diumenge, 3 de març del 2019

De disfresses i altres contes...


Estem en ple Carnestoltes, una festa que a la vostra profe de plàstica li encantaaaaaa. M’he disfressat des de ben xicoteta. Des d´aquí les gràcies a la meua mare per tot el material gràfic que tinc des de menuda d’aquesta festa. Algun dia us les ensenyaré...jajajaja

Però avui vull parlar-vos d’un altre tema que em porta a fer una reflexió sobre aquesta festa: els prejudicis. Una festa tant divertida i creativa com aquesta no hauria de tenir uns límits marcats per un pensament tancat i que ens ha vingut inculcat des de ben petits. Em refereixo al costum de donar gènere a les disfresses.

Si eres nin, la temàtica dels Superherois triomfa: Spiderman, Hulk, Batman o Superman inunden els carrers i, encara que no tinc res en contra d’aquests personatges, tots tenen una cosa en comú que es demostrar la força i perquè no la virilitat del gènere masculí.


Imatge via Pinterest


En canvi, si eres nina personatges com ara Frozen, Blancaneus i La Sireneta ens mostren la cara dolça tant atribuïda al gènere femení.

Imatge via Pinterest


I jo em pregunto: I per què? Quina necessitat de diferenciar i marcar des de tant petits als nins i les nines? No som tots iguals? Què passa? Que els nins han de ser forts i no mostrar sentiments? Que les nines han de ser “dolces” i no mostrar el seu caràcter?

I tampoc em va bé la versió femenina i “edulcorada” dels superherois on les nines porten els símbols que els identifiquen però, en vegada de dur el tratge original se’ls posa un tutú (molt bonics per cert) amb el qual es continua marcant eixa diferència entre nins i nines establerta per la societat.

Imatges via Pinterest


En la meua casa tenim moltes disfresses i Andreu i Bernat poden i deuen disfressar-se del que ells vullguen perquè són nins. Tenim una disfressa de Spiderman, una altra de Buhita (PjMasks) i també una de Blancaneu, tenim tutus, tenim collars, tenims barrets i també moltes perruques...i depèn del dia i del moment ens disfressem del que volem (sí...jo també em disfresso) i passem moments molt divertits. Per què a la fi, d’això es tracta...de passar-nos-ho bé sentint-nos lliures de prejudicis.

Isabelcogollosferrer©2019

Els pares tenim la responsabilitat des de casa d’educar els nostres fills en valors i començar a trencar estereotips ridículs que ens han vingut imposats per la societat en la qual vivim. Crec que la felicitat dels nins està per damunt de tot això.

A continuació us mostro un vídeo molt significatiu sobre aquest tema que realment em va emocionar. M’alegra veure aquest tipus d’iniciatives sobretot venint del pare, que és la referència masculina més propera que tenen els nins en casa. Crec que tots hauríem d’aprendre d’aquest pare que apareix en el següent vídeo i permetre a les noves generacions deixar anar la seua imaginació i creativitat perquè... d’això dependrà el futur de la nostra societat.







4 comentaris:

  1. hola, som en Marc kuhalainen Cardell de 1r ESO B i volia dir que aquesta entrada me ha encantat perque tot el que has dit es vera. tothom es pot disfressar del que vol, sigui nin o sigui nina.
    el video l'he trobat molt divertit i entrendidor. ;)
    esper que em contestis i ens vem divendres!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!😊

      Avui ha sigut un dia especialment emotiu!💖💖💖💖

      Estic molt contenta d'aquest comentari...perquè crec que tots podem contribuir a tenir una societat millor.

      El que més m'agrada és com els meus alumnes em sorpreneu quan parlem d'aquests temes...Sou el nostre futur i estic molt contenta de poder compartir taaaant amb vosaltres...🤗🤗🤗🤗

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    Trob que entrades així són taaan necessaries! Jo també em demano constantment per què aquesta diferència de gènere: els nins amb músculs i les nines amb faldetes... Crec que hauriem de deixar als nins i nines que triin el disfraç que vulguin sense prejudicis, i que els disfraços no haurien de tenir gènere, perquè així puguin triar lliurement i sense assolir cap dels típics rols...
    M'alegro de que a ca vostra tengueu tota mena de disfraços... A casa nostra també sempre hem tengut el tipus de disfraç que hem volgut, i mai els ha importat si aquest era suposadament de nin o de nina...
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalidaaaaa!😊

      Veig que t'has posat al dia 😂😅🤣😂😅😂. Penso igual que tu: és necessari parlar d'aquests temes que en definitiva posen límits estúpids que coarten la nostra llibertat.

      En casa tenim tot tipus de disfresses. La nostra última adquisició uns pompons d'animador-a i causen furor...Crec que a mi la que més 😂😂😂😂...Sempre és bon moment per riure i passar-nos-ho bé i saber que el vertaderament important és ser FELIÇOS des de ben petits!

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina