diumenge, 9 de febrer del 2014

Los MISTERIOS de LAURA



Sempre m’han agradat les novel·les i pel·lícules de misteri, detectius i assassinats i la primera vegada que vaig veure un capítol d’aquesta sèrie, vaig saber que m’enganxaria per sempre.

Per als que no l’heu vista, us resumiré un poc de què va. La protagonista principal és Laura, una policia a la qual li encanta la seua feina (per això és tant bona descobrint als culpables) i mare de bessons (això em sona, ja, ja...). Doncs bé, en cada capítol de la sèrie succeeix un assassinat i na Laura junt amb els seus companys i l’ajuda incondicional de la seva mare resol el misteri.

http://www.rtve.es/television/misterios-laura/

Fa unes setmanes ha començat la nova temporada amb nous assassinats i misteris i he trobat interessant compartir amb vosaltres un anàlisi del disseny gràfic que s’empra en la capçalera que acompanya a la sèrie.



El que més m’agrada és la utilització de dibuixos simples per a sintetitzar de manera molt gràfica de que va la sèrie. En aquest vídeo podreu observar cóm a través d’imatges simples, que van enllaçant-se amb el ritme de la banda sonora, se’ns endinsa dins del món del crimen i misteri.  



Per a la realització d’aquesta capçalera s’han inspirat en l’obra del dissenyador Saul Bass (1920-1996). En aquest cas, us mostraré alguns dels treballs que aquest dissenyador va realitzar per al món del cinema, com ara la realització de cartells de pel·lícules molt conegudes i la corresponent elaboració dels títols de crèdit.

http://www.saulbassposterarchive.com

Us deixo els títols de crèdit de la pel·lícula “Anatomia d’un assassinat” (1959) per tal que poguésseu comparar i trobar quins recursos s’han emprat en la capçalera de Los Misterios de Laura.


Espero que us haja agradat l’entrada.

6 comentaris:

  1. Hola Isabel soc na Laura de 1r ESO C, ja se perquè soc la culpable jajaja.A jo també m'agrada molt el misteri i quan era més petita jugava amb els meus cosins i la meva germana a resoldre crims,era molt divertit.
    Besets Laura.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Ja,ja. Ara ja has descobert el misteri de la teua "culpabilitat". Gràcies per comentar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel, aquesta entrada ha esta molt bé, m'ha encantat ja que el meu hobby es el cine, mai he vist Els misteris de Laura, però no ets la primera persona que em diu que esta molt bé, ja probaré de mirar-la.
    A jo també m'agrada molt la intriga i el suspens, les pelicules que mes m'agraden d'aquest genere són d'Alfred Hitchcock per exemple: Els ocells, psicosis, la finestra indiscreta i com ja has comentat per el seu cartell ''Vértigo''.Ja havia sentit parlar den Saul Bass sobretot per el disseny dels credits de les pelicules. Be això es tot, Fins la proxima entrada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Moltes gràcies per seguir comentant el bloc. Sé que 2n d'ESO està sent un curs intens i agraeixo moltíssim la teua participació.

      Una vegada més em sorprens amb tot allò que saps. Eres una alumna amb interessos molt diversos i això es nota en els teus comentaris. M'encanta tenir-te de seguidora perquè tens comentaris i opinions molt interessants.

      Molts besets,
      Isabel.

      Elimina
  3. Hola,Isabel.Soc na Muskan de 1 ESO d.M'ha encantat aquesta entrada perque quan era petita m'agradava molt veure aquesta serie.Sempre m'han agradat les series o els llibres de misteris o assesinats.
    Molts Besets,Isabel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Muskan!😊

      Veig que coincidim en gustos en quan a sèries ❤❤❤❤. Per cert, els llibres de misteri i assassinats també m'agraden molt 🙈🙈🙈🙈!

      Molts 😗😗😗😗, Isabel.

      Elimina