dimarts, 31 de març del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 16. Si jo fos frigorífic...


Uns dies abans que es decretés l’estat d’alarma, hi havia gent que amb el seu comportament desproporcionat i convulsiu, a l’hora de la compra, alarmava més que la situació que estàvem vivint. Recordo perfectament que el dissabte dia 14 de març mentre la gent esperava veure la compareixença de Pedro Sánchez explicant les mesures que el govern adoptava davant aquesta pandèmia, me’n vaig anar a la carnisseria i, a més d’esperar una hora, quan vaig entrar no queda quasi res... El dia anterior ja m’havia passat a l’anar a Mercadona. L’estampa de veure prestatgeries buides impressionava tant... Li vaig preguntar per curiositat a una de les treballadores si al dia següent es podria comprar amb normalitat ja que em semblava surrealista el que estava veient. Ella em va comentar que el camió anava tots els dies però que la gent estava histèrica i comprava en quantitats molt grans. 

Per whatsapp van començar a circular moltes fotografies que mostraven prestatges totalment buits sense res que poder comprar però, una de les que més em va impactar va ser la d’una dona que havia omplert pràcticament el carro de flans de vainilla i natilles... I és que de vegades parar a reflexionar és molt important... 



I ara us preguntareu que té a veure això amb l’entrada d’avui? Doncs que en aquesta situació en la que ens trobem les marques comercials volen que nosaltres les sentiguem a prop i les empreses d’electrodomèstics han llançat diferents espots especialment per a aquest moment que ens hem de quedar en casa.

Per exemple, la marca Balay ens recorda l’ajuda que ens brinda a través d’imatges rutinàries d’activitats que realitzem dins de casa: com ara netejar la roba o cuinar. Ens parla el frigorífic, la vitroceràmica, el forn i la rentadora com si forem un equip:


“Tú haces la compra, y yo me encargo que nos dure semanas”
“Tú piensas el menú y yo me ocupo de cocinarlo.”
“Yo puedo lavar la ropa y secarla”

És una conversa tranquil·litzadora per a que sapiguem que estan al nostre costat en un moment d’incertesa on perfectament se’ns pot espatllar la rentadora, com a mi m’ha passat amb el mòbil (que, per cert, avui no han vingut a buscar-lo...) però que no hi ha problema perquè hi haun suport tècnic disponible.

Però l’anunci culpable de que jo estigue escrivint aquesta entrada sobre publicitat ha estat el de la companyia Siemens. Un missatge més curt però més contundent sobre la necessitat de “responsabilitat” en una situació com aquesta. 



La crítica publicitària em la reservo per a una altra entrada però avui, he de reconèixer, que una marca comercial ha demostrat més sentit comú que algunes persones amb els seus comportaments i reaccions durant aquesta pandèmia: “En tu frigorífico Siemens caben muchas cosas pero estos días, por favor, llénalo con responsabilidad”.

Em pregunto si la família d’aquella dona ja s’ha menjat totes les natilles. Si té xiquets, amb eixa dosi de sucre en el cos, els haurà tingut actius 24 hores, justament el més idoni per a aquest temps de confinament...jajaja. Ai... si els frigorífics parlassen!

Ens veiem en la pròxima entrada!
 

 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada