dilluns, 1 de juny del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 78. M'agrada ser professora!



A meitat setmana us comentava la 3a cosa que se’m trencava durant aquest estat d’alarma: l’ordinador. En un principi l’ordinador tardava més en posar-se en marxa fins que el diumenge passat va decidir parar-se i no tornar-se a engegar. Afortunadament, dues setmanes abans havia fet còpia de seguretat en una unitat externa de tot allò que tenia emmagatzemat però, sí que és cert, que hi havia feina de dues setmanes que estava només dins de l’ordinador... Vaig aconseguir encendre’l per última vegada i vaig poder rescatar tot el material. Dijous vaig anar a arreplegar-lo perquè li han canviat el disc dur però divendres la pantalla de l’ordinador no es connectava... La vaig portar al servei tècnic i, en un principi, no tenia res. Me la vaig endur una altra vegada a casa i seguia sense funcionar. Divendres a la vesprada vaig tornar anar al servei tècnic amb la pantalla i la torre. Diagnosi: l’ordinador no reconeix la targeta gràfica externa per un tema de la placa base així que ara treballo amb la targeta gràfica interna i he de mirar si l’equip funciona correctament durant les pròximes setmanes. I si no ho fa, hauré de comprar un ordinador nou i, com que el disc dur és nou, me’l col·locaran en la nova torre. I d’aquesta manera podré seguir contant-vos les meues aventures i desventures amb l’ordinador... 

I per què us conto tot això? Doncs perquè en una situació normal, treballo amb l’ordinador per preparar presentacions per a les classes de 2n de batxillerat i escriure les entrades del bloc però últimament per al professorat l’ordinador s’ha convertit en un element essencial per tal de poder seguir “teletreballant” i estar amb contacte amb la resta de companys i amb vosaltres. Qualsevol imprevist a aquestes altures de curs pot convertir-se en una manera d’alentir el meu treball i tot el que he de fer d’aquí a que acabe el curs... Només espero que l’ordinador em done treva i pugue contar-vos demà el projecte que tinc preparat per a que realitzeu aquest mes de juny.

I és que aquests dies veient tots aquests contratemps, m’he recordat molt de la importància de fer una feina que ens agrade perquè, quan això passa, les hores passen d’una altra manera. És un reflexió que m’agrada fer en classe (no és l’única...soc la reina de les reflexions, jajajajaja). Treballar en una cosa que t’agrade fa que et sentes content perquè gaudeixes amb allò que fas, estàs motivat i la creativitat flueix de manera natural i el que és més important: no t’importa “invertir” hores i això és el que em passa a mi amb la meua feina, que m’apassiona tant poder ensenyar i, al mateix temps aprendre, que m’emociono amb qualsevol idea o projecte que em ve a la ment.

Quan vam realitzar els cartells per al dia de la dona, molts de vosaltres vau escollir la professió de mestre/a o professor/a. Com ja us vaig dir en classe i, sense comparant-nos amb altres professions on es salven vides (em refereixo a la medicina), dedicar-se a l’educació requereix d’un compromís molt fort amb la societat. Partint de la figura del mestre o mestra d’escola que ens acompanyen des de ben xicotets i xicotetes en el nostre dia a dia donant-nos pautes i ensenyant-nos hàbits que ens ajudaran a formar-nos com a persones. Son la base d’una educació que després el professorat de secundària, amb la impartició de matèries específiques, complementaran el vostre coneixement sobre diverses àrees.


Aquells i aquelles que penseu en dedicar-vos a l’àmbit de l’educació, heu de ser conscients de la importància que us agrade el que esteu fent perquè, com ja us vaig comentar a classe, quan treballareu, tindreu a “personetes” davant de vosaltres que us miraran amb ulls atents i sereu un dels referents juntament amb les seues famílies, convertint-vos en un espill en el qual mirar-se.

Ensenyar és complicat i més avui en dia, on els xiquets i adolescents passen moltes hores davant les pantalles en detriment de l’interès per aprendre i formar-se. Afortunadament no es pot generalitzar i, quan veig molts dels vostres noms en aquests cartells, m’emociono perquè us he tingut en classe i he vist l’interès quan escoltàveu les meues explicacions, les ganes d’aprendre i fer les coses bé i una actitud envers a la feina que sé que el dia de demà us portarà molt lluny...


Cada professió té els seus avantatges i els seus inconvenients. El món de l’educació és apassionant perquè l’aprenentatge no va tan sols en una direcció sinó que tots i totes aprenem l’uns dels altres. Com a professora, qualsevol cosa es converteix en un repte per a mi i em considero molt afortunada per no deixar-me vèncer pels inconvenients (encara que de vegades em costa) i mantenir sempre la il·lusió per aquesta feina.



A aquells que voleu dedicar-vos a l’àmbit educatiu heu de mantenir sempre la il·lusió viva, la creativitat preparada per a reinventar-se les vegades que face falta i ser capaços de transmetre al vostre alumnat una sèrie de valors amb els quals poder “obrir les seues ments”. D’aquesta manera, tots podem estar més receptius a tot allò que ens envolta i millorar la nostra societat.

A continuació us deixo un vídeo que crec que us encantarà!



Ens veiem en la pròxima entrada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada