dimarts, 10 d’abril del 2018

3r ESO: QUAN LA PUBLICITAT ES CONVERTEIX EN ART (2a part)


“Quan la publicitat es converteix en art”, és el títol de la primera entrada que vaig publicar en el bloc l’any 2012. D’això ja fa més de 5 anys i, després de tot aquest temps, el tema d’aquesta nova entrada tornen a ser les marques i de quina manera l’ús d’aquestes dins de l’àmbit artístic poden acabar convertint-les en Art…

En la construcció del vostre cadàver exquisit, esteu aportant una mica de vosaltres en cadascuna de les làmines que el configuren. És per això que, per a elaborar el collage amb marques, heu d’escollir aquelles que us representen i aporten informació sobre la vostra personalitat.

A bon segur la representació gràfica de les marques que us mostro a continuació en el seu conjunt no us aporten res més enllà que reconèixer tal vegada al sector al qual pertanyen. En aquest cas són marques que pertanyen al sector alimentari i d’higiene personal. Algunes d’elles poden ser consumides per vosaltres o simplement les veieu en les prestatgeries del supermercat quan aneu a comprar però, a bon segur ningú de vosaltres us podríeu imaginar com podreu observar més endavant, que poden arribar a convertir-se en un element més que configure una obra d’art.

Imatges via Google

Antonio de Felipe és un pintor valencià que ha estat considerat un dels precursors del Pop Art espanyol i, encara que durant els últims anys se li han estat qüestionades l’autoria d’algunes de les seues obres, la veritat és que l’originalitat amb la qual combina les obres d’art de pintors com ara Velázquez (Imatges 1 i 4), Roy Lichtenstein (Imatges 2 i 5), Fernando Botero (Imatge 3), Pablo Picasso (Imatge 6) i Paul Gauguin (Imatge 7) entre d’altres amb diferents marques publicitàries no deixa de meravellar als espectadors que observen la seua obra.

Imatge 1 (via Google)


Personalment la reinterpretació que dona a aquestes obres pictòriques reflexa una originalitat que va molt lligada a la creativitat aplicada durant tot el procés que se segueix per a la consecució del resultat final.

Imatge 2 (via Google)


En la majoria d’elles l’ús de colors més brillants i intensos aporta a una lluminositat a les obres donant una sensació de frescor i que aporta un significat nou al quadre.

Imatge 3 (via Google)


Resulta atractiu el contrast que es produeix entre els quadres que es reinterpreten i les marques amb els quals s’associen ja que aporten un valor més “mediàtic” a l’obra.

Imatge 4 (via Google)


De vegades, degut a la semblança entre el quadre original i la versió, resulta difícil escollir-ne un d’ells perquè ambdós tenen un mateix estil encara que siguen d’èpoques totalment diferents.

Imatge 5 (via Google)


Igual que succeeix amb la selecció acurada que realitza Antonio de Felipe dels quadres amb les quals vol associar una marca en concret, a l’hora de realitzar aquesta làmina heu de tenir molt present emprar marques amb les quals us sentiu realment identificats ja que el resultat no serà mai el mateix en un treball en el qual s’han escollit els logotips de manera pensada i reflexionada que en un altre treball on la composició sigue el resultat de retallar totes les marques apareixen en una única revista.

Imatge 5 (via Google)


Penseu que en la construcció del vostre cadàver exquisit, esteu aportant una mica de vosaltres en cadascuna de les làmines que el configuren. És per això que, per a elaborar el collage amb marques, heu d’escollir aquelles que realment us representen i aporten informació sobre la vostra personalitat.

Imatge 6 (via Google)


Espero que us haja agradat l’entrada!

5 comentaris:

  1. No m'ho puc creure!!!!!!!!! qui ho podia pensar!!! jo creia que eren imatges creades amb ordinador fetes ''a boleo''

    ResponElimina
    Respostes
    1. Yoeeeeeeel!🤣🤣🤣🤣

      A 'boleo' no és art...😅😁🙈. Fes el favor de mirar l'entrada amb els treballs dels alumnes 👭👬👫👬👭👬👬 sobre la línia...

      Bon cap de setmana!😗😗😗😗

      Elimina
  2. bones tardes,som en Marc kuhalainen Cardell de 1r ESO b,
    se que no es de aquest any la entrada pero he estat mirant totes les entrades i aquesta me ha parescut molt pero que molt interesant com aquest home canvia de un quadre famós a un dibuix per a una marca famosa.
    el que més me ha agradat ha estat el de rexona, pero jo ha estat el més original.
    esper que algun dia tornis a fer una de aquestes entrades.
    moltes gracies

    ResponElimina
  3. si que es de aquest any, esque ho havia mirat malament,
    perdo i gracies un altra vegada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!😄

      M'encanta que vages mirant altres tipus d'entrades 🖥🖱 perquè en el bloc no tot és scrapbook afortunadanent...🤣🤣🤣🤣

      Aquesta entrada és d'aquest any però és una continuació de les dues primeres entrades 🖥🖱 que vaig fer en el bloc 😎. Si vols pega'ls una ullada i em dius a veure que et semblen 😉.

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina