dissabte, 1 de març del 2014

Pastissos MONOCROMÀTICS



Aquestes setmanes estem començant a pintar la làmina de les escales monocromàtiques i volia aportar amb aquesta entrada una visió més pràctica sobre el tema.

Isabel Cogollos © 2012

Moltes vegades, en les classes, els alumnes us pregunteu per a que serveixen molts dels exercicis que realitzem. Sovint us costa veure quina utilitat tindrà en un futur allò que apreneu en l’aula i, encara que els professors no ens cansem en insistir que TOT allò que esteu aprenent us servirà en un futur, teniu dubtes de si realment ho utilitzareu algun dia.

En el cas de les escales monocromàtiques podem trobar usos ben diversos. En una altra entrada ja us comentava cóm podíeu transformar la làmina en un objecte decoratiu (http://plastidekor.blogspot.com.es/2013/02/escales-monocromatiques.html) i, en aquesta, us invito a convertir les escales monocromàtiques en una cosa realment dolça.

La creativitat arriba al món de la rebosteria a través del color. Fins ara els pastissos o bé eren de xocolata, de crema o de nata però, ara amb la utilització del fondant podem aconseguir dolços amb aparences molt diferents i resultats ben originals.

Imatge via Pinterest



Podem trobar dolços on a través d’un únic color però, emprant múltiples tonalitats, es creen textures diferents.

Imatges via Pinterest

Alguns dels pastissos, amb tonalitats molt suaus i tènues, aconsegueixen resultats realment impressionants.

Imatges via Pinterest


En altres pastissos s’utilitza més d’un color amb les seues gammes corresponents i el resultat és alegre i divertit.

Imatges via Pinterest

També podem trobar pastissos infantils que, a través de l’ ús de les escales monocromàtiques, es converteixen en peces úniques aconseguint que les celebracions es converteixquen en moments irrepetibles.

Imatges via Pinterest


Així que ara ja sabeu una altra aplicació pràctica de les escales monocromàtiques. Us animeu a fer algun d’aquests dolços? Estic disposada a provar-los!

Bon cap de setmana. Ens veiem en la pròxima entrada!
 

8 comentaris:

  1. Hola Isabel,
    Quins pastissos mes bonics ,son molt creatius i estan relacionats amb la plastica.
    M'ha agradat molt el passtis dels tons de rosa es molt bonic.Tambe m'ha agradat el de color blau y blanc les figures molt boniques.
    Gracies per aquesta entrada tan dolça.
    Petonets de na Irene de 1r ESO C

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      Disculpa el retard en contestar-te. Estic contenta que us haja agradat aquesta entrada i, sobretot, m'agraden les teues percepcions sobre el tema.

      T'espero en la pròxima entrada.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel,mai m'havia adonat de que les escales monocromàtiques se podien fer servir en els pastissos.La veritat és que fer pastissos és una de les meves aficions així que amb aquesta entrada m'has donat moltes ideas per fer postres diferents.D'aquí poc és l'aniversari de la meva germana a veure si amb l'ajuda de ma mare aconseguesc fer un d'aquests pastissos tan bonics.
    Petons de Laura de 1r ESO C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Doncs, encara que de vegades no ho semble, hi ha moltes coses que apreneu en plàstica que podeu aplicar a altres àmbits de la vostra vida.

      Espero que t'animes i que li faces un pastís ben bonic a la teua germana. Si el fas, vull veure una foto. Et demanaria un tros però, segurament et surtirà tant bo que s'acabarà prompte.

      Besos, Isabel.

      Elimina
  3. L'entrada es molt graciosa, m'he enrecordat de quan anava a primer i feia aquesta làmina, pensava totalment el que has dit al principi de l'entrada..... M'agradat molt l'entrada sobretot perquè sóc una aficionada a la reposteria, fins ara he treballat amb un dolç anomenat CUPCAKE, està molt de moda i es molt divertit fer-lo i com no mejar-lo.
    Crec que tens que fer mes entrades relacionades amb la plastica i la cuina, perque m'ha agradat molt l'idea.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Quan he llegit el teu comentari m'ha entrat un poc de nostàlgia ja que l'any passat no vam poder estar molt de temps junts...Així que m'ha alegrat molt quan m'has comentat que t'has recordat de quan pintaves la làmina.M'ha fet molta gràcia.

      Per cert, cada vegada em sorprens més...Ara resulta que t'agrada la rebosteria i fas CUPCAKES? M'encantaria aprendre... Tinc una altra entrada pensada que va sobre aquest tema. No estaria mal poder fer un taller de cupcakes per a la diada del Llompart...

      Mols besos, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel ,
    Estic impacient per veure la proxima entrada. A jo tambe m'encanta fer CUPCAKES , he fet moltes vegades y alguns per la meva opinio han quedat molt be. Una vegada en vaig fer amg na laura. Per cert es una bonissima idea la que tu has donat de fer-los a la diada del llompart. M'apasiona el mon dels CUPCAKES. Un dia en dure a classe per que els puguis veure.
    Besets de na Irene de 1r ESO C

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      Acabo de publicar l'entrada que estaves esperant. Espero que t'agrade.

      En quan al tema de les cupcakes, estaria molt bé un taller en la diada del Llompart però, no sé si tindríem la infraestructura necessària per a fer-ho. De totes maneres, m'estic plantejant a veure si faig algun taller de manualitats per a eixe dia. Us seguiré informant...

      Gràcies per estar tant atenta al bloc.

      Besets, Isabel.

      Elimina