divendres, 12 d’abril del 2013

Naturalitat manipulada


Fa temps que veig cóm en alguns anuncis publicitaris les tècniques informàtiques tenen un paper molt important en la seua realització. L'aparició de les noves tecnologies ha millorat la qualitat de molts productes com ara pel·lícules i també ha revolucionat, com no, el món publicitari.

Amb aquesta entrada intento reflexionar sobre l'ús d'aquestes noves tecnologies en determinats anuncis. Ajuden, realment, uns gats animats que apareixen tocant en un concert a vendre un producte com Fanta?





Cercant informació sobre l'anunci per internet, he trobat una entrevista realitzada a un dels responsables de la marca: Ismael Pascual. Segons els estudis realitzats prèviament a l'elaboració de l'anunci, Ismael explica: ‘los gatos personificados se han puesto de moda entre la gente joven’ i afegeix sobre l'anunci en qüestió:‘Es la típica publicidad que cuando la vemos aquí en la oficina la gente mayor no la entiende. Gusta en la calle y a los chavales. Es un sentido del humor un poco friki, raro y extravagante’.

La meua pregunta com a profe de plàstica, carca i major és: realment us agrada aquest tipus de publicitat? La trobeu original o un poc artificial? 

Jo, personalment, em quedo amb els gats dels anuncis de  Whiskas.





Espero els vostres comentaris sobre el tema.

6 comentaris:

  1. En realitat en aquests tipus de comercials de fanta, coca cola etc no em fixo molt perquè no m'agrada molt les vevidas amb gas. I per a mi no em sembla divertit ni gracios aquest tipus de publisidad, es nota des de la primera vista que no és real.
    En canvi estic d'acord en la marca que has escollit Whiskas es nota que és tot natural i demostres tal com són els moixos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla!

      Has estat molt ràpida i la primera a contestar!

      M'ha sorprés molt que has comentat que no t'agraden les begudes amb gas. No em malinterpretes, em sembla molt bé perquè és un hàbit saludable que molta gent hauria de tenir, inclosa jo que, de quan en quan, em bec alguna coca-cola.

      La intenció d'aquesta entrada era veure les vostres opinions sobre aquest tipus de publicitat. De fet, n'hi ha altres marques que no són de begudes que també aposten per "animar" de manera artificial animals, com ara la del paper higiènic Scottex. A mi, igual que tu, em sembla que per mostrar un producte no fa falta tant d'artifici i que la naturalitat resulta més eficaç.

      Una abraçada, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    Jo personalment amb l'anunci de Fanta m'he fixat bé i em pareix que es molt artificial es nota molt que els gats no estan cantant ni res parescut a el que fan.Es veritat que ara surten molts anuncis que els gats surten com ficció.Pero a part m'he fixat que tambè hi ha cans,han fet una serie ha disney channel que es nom:"Mi perro tiene un blog"es pareix al anunci tambè el manipulen pero es pareix mes real,a lo millor als infants li agrade pero a mi personalment no em pareix real.A lo millor s'ha posat de moda aixo de utilitzar animals per comunicarse.
    La teva elecció de Whiskas m'agrada molt,no es pareix gens amb l'anunci de fanta,allí no manipulen els moixos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Miriam!

      He tardat un poc en contestar-te perquè m'ha semblat molt interessant el contingut del teu comentari i he decidit que primer havia de veure de què tracta la sèrie. He vist una xicoteta explicació en la web de Disney i el vídeo de presentació. Tens molta raó, l'animació del gos sembla molt més natural que la dels gats de Fanta i no hem d'oblidar, com tu bé explicaves, que els destinataris són xiquets.

      La teua observació m'ha fet pensar en altres anuncis en els quals s'animen animals o bebès així que estic cercant els anuncis per tal de penjar-los en una nova entrada i aprofundir una mica més amb el tema.

      Moltes gràcies per comentar.

      Una abraçada, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel:
    Aquesta entrada m´ha agrada molt perquè últimament s'utilitza això de fer que els moixos es comportin com en realitat no ha fan . En canvi la marca que has triat del menjar mostra la veritat, i no sássemmbla gens a l'anunci de Fanta .Sincerament no m'ha agrada l'anunci de Fanta, no el trobo correcte manipular els moixos per fer publicitat

    Besets,Sarah.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sarah!

      M'alegra que t'haja agradat l'entrada. Veig que t'estàs fent una bloggera molt activa i això m'agrada molt ja que els vostres comentaris són molt importants per a mi: m'ajuden molt en la creació de noves entrades i m'inspiren per cercar nous temes de debat.

      Estic cercant més vídeos sobre el tema.

      Una abraçada, Isabel.

      Elimina