat d’alarma, igual que ha succeït en empreses d’altres sectors mencionats anteriorment, les marques de cotxe se centraven en el fet de quedar-se en casa. La marca Skoda relacionava eixa capacitat de moviment (que ens proporcionen els cotxes) amb la capacitat de moviment que hem sigut capaços de generar des de casa.



Altres marques més elitistes, com Jaguar, ens recordaven de manera molt visual la importància d’aparcar el nostre cotxe i quedar-nos en casa.



Per ara ja estem en la famosa “desescalada” i el sector de l’automoció ha de començar una altra vegada a incentivar el consum de cotxes després d’haver decaigut de manera considerable la seua venda en aquests mesos de confinament. La publicitat és una de les eines que tenen aquestes empreses per tal de crear la necessitat de compra als consumidors potencials d’aquest tipus de producte, que té un cost més elevat i, per tant, requereix d’una inversió superior.

A mi, personalment, que soc una persona que m’agrada reflexionar sobre els anuncis publicitaris i de quina manera intenten convèncer a les persones per adquirir els seus productes, m’ha sorprès l’espot de la desescalada protagonitzat per la marca Lexus.



En aquest anunci, una veu femenina i sensual ens fa una pregunta׃

“Después de tanto tiempo imaginándolas, deseándolas, soñándolas. ¿Con qué coche te gustaría volver a estrenar las calles respetándolas? Nuevo Lexus UX  Híbrido recargable por 29.900 euros. Estrena las calles. Lexus. Experience Amazing.”

La resposta que s’espera és que l’individu opte per la compra d’un nou cotxe per tal de gaudir una altra vegada dels carrers. I jo em pregunto׃

És que no podem gaudir dels carrers d’igual manera amb el cotxe de sempre, és a dir, amb el cotxe que hem tingut aparcat durant aquest confinament? O és que ara comença una nova etapa i hem de renovar el cotxe com ens passa cada temporada amb el vestuari? Jo personalment avui m’he desplaçat fins a Vinaròs per a dinar amb els meus pares després de 72 dies sense veure’ls i me n’he anat amb el meu cotxe de sempre i què voleu que us digue? Que he gaudit igualment del trajecte. He tornat a veure més enllà d’un balcó i d’una finestra. He vist arbres, he vist muntanyes i he assaborit una altra vegada eixa sensació de llibertat que tenia tant adormida... I no m’he hagut de comprar un altre cotxe...jajajaja.

Evidentment és lícit que les empreses vulguen augmentar el nombre de vendes de cotxes després d’aquesta parada forçosa però també és lògic que les persones que es compren el cotxe, després d’aquesta pandèmia, ho facen valorant les necessitats reals de la seua compra i que no ens deixen influir per una veu que simplement els xiuxiueja a l’oïda...

Ens veiem en la pròxima entrada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada