Amb
aquesta entrada vull mostrar-vos un altre dels treballs que han realitzat de
manera conjunta els meus alumnes de 3r d’ESO. En aquesta ocasió s’ha escollit
l’obra de l’artista Roy Lichenstein del qual ja vaig realitzar aquesta entrada. La
interpretació del quadre s’ha realitzat a partir dels tres elements que
configuren la imatge: el punt, la línia i el pla, tant emprats per aquest
artista en la seua obra.
Com
sempre, cadascun dels alumnes s’ha encarregat d’una part del quadre que ha
dibuixat en la làmina i que, en aquesta ocasió, s’ha interpretat amb triangles
equilàters. Com podeu apreciar en la imatge, els triangles s’han realitzat amb
compàs després de dibuixar la silueta de la vaca en la làmina.
La tècnica emprada en aquest treball han estat els
retoladors. Amb un retolador negre s’ha repassat tot el dibuix per tal de
visualitzar fàcilment cadascun dels elements del quadre (la vaca, el terra, el
cel i el núvol). A continuació s’han escollit una sèrie de colors per a
cadascun dels elements i s’han repassat del mateix color aquells triangles que
pertanyen a cadascuna de les parts. El blau per al cel, el negre per a la vaca
i el groc per al terra.
La realització dels triangles equilàters ha requerit
d’esforç per part de l’alumnat i participació en grup ja que, com ja sabeu per
la làmina que heu realitzat dels triangles, en les voreres de la làmina els
triangles estan fragmentats. Ells han hagut d’anar encaixant les seues làmines
per tal que tots els triangles tinguen la seua continuïtat.
El procés de la realització d’aquest treball és molt
elaborat i l’actitud dels alumnes és essencial per tal d’obtenir un bon
resultat.
Com podeu observar en les següents imatges, s’ha emprat
el punt, la línia i el pla per tal de diferenciar cadascuna de les parts del
quadre. En la única part on s’han combinat aquests tres elements ha estat en la
vaca per tal de donar-li més importància i un acabament més original.
I una vegada més aquí teniu el resultat. I jo no puc fer
es més que tornar a donar-los l’enhorabona pel treball realitzat i animar-los a
continuar aprenent de manera conjunta en classe.
1. Eva María González Hernández.
2. Lauri Johan Lind.
2. Lauri Johan Lind.
3. Eduard Beniamin Mihaies.
4. Álvaro Megías Munar.
5. Cristina Belardo Martínez.
6. Fatoumata Ouattara.
7. Leidy Jhoana Orejuela Hurtado.
8. Ainhoa López Salmerón.
9. Maninder Kaur.
Q-U-i-N-A P-A-S-S-A-D-A
ResponEliminaEs impressionant. Lo de triangle 🔺 nosaltres ho vàrem fer, però a ells els hi ha quedat mes bé que a mi.
Molts bessets😘
Joana 1r ESO E
Hola, Joana!😎
EliminaSiiii. Vosaltres també vareu treballar amb els triangles però els treballs són molt diferents. La finalitat de la vostra làmina era crear un paper per a l'scrapbook i ells l'han emprat per a crear formes 😉.
Les dues possibilitats estan molt bé 👏👏👏👏. Es tracta de veure la infinitat de possiblitats 💟💗💟💗 que tenim a l'hora de dibuixar i crear i com la creativitat 🎨🎨🎨🎨 és capaç d'aconseguir resultats diferents i alhora molt originals 😘.
Molts besets 😙😙😙😙, Isabel.
Hola Isabel!!
ResponEliminaEnhorabona per aquest quadre, us ha quedat genial! M'agrada molt la idea de repartir el quadre en diferents làmines, que realitzen diferents alumnes! Les combinacions de punts, linees i triangles us han quedat molt xules, i el resultat final és genial! (La veritat és que m'agrada més que l'original, jajaja)
Molts besets, Margalida
Hola, Margalida!😊
EliminaFer feina així és genial 😁. Sobretot funciona si el grup és petit. Ja m'agradaria aplicar-ho en grups de 30 alumnes 👫👬👭👬👫👬👭 però sovint no tenen tots el mateix interès. Aquest grup està molt cohesionat i fan molt bona feina junts ❤❤❤❤.
A mi també m'agrada molt com ha quedat. Ens hem arriscat i crec que és per a estar orgullosos del resultat!👏👏👏👏
Molts besets 😍😍😍😍, Isabel.
hola Isabel soc Aaron clemente Garcia de 1eD m'ha agradat molt aquesta lamina perqué és molt original el conjunt de tots els elements que per jo encara son difícil de fer.
ResponEliminaHola, Aaron!😊
EliminaSeria convenient no deixar les coses per a l'últim moment 😔 i així llegiries el text 📃📃📃📃 d'aquesta entrada 💻🖱 i te n'adonaries que és un treball 🎨🎨🎨🎨 realitzat pels alumnes 👫👬👭👭👬👫👫 de 3r d'ESO... i no és una entrada d'scrapbook 💟✂💟✂...😓 Espero que ho tingues en compte per a pròxims comentaris 😉.
Molts 😗😗😗😗, Isabel.