dijous, 8 de març del 2018

8 de MARÇ


Amb motiu del Dia de la Dona, he decidit publicar una entrada que espero que us resulte almenys interessant pel seu contingut ja que no és el tipus d'entrades del bloc a les que esteu acostumats.

Autora: Nuria Riaza

Com ja he manifestat en més d'una ocasió, no sóc molt donada a celebrar els dies commemoratius d'algun esdeveniment o temàtica especial però, també considero important l’existència d’aquests dies marcats en el calendari per tal de «recordar-ho». Crec que està bé reconèixer que les dones tenim uns drets però tampoc hem de reduir-ho a un únic dia sinó que tots i totes hem de fer les nostres pròpies aportacions i lluitar, dia a dia, per tal que la igualtat sigue real en la nostra societat.

Sempre que es parla del Dia de la Dona s'intenta fer visible a totes aquelles dones (pintores, científiques, escriptores, etc...) que han existit i les quals moltes vegades no han estat reconegudes malgrat la seua importància dins de l'àmbit en el qual han desenvolupat la seua tasca professional. Madame Curie, Frida Kahlo, Maria Teresa de Calcuta són alguns noms que ens venen al cap quan parlem de dones que han tingut un paper rellevant dins de la Història.




Avui vull fer la meua aportació dedicant l'entrada al talent d'una dona més actual i a una professió que tal vegada no sigue la més coneguda dins del món de l'Art: la il·lustració. Una vegada més vull donar-vos una dosi de creativitat i demostrar-vos fins a on podem arribar les persones amb ganes i una bona actitud.

Nuria Riaza (Albacete, 1990) va cursar els seus estudis de Belles Arts en la Universitat Politècnica de València. La seua passió per la il·lustració la va dur a realitzar un Màster de Disseny i Il·lustració l'any 2015 i, com podeu apreciar en el seu treball, la novetat de la tècnica «mixta» emprada, i la manera amb la qual realitza els seus retrats, aporten una originalitat al seu treball que francament a mi em té realment hipnotitzada.



Per a que serveix un boli BIC? Aquesta era la meua pregunta de dilluns passat. Era la meua manera d'introduir aquesta nova entrada i, al mateix temps, fer-vos reflexionar sobre les coses que poden fer-se amb un simple bolígraf. Una vegada més, la creativitat n’és la responsable.

Autora: Nuria Riaza

La majoria de la seua obra són retrats personalitzats que realitza mitjançant l'observació de fotos familiars encara que també cal destacar els retrats de personatges reconeguts en àmbits com ara el cinema.

Autora: Nuria Riaza


A continuació us mostro més retrats en els quals podreu reconèixer alguns dels elements que esteu treballant o heu treballat en les làmines de l’assignatura durant aquest curs com ara les fulles o els triangles equilàters.

Autora: Nuria Riaza


També vull mostrar-vos algunes imatges del seu sketchbook personal on hi ha personatges i objectes realment interessants.

Autora: Nuria Riaza


Una de les coses que més m'atrau de la seua obra és la capacitat que demostra aquesta artista a l'hora de personalitzar els retrats.

Autora: Nuria Riaza

Per a aquells que sou assidus a l'instagram us recomano la seua pàgina a la qual podeu accedir de manera pública i on podreu veure els seus últims treballs.


11 comentaris:

  1. Hola Isabel soc Natalia de 1r Eso A aixo que has dit de Nuria Riaza es molt interesant i et fa pensar moltes coses.
    YO no se si algún día em surgiría fer un dibuix com aquests tan detallat jo tenc Instagram i també fan molts de dibuixos com aquest pero eres amb al tres coses com:Pintamorros,plástic...
    Quan les veig em fa sentir que son capaç de tot .
    Molt de Gust Natalia😀😀☺☺😚😚

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Natalia! ☺

      És que eres capaç d'això 😉 i molt més!❤❤❤❤ L'actitud 💪💪💪💪 i les ganes les tens, així que ànims i cap endavant!👏👏👏👏

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  2. hola soc na lucia portell diaz de 1r ESO A.
    M'ha encantat el teu discur sobre na Nuria Riaza ma conmogut molt i vaig pensar per que nomes un dia en que les dones poden surtir als carrers i dir lo que deveritat pensen.Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Lucia!☺

      Què contenta estic que t'haja agradat l'entrada... 👏👏👏👏. Moltíssimes gràcies per comentar 😍😍😍😍.

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  4. Hola, soc na Maria Paredes Salom de 1r ESO A,

    M'ha agradat molt aquesta entrada, es bastant diferent a les altres i la trob molt original. M'encanta la creativitat de na Nuria Riaza i el seu gran talent. Trob que pinta super bé, ademes,tot fet amb boli bic!
    😘😘😘 Maria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria!😀

      Personalment a mi també m'ha agradat fer aquesta entrada ❤❤❤❤. La meua intenció era fer una entrada 💻🖱 per al dia de la Dona amb un enfocament creatiu 🎨🎨🎨🎨 i crec que ho he aconseguit 😉. Espero rebre més comentaris teus a partir d'ara 🤗🖱🤗🖱.

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel!
    Jo també som d'aquestes persones que pensen que no només hem de pensar en la dona un dia assenyalat, sino cada dia i sempre. Hi ha moltíssimes dones meravelloses i que han fet grans coses però que no han estat reconegudes simplement pel fet de ser dones. Nuria Riaza fa unes obres suuuper interessants. M'han encantat! Jo no tenc instagram, però hi he fet una ullada amb aquest enllaç que ens has deixat i m'ha agradat molt.
    Moltes gràcies per aquesta entrada!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!🙋

      Ja saps que a mi m'agrada fer aquestes reflexions 🤔 sobre la celebració de dates assenyalades. Crec que les coses s'aconsegueixen amb el dia a dia 💪💪💪💪 encara que també entenc que dedicar-li un dia és una manera de donar més visibilitat a certs temes com ara succeeix amb les malalties rares...😕

      En quan a l'obra de Nuria Riaza dir que és tot un descobriment de creativitat 🎨🎨🎨🎨. Tinc pensades més entrades d'aquest tipus 💻🖱 així que estigues atenta 😊. Jo tampoc tinc instagram (no vull caure amb la tentació...) així que miro aquells comptes públics i agarro idees com en el Pinterest 😅🤣😉😎.

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.


      Elimina
  6. Hola Isabel soc na Núria Avellaneda 1rEsoA
    M'agrada tots els dibuixos de na Nuria Riaza te molta creativitat i esper que cualca dia tengui tanta creativitat com ella. Gracis per donar-mos moltes idees. Esper que ens veguem prest 😘😘😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Núria!😊

      M'alegra que t'haja agradat l'obra d'aquesta il.lustradora 👏👏👏👏. La veritat és que els seus dibuixos són molt personals i molt originals 💟💟💟💟.

      En quan a la creativitat 🎨🎨🎨🎨 dir-te que tots som creatius en major o menor grau i que amb la pràctica podem augmentar-la 💪💪💪💪.

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina