dimecres, 25 de maig del 2016

1r i 3r d'ESO: UNITED COLOURS OF...



… SCRAPBOOKING


Jajajaja… M’encanta el títol d’aquesta nova entrada però més m’agrada la temàtica que vaig a tractar en ella. Què ganes tenia de publicar-la perquè això significa que estem arribant al final de curs i, per tant, la part més manual i creativa de l’àlbum de scrapbook!

Com ja us he anat explicant en les classes, les fotografies que heu anat escollint i seleccionant al llarg del curs per a cadascuna de les làmines seran col·locades sobre elles i en la part dreta de l’àlbum, mentre que la part esquerra estarà reservada per als textos que acompanyaran les imatges i que aportaran informació addicional sobre aquestes. A continuació us mostro un exemple visual amb la làmina de les escales monocromàtiques per tal que poguésseu apreciar millor el resultat final i la ubicació de cadascun dels elements dins de l’àlbum.


La setmana que ve anirem finalitzant els treballs així que convé que anéssiu escollint el color de les cartolines que acompanyaran a cadascuna de les imatges. La millor manera de trobar el color adequat és buscant-lo en les fotografies utilitzades i intentar que el color escollit aporte informació i es complemente tant amb la imatge com amb la làmina.

A continuació us mostro la selecció dels colors emprats en algunes imatges per tal de facilitar-vos visualment el procés que heu de realitzar per tal d’escollir el color més adient en cada pàgina. Es tracta de resumir amb colors, les tonalitats presents en les fotografies per tal de per tal de trobar la cartolina perfecta.

En el primer cas, podeu observar com l’ús de colors molt suaus en les fotografies no impedeix poder sintetitzar i resumir en una franja a mode de paleta els colors que apareixen en les imatges.

http://www.design-seeds.com/

En el cas d’haver escollit fotografies amb colors més cridaners i vius, aquestes us facilitaran el resum de colors. Com podeu observar en la següent imatge, malgrat la utilització de colors semblants en algunes de les fotografies, les tonalitats que apareixen en les paletes varien i aporten una informació més precisa a nivell de color sobre la imatge.

http://www.design-seeds.com/

Per últim, us mostro algunes fotografies en les quals algunes tonalitats es repeteixen i d’altres no per tal que poguésseu observar més detingudament com és la realització del procés d’abstracció de color.

http://www.design-seeds.com/

Espero que aquesta entrada us facilite la selecció de les cartolines i us dono un últim consell: quan anésseu a comparar-les porteu les vostres fotografies al darrere per tenir una idea més clara en el moment de la selecció dels colors de quins són els colors predominants en les vostres imatges.

Comença el compte enrere...


18 comentaris:

  1. Hola, Isabel!!
    Acab de veure l'entrada. Molt xula! Crec que avui maiteix em compraré les cartulines!! Em fa molta ilusió.
    Per cert, anam per la làmina 8 (la de la cartulina negra), no? Perque ara estava elegint la foto en blanc i negre i m'he adonat de que la següent làmina seria la que tu vares dir que teniem que anar amb paraigües o, que la foto tenia que tenir pluja o neu. En resum, que nomes ens queda una làmina per acabar l'àlbum scrapbook!! Quines ganes!
    Besets,
    Ana

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Anaaaaa!

      Espero haver-te ajudat a escollir el color de les cartolines.La idea de l'entrada és facilitar-vos la selecció del color i aconseguir una resultat harmoniòs i original.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel soc na Noelia Romera Cebreros de 1Eso A,et vull dir que gracies per aquesta entrada , me encante i que sea em posare a veure quins colores e de escollir. Una abraçada d na Noelia Romera Cebreros de 1 Eso A.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Noeliaaaa!

      Gràcies a tu per participar en el bloc 😊 i donar la teua opinió .Estic segura que faràs una bona selecció de colors i que el redultat estarà genial 😉.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel!!
    Que guay, ja comprau les cartolines!! A mi va ser la part que més em va agradar, i no podia deixar de pensar idees per a l'album. Graàcies a aquestes imatges que has adjuntat podem veure els colors que combinen més amb cada fotografia. La veritat és que a mi m'agraden més les làmines amb molts colors (i així les vaig fer), i que després no sabia quin color triar per a la cartolina, jajaj Menos mal que al final em vares ajudar a decidir-me, perquè sinó encara ho estaria pensant...jajaja
    Espero que us quedin uns albums molt xulos!!
    Besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Sí.Ja estem en la última fase. Com pots observar, enguany estic fent canvis per a que els alumnes s'involucren més en el procés de creació de l'àlbum 📗📘📙.Espero que el resultat sigue igual d'interessant que l'any passat 😊.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
    2. Hola, Margalida!

      Sí.Ja estem en la última fase. Com pots observar, enguany estic fent canvis per a que els alumnes s'involucren més en el procés de creació de l'àlbum 📗📘📙.Espero que el resultat sigue igual d'interessant que l'any passat 😊.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  4. Hola, Isabel!
    Que ràpid s'està passant el curs, mare meva, si pareix que va ser ahir quan estàvem fent la làmina dels cercles... Ara ja estem a la penúltima làmina i d'aquí no res començarem amb la muntura de l'àlbum!
    M'agrada molt combinar les cartolines, els sobres, els textos... amb les fotos que hem triat, li donarà un toc molt personal a l'scrapbook. Tenc ganes de poder muntar-lo i poder mostrar-li als meus familiars i amics!!! D'aquí no res ja començarem, bé i acabarem!! 10,9,8,7,6,5...
    Ens veim demà!
    Besets, Paula.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Paulaaaaa!

      Jo estic iguaaaal 😆.Contant els dies que queden per a començar el muntatge.Estic molt emocionada pensant 💡 de quina manera combinareu tots els elements.Estic ben segura que sortiran apostes molt creatives!😍

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola,sóc en carles Llinàs, m'ha agradat molt aquesta entrada ja que m'ha ajudat a escollir les cartolines.
    Ens veim demà a classe.Esper que arribi ja el dia que començem l'àlbum ja que tenc moltes ganes!!!
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Carlos!

      Estic contenta de veure que l'entrada ha servit per ajudar-vos. Dilluns ja començarem el muntatge, per tant, espero que ja ho tingues tot llest!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  6. Hola Isabel, soy Estalin de 1D me parese interesante los colores i me puede ayudar en una lámina gracias

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Estalin!😊

      Eres el primer que comenta aquesta entrada 💻🖱 i la veritat és que el seu contingut és molt interessant 😉 a l'hora d'escollir les cartolines que acompanyaran els textos 📝📝📝📝 i també les làmines.

      En els àlbums scrappbook 💟✂💟✂ s'han de tenir en compte 'tots els detalls' per tal que la història que anem a contar 🤗🤗🤗🤗 sigue unica i irrepetible!❤❤❤❤

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina
  7. hola som en marc kuhalainen cardell i volia dir que ja se de quins colors agafare les crtulines i mes coses.
    adeuuuuu

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!😄

      Espero que l'entrada t'haja donat algunes idees per a escollir les cartolines 💖✂️💖✂️.

      A veure si pots començar prompte l'àlbum...👏👏👏👏

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  8. Hola, Isabel!
    Som en Jhonatan Luzuriaga de 1r D'ESO B.
    Ara que he llegit lo del color de les cartolines entenc mes quins color combinarán millor. Gracies, I estic entussiasmat de veure el resultat final!😊
    Adeu. 👋👋👋

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Jhonatan!☺

      Estic molt contenta 😊 que t'haja servit la informació d'aquesta entrada 💃💃💃💃.

      Prepara tot el material i demà ens veiem en classe...💖✂️💖✂️

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina