diumenge, 16 de febrer del 2014

LOVE...

... IS IN THE AIR

Divendres va ser Sant Valentí, dia dels enamorats. Els que em coneixeu sabeu que jo sóc més de demostrar els sentiments en el dia a dia, amb petits detalls personalitzats per a aquelles persones que m’importen.

Enguany volia fer una entrada sobre el tema i, després de donar-li moltes voltes, he pensat en escriure una entrada que parle de l’amor en l’ART. Crec que una de les majors maneres de manifestar l’amor és el bes. A través dels besos, transmitim a les persones que ens envolten els nostres sentiments cap a elles i, com podreu veure a continuació, el tema de l’amor no passa desapercebut en els artistes.

Si pensem en obres que tracten el tema del bes, segurament la primera imatge que apareix en la nostra ment és l’obra “El bes” de Gustav Klimt. Encara que aquest pintor té altres quadres molt interessants i de temàtica diferent, aquesta pintura és una de les obres més conegudes de l’artista. 

Gustav Klimt. El bes. (1907 - 1908).

Si repassem altres artistes reconeguts en el món de l’Art, segurament els associareu a una obra en concret. Per exemple, si parlem d’artistes com Pablo Picasso segurament pensareu en El Guernica i si us dic el nom Edvard Munch pensareu en la seua obra El crit

1. Pablo Ruiz Picasso. Guernica. (1937).
Edvard Munch. El crit. (1893).

Però, sabíeu que aquests pintors també havíem dedicat alguna de les seues obres a la temàtica del bes?

1. Pablo Ruiz Picasso. El bes. (1969).
2. Edvard Munch. El bes. (1892).

Són molts els pintors que han tractat el bes en les seues obres així que podem trobar-nos amb obres de diferents estils artístics i de tècniques molt diferents que tracten aquesta temàtica.

1. Francesco Háyez. El bes. (1859).
2.Roy Lichtenstein. El bes. (1964).
3.Théophile – Alexander Steinle. Els amants. (1895).
4.René Magritte. Els amants. (1928).
5.Marc chagall. L’aniversari. (1915).
En escultura també trobem obres que tracten el bes. Una d’elles a bon segur és coneguda per tots vosaltres.

1. Constantin Brâncuşi. El bes. (1908)
2. Auguste Rodin. El bes. (1886). 

En fotografia és on més podrem trobar aquesta temàtica però, jo he preferit escollir les dues imatges que més m’agraden sobre el tema.

1. Robert Doisneau. El bes en l’Hotel de Ville. (1950).
2. Ouka Leele. El bes. (1980).

I per acabar un conte titulat “Besos”. En ell, l’autora ens explica les classes de besos que hi ha i les característiques pròpies de cadascun d’ells a través d’imatges molt boniques.


Autora: Selma Madine
Editorial: Jaguar

Espero que us haja agradat l’entrada!

9 comentaris:

  1. Hola Isabel tens rao els besos transmeten els sentiments d'una persona cap a l'altre.
    Gracies per aquesta entrada!!
    Besos Irene.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      Gràcies a vosaltres pels vostres comentaris i estar tant pendent del bloc. És un plaer.

      Besos, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel aquesta entrada és molt bonica ,i molt curiosa.Quan jo dibuix una cosa també expres els meus sentiments a través de les persones que he dibuixat o els colors amb els cuals pinto el dibuix.
    M'han agradat molt els quadres!
    Besets de Laura 1r ESO C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      M'alegra que t'haja alegrat aquesta entrada. M'agrada molt que, a través dels vostres comentaris, em fésseu partícep de les vostres inquietuds i gustos. Espero el teu comentari en la pròxima entrada.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. M'han agradat molt els quadres de petons, la veritat es que la majoria s'anomenen : El bes i m'ha parescut curios. M'ha impactat el quadre de :Els amants i la fotografia de el bes de Ouka Leele, de les escultures es molt graciosal de Constantin Bauçis.
    Fins la proxima entrada!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Jo també havia pensat en el tema que pràcticament totes les obres tenen el mateix nom quan cercava les imatges per a l'entrada i coincideixo amb tu que el quadre de René Magritte ("Els amants") és inquietant.

      Fa temps que li pego voltes a fer entrades sobre l'obra de diferents artistes i trobo que seria interessant fer una entrada sobre aquest pintor en concret. Així que m'ho apunto per a una pròxima entrada.

      Gràcies per comentar les entrades. Em fa molta il·lusió que alumnes com tu, que ja no tinc en classe de plàstica, continuen participant tant activament en el bloc. Espero que no et resulte pesada quan et recordo pels passadissos que comentes les entrades, je, je.

      Molts besos, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel!
    Fa molt de temps que no comento en el teu blog però avui que tinc temps he entrat per veure les coses noves.
    M'agradat aquesta entrada perquè jo crec que els besos i les abraçades, especialment, són les expresions més boniques que podem fer per represantar el nostre amor. M'encanta el bes dels amants deThéophile – Alexander Steinle i m'ha sorpès molt l'altre dels amants de René Magritte.

    Besets, Sarah.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Saraaaaaaaaaaaaaaah!

      Benvinguda una altra vegada al bloc. La veritat és que trobava a faltar la teua presència pel món virtual. A més, per l'institut, tampoc coincidim molt...

      Estic contenta que quan tingues una estona lliure, mires les entrades del bloc. Comenta sempre que vullgues les entrades. Estaré esperant els teus comentaris.

      Besos, Isabel.

      Elimina