diumenge, 14 d’abril del 2013

Naturalitat versus artificialitat


Després de la última entrada, he indagat un poc més en el tema i he trobat més exemples.

El primer exemple continua amb la temàtica dels animals. En aquest cas es tracta del gos de Scottex. A continuació us mostro un anunci en el qual l’animal es mostra tal com és (és de l'any 1996, vosaltres encara no havíeu nascut!) i un altre on s’empren tècniques d’animació (última campanya de la marca).





 
Alguns anuncis de bebès també empren aquestes noves tècniques (anunci de Gallina Blanca) però, no tots els anuncis utilitzen de manera rudimentària els avanços informàtics. N´hi ha d’altres que aposten per altres maneres més creatives per a mostrar l’activitat dels més petits com ara fer una rebobinació del vídeo on se'ns mostra clarament tot allò que pot fer un bebè al llarg del dia (anunci Dodot).






Després de veure aquests exemples, crec que la naturalitat segueix sent un valor que les marques haurien de tenir en compte a l’hora de crear les seues campanyes publicitàries.


10 comentaris:

  1. Hola Isabel:
    Tens molta raó, mai s'ha de perdre la naturalitat de les coses.
    Comprenc que han de tenir veneficis a fer aquests tipus d'anuncis.
    Crec que en l'antiguitat es mostra que tot el que fa un gos ho fa ell, però ara amb les noves tecnologies han exagerat molt, un gos no pot caminar sobre dues potes, fer neteges o parlar. Com els Air Buddies que són uns cadells que fan aventures i parlen.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla!

      M'agradat molt el teu raonament sobre l'ús de la naturalitat per a vendre els productes. Tens molta raó quan dius que no és necessari emprar l'exageració per a parlar d'un producte en un anunci. Crec que una bona creativitat ha de ser natural i no artificiosa perquè li resta credibilitat a les propietats del producte que es comercialitza.

      Moltes gràcies per fer aportacions tant interessants.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    aquest anunci nou de Scottex no m'ha agrada gens en canvi el anunci de móvil és original creatiu i es el que que fan els nins petits.'ha agradat també aquesta entrada.

    Besets , Sarah

    ResponElimina
  3. Hola, Sarah!

    Penso igual que tu. De vegades les coses més simples són les que tenen més eficàcia. Com hem vist, hi ha molts anuncis en els quals la creativitat es veu superada per les noves tecnologies i, després, trobes anuncis con el del mòbil de Dodot que expliquen de manera molt senzilla i clara el concepte.

    Gràcies per participar en el debat. La vostra opinió és molt important.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  4. Hola Isabel:
    El anunci d'scotex de 1996 m'ha agradat molt,pero el de avull en dia no tant ja que no utilitzen un ca real,el de sopa gallina blanca em pareix molt divertit.Jo tambe penso lo mateix que tu,que la naturalitat es millot perque aixo de fero irreal no et pasara per exemple el de sopa no per menjar aqueixa sopa et posaras a ballar.
    Besets.
    P.D:`Perdó per no comentar anteriorment es que tenc el braç envenat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel:la meva opinió es que
      Els productes que mes venen son els que anuncien o mascotes petitones i boniques o nins petitons.
      Aquests anuncis m ' han agradat molt, menys el de la nova campanya de scotex era massa digital i es mes bonic veure com son els animals domestics de veritat com el de 1996 .
      Els anuncis dels nins petits m'han parescut divertits estan molt ben fets i son originals.
      Abraços

      Elimina
    2. Hola, Miriam.

      Disculpa també el meu retard en contestar, aquesta setmana he estat un poc liada. Espero que no sigue res això del braç i que et millores prompte.

      Pel que respecta al tema dels anuncis, veig que us ha agradat mirar publicitat més antiga així que no descarto fer altres entrades sobre el tema.

      A molta gent li fa gràcia l'anunci de Gallina Blanca però, el teu comentari està molt bé al fer una anàlisi del missatge de l'anunci i raonar que no per menjar aquesta sopa, sofriràs aquest ball compulsiu, je, je...

      No tot el món quan veu els anuncis sap fer aquests tipus de raonaments crítics i és molt important acostumar-mos a analitzar allò que veiem ja que moltes vegades la gent compra un producte i després no sap perquè ho ha fet. M'ha agradat molt la teua reflexió.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
    3. Hola, Gabriela!

      Tens molta raó quan parles sobre els resultats d'emprar animals o bebès en els anuncis. Les empreses saben perfectament quin tipus d'imatges connecten més amb el consumidor i, efectivament els animals i nins petits aporten molta tendresa, cosa que de manera inconscient el consumidor associa directament amb la marca del producte facilitant la seua compra.Molt bona la teua apreciació sobre el tema

      Gràcies per col·laborar.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola , Isabel soc na Xisca de 1r C. M'han agradat molt , son molt divertits! M'encanta que fagis aquestes entrades tant xules.

    Tenc un dubte sobre el concurs, encara que ja se que no té res que veure amb el bolg però no se si el cartró que vulies era el cartró de ploma.

    Com tu ja saps a mi m'encanta el tema de fotografía i m'agadaría moltíssim que fesis una entrada de les càmaras polaroid.
    Besets ,Xisca!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Xisca!

      M'alegra veure que visites entrades antigues del bloc i que t'agraden!

      Una de les pròximes entrades que estic preparant és sobre publicitat així que espero que t'agrade tant com aquesta.

      Moltes gràcies per comentar.

      Respecte al dubte del concurs, després d'haver tardat tant en contestar-te, serà millor que t'ho explique demà en classe.

      Besets, Isabel.

      Elimina