dissabte, 29 d’abril del 2017


Des de sempre m’ha agradat la fotografia. En el tercer any de carrera vaig poder dedicar-li més temps a través de l’assignatura de “Taller de Fotografia” i la veritat és que m’ho vaig passar molt bé. De fet, me’n recordo, que tenia classe els dilluns i els dimecres de 15:00 h a 18:00 h i n´hi havia dies, que sortia del laboratori quan ja era de nit.

En aquesta assignatura vaig aprendre a fer fotogrames (1), crear la meua pròpia càmera estenopeica (2) i a revelar els rodets (3) i vaig descobrir el món apassionat de les imatges.

1. Imatge via google 2. Imatge via google 3. Carlos Bielva

Avui en dia, amb els avanços tecnològics, fer fotografies es converteix en un acte molt més ràpid i automàtic però, personalment, li lleva un poc de màgia al procediment. M’explico. Quan les càmeres eren de rodet, les persones s’esforçaven més en tenir en compte tots els factors que ajuden a crear una bona fotografia (enquadrament, composició, llum) ja que el revelat era més car i els rodets eren com a màxim de 36 fotografies!

Avui en dia, amb els mòbils podem passar-nos el dia fent fotos sense necessitat d’una càmera fotogràfica i les persones ja no “seleccionem” abans de disparar ja que podem fer mil fotos sobre un mateix motiu i, després, podem visualitzar-les totes i escollir la fotografia que més ens agrade a través de la pantalla de l’ordinador o simplement des del mateix mòbil. I crec que aquí ens equivoquem. S’ha perdut el gaudi del moment previ a la presa de la imatge. El moment en el qual a través de l’objectiu, contemples la realitat que t’envolta i esculls aquella part que et resulta interessant i desitges captar.


Amb aquesta sèrie de fotografies (realitzades amb el mòbil), he intentat tornar a sentir el goig de plasmar instants en la retina a través de la fotografia.

Una de les pautes a seguir per tal d’augmentar la nostra capacitat creativa és observar tot allò que ens envolta. A mi, personalment, el que més m’agrada és el tema de l’enquadrament: buscar diferents punts de vista d’allò que observo per tal de donar una nova visió de les coses. De vegades, no som capaços de parar i contemplar simplement allò que ens envolta i trobar bellesa en coses tant simples com la textura dels objectes o el seu color.

A continuació us mostro, amb una fotografia d’aquestes vacances, de quina manera un lloc tant quotidià com un parc es transforma a través de l’enquadrament de la fotografia i es converteix en un indret suggeridor.

Isabelcogollosferrer©2017

Tant sols hem de canviar el nostre punt de vista, la nostra mirada i podem convertir un lloc tant “normal” en “màgic”. En aquest cas, per tal de realitzar les dues fotografies de la dreta, vaig emprar el mateix banc com a suport del mòbil per tal que el resultat de la imatge no fos borrós.

I això és el que he fet precisament amb la resta d’imatges que he anat fent durant aquestes vacances: he canviat el meu punt de vista.

Moltes vegades he mirat al cel per a obtenir les fotografies:

Isabelcogollosferrer©2017

D’altres, m’he gitat en terra literalment (jajaajaja). No vull imaginar-me que pensava la gent que m’estava mirant...

Isabelcogollosferrer©2017

En altres ocasions he mirat cap a baix des de les altures aconseguint imatges més abstractes i composicions impossibles.

Isabelcogollosferrer©2017

Jugant amb el conceptes de simetria i asimetria també he aconseguit crear composicions interessants on el color és clarament el protagonista.

Isabelcogollosferrer©2017

I de vegades, les fotografies han estat realitzades en moviment des de l’interior del cotxe (evidentment jo en aquell moment no conduïa!)

Isabelcogollosferrer©2017

I fins aquí una nova entrada de pràctica creativa que espero que us haja donat més idees per tal de poder realitzar les vostres pròpies fotografies.

Animeu-vos i aprofiteu aquest cap de setmana de 3 dies
per fer les vostres pròpies imatges creatives!

17 comentaris:

  1. Hola, Isabel !!!!!!!!!!!!!!!!
    Me han encantat aquestes fotorafies.Me has transmitit una ilusio per sortir de casa i anar a fer fotografies per tota Mallorca.
    Besets,Marta!!!!!!!1

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marta!😊

      Així m'agrada! 👏👏👏👏 Ja tardes en sortir 😎! Mallorca és preciosa ❤❤❤❤ i té indrets meravellosos 🌱🌿☘🌳🐟🐠🌼🌻 on poder aplicar tot el que us he contat en aquesta entrada 😉.

      I recorda: és molt important saber observar 🔍🔍🔍🔍 cada lloc per trobar aquell punt de vista personal que converteixque la fotografia en una imatge original 💟.

      Molts besets 😍😍😍😍, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    La veritat és que jo també em poso a fer fotos a tot amb el meu mòbil, per això, quan tenc ganes de realitzar fotografies xules me'n duc la càmera. No se per què però quan duc la càmera a la mà em sento més professional i penso més en el llum, l'enfocament, l'encuadrament,etc i les fotos em surten millor, jajaja.
    Quan vaig a la meva casa de camp, m'agrada anar a passejar pels camins i camps que la rodegen amb la càmera, estirar-me a terra davall d'un arbre, i des d'aquest punt de vista fer fotografies. M'agrada molt el resultat, perquè surten les branques de l'arbre, el sol que guaita entre les fulles, i els núvols i el cel. Després m'agrada comparar les fotografies fetes en diferents èpoques de l'any davall el mateix arbre, o els diferents paissatges que es veuen davall de cadascun dels arbres on em tomb a descansar.
    A part d'això també m'agrada anar a la muntanya a fer fotografies, o a la platja. També m'agrada anar a petits pobles. La veritat és que no m'agraden gens les fotografies que jo denomino "de ciutat". La veritat és que a mi mai m'ha agradat viure a la ciutat, m'agrada molt més la natura, i veure fotografies en les que els protagonistes són edificis, cotxes, carrers transitats o grans masses de persones m'agobia molt, jajaja.
    Ara que ja hem celebrat l'aniversari de la meva germana, anirem més a la meva casa de camp, i tendré més temps per a fotografiar paissatges! Avui aprofitaré per anar al bosc de Bellver, i fotografiar els grans arbres i els ocells que l'habiten!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!😊

      Amb tot el que has escrit i de la manera tant bonica com ho has fet, podries haver fet tu l'entrada!❤❤❤❤

      Com tu bé expliques, portar el mòbil facilita el fet de fotografiar qualsevol lloc en qualsevol moment però estic d'acord amb tu: no hi ha res com tenir una càmera entre les mans 📸...

      De fet jo sóc més partidària de la càmera però des que van nàixer els nins 👬 resulta més complicat 😅 portar la motxila amb els diferents objectius. Quan anem per la muntanya 🏔 has d'estar molt pendent d'ells i resulta molt complicat parar a fer 📸📸📸📸 amb la càmera. A més a més, no tenen molta paciència...😂😂😂😂

      De totes maneres, no descarto algun dia reprendre l'afecció i agafar la càmera i gaudir com abans 😘.

      Per cert...com ha anat la festa d'anniversari de la teua germana? Segur que ha estat un èxit. Haurà quedat genial 💟💟💟💟. Ja em contaràs...La teua germana deu estar molt contenta 😊!

      Molts besets 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
    2. Hola Isabel!!
      Quan siguin un poc més grans, ben segur que els transmetras la teva passio per la fotografia i Andreu i Bernat voldran fotografiar coses amb tu! A jo de petita fotografiar paissatges em pareixia una estupidesa, i només fotografiava primers planos de la gent de la meva família, jajaja!
      La festa va anar molt bé, i a na Andrea li va agradar molt, i això és l'important :) !! Els va costar una bona estona resoldre tots els jeroglífics i mapes que havíem fet, però al final ella i els seus amics van aconseguir trobar el tresor enterrat, que estava ple de monedes de xocolata!
      Molts besets, Margalida

      Elimina
    3. Sí segur que sí 😊. Quan vam anar al Poble Espanyol, em vaig endur la càmera 📸 i Andreu va voler agarrar-la per fer una foto. I em vaig arriscar molt 😅 (va poder més l'emoció 💟 del moment...jajaja 😂) i tinc una estampa molt bonica captada amb el mòbil ❤❤❤❤.

      Per cert... un dia m'has d'explicar més detingudament aquesta festa d'aniversari ja que algun dia, quan els xiquets siguen més grans, espero poder seguir els vostres passos i fer alguna cosa semblant 👏👏👏👏.

      Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel,soc Ismael de 1E m'ha agradat molt les fotos que has fet i m'has donat una idea nova.Molts besets😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Ismael!😊

      Així m'agrada 👏👏👏👏, que tinguésseu les vostres pròpies idees 💡💡💡💡.

      Molts besets 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  4. Sempre ens sorprens amb la teva imaginació
    Molts bessets 😘
    PD: Ala classe aquets dies se t'ha anyorat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Joana!😊

      Moltíssimes gràcies 💟💟💟💟 pel teu comentari sobre la imaginació 😉. El meu objectiu és fer-vos pensar 💡 per tal de poder tenir les vostres pròpies idees i poder-les posar en pràctica ara i també en el futur, tant en l'àmbit personal com el professional.

      Sobre aquestes imatges hi ha una segona entrada pendent que espero que també us agrade. Contínueu atents al bloc 💻🖱.

      Respecte al tema de l'enyorança jo també us estic trobant molt a faltar ❤❤❤❤ però necessito recuperar-me del tot per tornar amb l'energia de sempre 💪💪💪💪.

      Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
    2. Que te recuperis i puguis tornar aviat👍🏻😉

      Elimina
  5. Hola Isabel,soc na Esperanza
    I com ja sabràs fa temps que no coment en el bloc, i es que, aquestes darreres setmanes me he aillat un poc més dels ordinadors i el móvil per pasar al piano o els llibres i ara que he tornat a revisar tot el que me he perdut,m'he trobat amb un millió de coses(exagerant un poquet)...a mi també m'agrada la fotografia, mes que tot veure el resultat i, saber un poc més del que nosaltres no ens fixam normalment ,els detalls.Per desgràcia no tenc càmeras professionals pero de tant en tant agafo la càmera del meu tio i surto a fer fotos. Sa combinació de colors ,les textures que hi ha,la transformacio de un objecte inert que fa que una foto cobri vida...en senzilles paraules,m'encanta.Jo també estic d'acord amb que cada vegada esteim sustituint per la tecnologia coses,accions,treballs que ens quita aixó que ens completa per haver-ho fet tu mateix,aquest sentiment que l'anomenam satisfaccio que segun la rae es l'acció o efecte de sentirse ple(satisfer).Sobre aquestes fotos,són espectaculars. M'agraden molt...enfoquen els elements del lloc i les particularitats.Son molt bones.
    Adeu i petons,
    {ATENTAMENT}
    [Esperanza de 1r ESO E]

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Esperanza!😊

      Carai no sabia que tocaves el 🎹. A mi m'encantaria aprendre. És una cosa que tinc pendent 😉.

      Per cert estic molt contenta 😄 de veure que us han agradat les fotografies que vaig realitzar aquestes vacances ❤❤❤❤. Esteu atents perquè una de les pròximes entrades està relacionada amb elles 😎!

      Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  6. Maria Llinàs.
    Hola Isbel, que xules ses fotos que fas. He agafat una gran idea.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria!🤗

      Moltes gràcies per les teues paraules 🤗🤗🤗🤗 però pensa que tots podem fer 📸📸📸📸 molt xules. En l'etiqueta 'Fotografia' trobaràs entrades 💻🖱 que poden ajudar-te a millorar la teua tècnica.

      Recorda de comentar 5 entrades de l'etiqueta 'scrapbook' 💟✂💟✂.

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  7. Bom día isabel,me han agradat un munter ses fotografíes, la verítat es que me han dona ganes de fer fotos,m'agrada molt se fotografía, desde molt petita m'agrada párticar-la.

    Molt de besons😚😚

    ResponElimina