dissabte, 26 d’octubre del 2013

La vida en blanc i negre



La temàtica del retrat en fotografia sempre m’ha agradat molt. Richard Avedon (1923 - 2004) és un dels fotògrafs més representatius d’aquest gènere i, si a més, afegim que els seus retrats estan realitzats en blanc i negre, observar la seua obra es converteix en un vertader plaer.

Richard Avedon

Durant tota la seua carrera professional (www.richardavedon.com/) ha captat rostres molt coneguts dins d’ambients tant dispars com la moda i la política i les seues fotografies es caracteritzen per captar la personalitat del retratat de manera espontània i natural.

Fotografies de Richard Avedon


En aquesta entrada us proposo convertir una foto a color en una imatge en blanc i negre per tal que poguésseu comparar les dues imatges i analitzar cóm canvia l’expressivitat de la foto al convertir-la en blanc i negre.En el meu cas he escollit com a exemple un autoretrat.

1r pas: Escollir una foto i obrir-la en un programa de retoc d’imatges (Fitxer – obre). En aquest cas empraré el gimp perquè el podeu descarregar de manera gratuïta.



2n pas: Una vegada heu obert la imatge, aneu a Imatge – Mode – Escala de grisos i els colors de la imatge es convertiran en gamma de grisos.

Us recomano que deseu la imatge amb un altre nom per tal de poder treballar en una còpia i així mantenir la fotografia original.



3r pas: Una vegada teniu la imatge convertida a blanc i negre, podrem millorar la qualitat de la imatge anant a Eines – eines de color – nivells de color.



Apareixerà un quadre de diàleg per tal de modificar la imatge. Aneu a nivells d’entrada i movent els triangles que apareixen baix del diagrama, canviareu els negres, blanc i grisos de la imatge. Podeu realitzar aquest pas les vegades que trobeu convenients.


Si no esteu satisfets amb els canvis, polseu “recupera” i tornareu a la imatge inicial.


Us deixo els canvis que ha experimentat la imatge durant el procés per tal que comproveu la seua millora.

Animeu-vos i passeu-vos al blanc i negre!





4 comentaris:

  1. Hola Isabel sent molt el retras, però ja saps: deures,primers examens,extraescolars.....
    Tenia moltes ganes de comentar al blog , he vist que des la darrera vegada que vaig posar un comentari m'he perdut algunes entrades.... Aquesta entrada m'ha agradat molt , amb el gimp he probat a retocar una imatge d'una cantant anomenada Jessie J , i seguint pas a pas les teves instruccions m'ha quedat una fotografia ben maca. M'agrada aixo del blanc i negre, esper que publiquis mes entrades com aquesta.
    Besets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Gràcies per comentar. Les teues aportacions són sempre benvingudes i, encara que comentes entrades antigues, podem intercanviar opinions sobre elles.

      M'agrada que ja hages posat en pràctica la idea. Estic segura que hauràs fet bon treball. Ara intenta aplicar-ho a fotos teues, més personals i converteix-les en un regal o simplement en un element decoratiu més en la teua habitació.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    Sento molt no haver pogut comentar el mateix dia que vas fer l'entrada amb això dels deures, exàmens i haver d'estudiar tots els dies no dóna temps a res.
    Aquesta entrada a estat molt original ja que mai i fet una cosa com aquesta, mai és tard per aprendre més coses del que ja saps. Aquests dies que no tenim classes intentaré fer això ja que m'avorreixo molt quan no tinc res a fer, i prefereixo estar ocupada o entretinguda en alguna cosa d'estar estirada al sofà mirant la tele.
    Feliç Halloween i als teus nadons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla!

      No et preocupes per no haver comentat abans. Jo, com pots veure, tampoc he pogut contestar-te més prompte. Andreu i Bernat em tenen molt ocupada!

      Espero que hages practicat aquests dies de festa tal i cóm has comentat i que t'ho hages passat bé fent aquesta activitat què és del es tracta. Pots agarrar aquelles fotos que més t'agraden i fer un collage amb elles.

      Moltes gràcies per tenir presents a Andreu i Bernat. Jo també els parlo de vosaltres, je, je...

      Molts besets,Isabel.

      Elimina