dilluns, 5 de maig del 2014

Lletres 3D (1a part)

Després d’haver-vos parlat tantes vegades de les lletres 3D que estava fent en cartró, per fi he pogut preparar l’entrada explicant tot el procés!

La primera cosa que necessiteu són unes planxes de cartró (En el meu cas, jo tenia caixes plegades i guardades en el traster i tan sols vaig haver d’escollir aquelles que més s’adaptaven per dimensions al projecte). Sobre el cartró heu de dibuixar les lletres que voleu realitzar. Basta que ho fésseu una vegada i, després, podeu realitzar l’altra lletra a llapis col·locant la lletra retallada que ja teniu damunt l'altra planxa de cartró.


Una vegada teniu les peces retallades, per tal de donar profunditat a l’objecte final, col·locareu damunt d’una d’elles, gots de plàstic de manera uniforme en tota la superfície. Per tal de subjectar-los no és necessari utilitzar pegament, hi ha paper de cel·lofana a doble cara que és molt fàcil d’emprar i el resultat és net. A continuació, col·loqueu l’altra base damunt i ja teniu les lletres 3D.


Per tal de donar consistència i forma a les lletres necessitareu cartons (per a les parts rectes), cartolina (per a les parts corbes) i cinta de pintor per tal d’afermar correctament totes les parts.


Després només cal començar a folrar les lletres amb els colors que heu escollit. He de reconèixer que el procés de cobrir les lletres amb llana no ha estat fàcil i l’he realitzat vàries vegades però, el resultat final, crec que ha valgut la pena així que no us desespereu si no surt a la primera. És qüestió de pràctica.


En youtube hi ha molts de tutorials que us poden ajudar a realitzar aquesta manualitat.

I aquí teniu el resultat final...


12 comentaris:

  1. Hola Isabel,les lletres son molt boniques i els materials son fàcils.M'agradaria fer-li una a la meva germana el problema és que normalment quan no em surt alguna cosa em pos trista i no se si em surtiran bé jo esper que si però...Una pregunta quan la has acabat el tros de llana que et queda amollat l'aferres o com se fa?
    Besets Laura 1r ESO C.
    PD:aquestes son les mateixes que les del taller?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      M'alegra que t'haja agradat aquesta manualitat. No t'has de ficar trista quan una cosa no et surt bé. A mi també em passa i la millor solució és tornar a intentar-ho perquè, quan ho aconsegueixes, et sent molt satisfeta. He de ser-te sincera i dir-te que el resultat de la lletra A no em convenç i no descarto tornar-la a folrar. He vist un tutorial on es folra d'una altra manera i crec que ho intentaré per millorar el resultat.

      Respecte a si són les lletres que farem en el taller de la diada del Llompart, dir-te que sí és el mateix sistema però, que per falta de temps, les farem planes, no en 3D.

      Molts besets,
      Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel,
    Cada vegada m'agraden mes les teves entrades.M'encanta la idea de les lletres en 3d ,son super xules ,especials,grans,divertides,guapes,vamos que son de toto menos fees.M'encanten,m'agradaria fer-ne unes als meus cosins que han de neixer el problema es que encara no se sap el nom i no mel sabre fins que nasquen, pero ja me les ingeniare.Tenc unes ganes de rebrerlos y fer.lis regals de tot tipus com aquestes lletres.Tinc el meu capet ben plen.
    Be gracies per aquesta entrada maravellosa.
    Besets de na Irene 1r ESO C

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      M'has convençut. Mentre ho llegia, t'imaginava com un dibuix animat al que li surt fum pel cap de tantes idees que té, ja, ja. Això m'agrada, que tingues idees. La creativitat és molt important en tots els àmbits de la vida.

      Respecte al naixement dels teus cosins, quina data està prevista per al naixement? M'ho dius i a veure si et puc ajudar amb les lletres. Per cert, són bessonada?

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  3. Magrada pero tinc una duda.¿per fer en 3D ?no lo entenc be perl esta molt be,ho posare en lractica pero no se si surtira be x).
    Besos c:

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Aida!

      Aquest tutorial és per fer lletres en volum, és a dir, que no siguen una superfície plana. D'aquesta manera tenen una base por poder-les ficar allà on vulgues, sense necessitat de penjar-les a la paret.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  4. Isabel no se perque no et vaig contestar a aquest comentari se em va oblidar. Ya se quines lletres he de fer per que els meus oncles no van pider aguantar per dir-ho. El seus noms son marta y sergi y si son vessonada me fa una ilusio. A ells els hi toca venir a octubre. Creus que per aquestes dates estaran fetes les lletres? Be nomes et volia dir aixo y que seguesquis disfrutant de l'estiu amv els teus dos petits en bernat i n'andreu. Besets Irene.

    ResponElimina
  5. Hola, Irene.

    Els teus oncles han escollit dos noms molt bonics. No sé si podrem fer el taller abans d'octubre perquè tindré molta feina de caporalia.

    De totes maneres, passa't en setembre pel despatx i a veure cóm poder fer per a que els teus cosins tinguen unes lletres ben boniques per a l'habitació.

    Ves preguntant als teus oncles els colors que han triat per al dormitori i així fer unes lletres que combinen a la perfecció.

    Que acabes de passar un bon estiu.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  6. Hola isabel ahir mateix vaig anar a veure com els havia quedat la habitacio. Te un color molt bonic que es com un taronla palid. No se com combinaro. Ya ens vorem a septembre. Tenc moltes ganes de que comenci ja l'institut.
    Besets Irene.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      Perfecte... Si ja sabem el color predominant de l'habitació, en setembre podrem avançar en el tema. Per cert, de quin color són els mobles?

      Besets, Isabel.

      Elimina
  7. Hola Isabel els mobles son marrons y tambe hi ha una cuneta blanca. Tenc fotografies quan comencem te les enseñare. He quedat amb els meus oncles que ells elegiran el color de la llana. Igualment t'enseñare les fotos. Besets de na Irene

    ResponElimina
  8. Hola, Irene!

    Em sembla perfecte que els pares ja tinguen pensat el color de la llana així avançarem feina ja que tenim el temps just. Quan comence el curs ja em dius els colors escollits i farem les lletres.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina