dimecres, 23 de març del 2016

3r d'ESO: Zentangle

Al final no ho he pogut evitar... Encara no he preparat les maletes però, no podia deixar passar més temps per explicar-vos la nova làmina que començarem després de vacances. Crec que serà tot un repte personal per a vosaltres en quan a creativitat i, como no, en quan a concentració en la feina.

www.christopherdoodles.blogspot.com

Vull aprofitar la vostra experiència fent dibuixets en qualsevol racó dels vostres apunts de classe per fer una làmina diferent i original per al vostre àlbum scrapbook.

www.pinterest.com

El “zentangle” es defineix com un mètode de dibuix que permet donar calma i tranquil·litat a la persona que el practica. A través del dibuix continuat de línies simples s’aconsegueixen resultats molt treballats i vistosos. A continuació us mostro un vídeo molt curtet i didàctic per tal que entenguéssiu millor la tècnica.


Com podeu veure en les imatges són dibuixos realitzats amb un únic color encara que en ocasions, són acolorits amb tècniques com l’aquarel·la. En el vostre cas el dibuix es realitzarà en format horitzontal, serà monocromàtic i haureu d’emprar un retolador negre de punta fina.

www.pinterest.com

La primera cosa que heu de fer és començar a fer esbossos en el quadern de plàstica dins de quadrats que ajuden a delimitar la zona i, al mateix temps, us ajude a visualitzar les diferents textures aconseguides. Us recomano que ho fésseu a llapis per tal de poder millorar-los en classe.

www.womenofgrace.com

Per finalitzar us deixo un altre vídeo on podeu comprovar el resultat final de la làmina.


Si voleu saber més sobre aquesta tècnica, us recomano consultar la següent web: www.zentangle.com.

Bones vacances!

24 comentaris:

  1. Hola Isabel!!
    Aquesta làmina és suuuper xula!! Ho hauré de provar!! Segur que queda genial a l'àlbum scrapbook, i també serveix per decorar quaderns, capses, etc.
    Feliç Setmana Santa!!
    Molts besets, Margalida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      M'encanta el teu entusiasme, jajaja...Tant de bo alguns dels meus alumnes es contangien de la teua il.lusió llegint els teus comentaris.

      La veritat és que aquesta tècnica té moltes opcions com tu bé comentes.Ja em diràs com ho apliques.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. holaa isabeel!
    aquesta idea per a la làmina a realizar pareix complicada, pero tot serà posar-se i aconseguir un bon resultat final que espero que a jo em quedi.
    bones festees.
    Marta cazorla 3ESOA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marta.

      Pensa que el procés s'inicia amb línies més simples i que, poc a poc, es van omplint amb detalls.

      Bones festes i ens veiem en tornar.No t'oblides d'acabar la làmina del collage.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. hola isabel sóc na guillermina, aquesta lamina es super chula.

    ResponElimina
  4. hola isabel sóc na guillermina, aquesta lamina es super chula.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Guillermina!

      Jo també ho crec i estic segura que els resultats poden ser espectaculars!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel!
    Aquesta llamina es molt creativa y original! Tot i que pareix difícil de fer, si ho feim amb entusiasme y ganes podrem aconseguir uns resultats molt creatius!

    ResponElimina
  6. Hola Isabel!
    Aquesta llamina es molt creativa y original! Tot i que pareix difícil de fer, si ho feim amb entusiasme y ganes podrem aconseguir uns resultats molt creatius!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sofia!

      Ja veuràs com obtindreu bons resultats.La realització sembla complicada però si et fixes en el primer vídeo, veuràs com el dibuix es crea amb línies simples i que, poc a poc, van omplint-se els espais en blanc amb diferents motius i dissenys.

      De totes maneres tu mateixa has dit la paraula clau: l'entusiasme que juntament amb emoció son indispensables per a propiciar la creativitat.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  7. hola Isabel soc en Chris aquesta làmina es molt chula i molt complicada de fer.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Chris.

      Sí que és xula la làmina però, si has vist el tutorial veuràs que no es tan complicada de fer.Simplement has de seguir correctament els passos. Ànims!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  8. Hola Isabel, soc en Sergio , les làmines son molt originals i m'han agradat molt.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sergio.

      Espero que fiques tot de la teua part per a obtenir uns resultats tant originals com els de l'entrada.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  9. Hola soy Sabrina, al ver la lámina me he asustado jajaj me parece que lleva mucho trabajo y tiempo asi que tendre que intentar ir con un buen ritmo, porque si no me quedare atras jeje. Aun asi es una idea muy chula sobretodo por la parte de la creatividad. A disfrutar de los ultimos dias de vacaciones y a la vuelta con las pilas cargadas. Nos vemos el lunes!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sabrina!

      M'ha encantat el teu missatge, destila molta positivitat.Amb aquesta actitud segur que aconsegueixes un bon resultat.

      Ja no queda res...Demà tornem a la marxa.Gaudeix del diumenge!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  10. HOLA PROFE,AL VER ESO ME DI CUENTA DE UNA COSA,DE QUE NO SERA MUY FACIL EL TRABAJO,ADEMAS,TAMPOCO SE PUEDE EQUIVOCAR,YA QUE TODO EL TRABAJO ESTA HECHO CON PUNTA FONA.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Ahamed!

      No m'ho puc creure.Esperava el teu comentari perquè pensava que t'agradaria la tècnica amb un únic color i dibuixant i ara resulta que només li veus problemes...jajaja

      Intenta veure-ho des d'una altra perspectiva i pensa en positiu i ja veuràs como aconseguiràs un bon resultat.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  11. Aquesta lámina es súper xula!! M'encanta de veritat intentaré fer-la lo millor posible. Na Guillermina m'ha explicat lo que he d'entregar del cuadernet per demà, ho he fet en una fulla reutilizada ja que ella te el meu quadernet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Rebeca!

      Eixa és l'actitud que m'agrada veure en els meus alumnes.Estic segura que ficaràs tot de la teua part per aconseguir un bon resultat.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  12. Hola Isabel!
    He estat molt de temps sense mirar el bloc pero ara que ja tinc temps he llegit totes les entrades noves i he vist que els nins de primer tenen molta feina amb l'album d'scrapbook. Aquesta lamina m'encanta! M'agradaria poder fer-la pero crec que ho mirare quan tengui temps perque ara a final de curs... Anims a tots els nins de primer y de tercer amb les lamines!
    Besets, Laia

    ResponElimina
  13. Hola, Laia!

    Quina il.lusió tornar-te a tenir-te pel bloc.Estic molt contenta que t'hages ficat al dia i hages vist totes les entrades.

    La veritat és que enguany he intentat fer làmines noves.Espero poder prompte resultats encara que enguany no tots els alumnes estan tant motivats amb l'àlbum com l'any passat...

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  14. Hola,Isabel.
    Soc na Muskan de 1 ESO d.M'agrada molt aquesta làmina i crec que es super xula i creativa.Crec que ho probaré a fer en casa.
    Besets,Muskan

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Muskan!😊

      Així m'agrada, motivació a tope 💪💪💪💪. Ja m'ensenyaràs el resultat!❤❤❤❤

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina