dijous, 20 de febrer del 2014

ARCO 2014






Aquesta setmana s’ha inaugurat ARCO (http://www.ifema.es/arcomadrid_01/) en Madrid. Arco és una fira d’art contemporani que es realitza cada any i en la qual exposen artistes de diferents països.  

Imatge del catàleg Arco 2014

En ella podem trobar qualsevol tipus de modalitat artística. Des de les més clàssiques com ara la pintura, escultura o dibuix a les més modernes: vídeos, fotografies i instal·lacions.

Imatges del catàleg Arco 2014

Imatges del catàleg Arco 2014


Algunes d’aquestes tècniques tant clàssiques com ara l’escultura, adquereixen un nou significat amb la reinterpretació de materials existents o simplement de la col·locació dels objectes en l’espai.

Imatges del catàleg Arco 2014


La temàtica de les obres és molt variada ja que en elles els artistes que participen comparteixen el seu projecte artístic personal amb l’espectador.
Imatges del catàleg Arco 2014


La utilització de nous materials i tècniques fan que aquesta exposició sigui una de les principals referències del sector.

Imatges del catàleg Arco 2014

Qui visita aquesta fira ha d’anar mentalitzat que les obres exposades moltes vegades no són aquelles que estem acostumats a veure en els museus. Si voleu veure més obres d’aquest tipus, podeu veure el catàleg complet d’aquesta fira en el següent enllaç:



6 comentaris:

  1. Hola Isabel,
    Aquesta entrada m'ha parescut molt interesant,totel les obre del cataleg son extravagants.
    La primera escultura que hi ha ,que crec que es la de l'arc de san marti fet amb quadres m'ha impactat i ma agradat molt.
    Pero de que esta feta al principi m'ha parescut que era de marcs de fotos pero no m'ha quedat clar.
    Be fins dilluns Isabel.
    Besets irene 1r ESO C

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      Pel que veig t'ha agradat tant el tema que li has donat una ullada al catàleg. M'alegra que l'entrada t'haja resultat interessant.

      De vegades, i sobretot amb les fotos, és difícil saber els materials que han emprat els artistes. La millor manera de gaudir d'aquestes obres és en viu i directe, com un concert. Jo, personalment, quan estudiava la carrera, anava tots els anys a Arco i m'agradava molt perquè descobries nous materials i tècniques que moltes vegades no pots veure en un museu convencional.

      Moltes gràcies pel teu comentari.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    L'art és molt bonic sobretot perquè viu amb una pintora a casa que és la meva germana, m'a sorprès molt perquè amb simplen coses pot ser una veritable escultura o pot valer milions d'euros en només una imatge, escultura, pintura etc. Però per el que això a mi no em cridi l'atenció altres persones ho poden estimar o fins i tot pot dir o expressar els seus sentiments sense haver de parlar. Altres tenen èxit altres no tant però mai es rendeixen i continuen fent el que li agrada.
    M'a encantat aquesta entrada i altres.
    Petons Isabel.
    PD: No e pogut comentar abans perquè tinc exàmens, treballs i deures i no em dóna molt el temps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla.

      El teu comentari m'ha agradat especialment perquè has sapigut resumir perfectament el significat de l'Art. Segurament que molts dels alumnes que tinc en batxillerat artístic no ho haguessen definit tant bé.

      Estic contenta que t'haja agradat l'entrada. No sabia que tingueres una germana pintora. Com tu bé dius, allò important és seguir els teus somnis i no rendir-te. Estic segura que tu ho apliques a la perfecció.

      Gràcies per comentar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel m'ha agradat molt aquesta entrada.Aquesta fira deu estar molt bé m'agradaria molt anar a veure-la.Les escultures i pintures son molt maques però la que m'ha parescut més curiosa ha estat la primera,saps amb que està feta?Gracis per aquesta entrada m'ha encantat.
    Besets Laura 1r ESO C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      T'estàs convertint en una bona seguidora del bloc a l'igual que altres companyes de la teua classe i això m'anima a seguir a endavant amb aquest projecte.

      Com li he comentat a Irene, és molt difícil saber a través d'una fotografia els materials que ha emprat un artista en la seua obra, sobretot quan es tracta d'escultures i instal·lacions.

      De totes maneres, estaria molt bé poder anar a Arco però, podries començar per fer un visita a Es Baluard, museu d'art modern i art contemporani de Palma. Aquest cap de setmana més llarg, podries animar-te i fer una visita amb la teua família.Et deixo la pàgina web: www.esbaluard.org/ca/‎

      Ens veiem en la pròxima entrada.

      Molts besos, Isabel.

      Elimina