dilluns, 15 de febrer del 2016

Entrada perruna

Començar un any nou sempre em fa molta il·lusió i, en el cas del bloc, tinc pensades noves entrades i algunes idees que crec que poden resultar-vos interessants. En un principi aquesta entrada estava pensada per publicar tot just després de les vacances de Nadal però,com ja sabeu tots, dos nins m’ho impedeixen...jajajaja. Ara estareu pensant: excuses, la profe també té excuses...


L’entrada d’avui és especial perquè tracta un tema que per a mi és molt important. Els Reis Mags solen portar als nins que s’han portat bé aquells regals que han demanat en la carta. La majoria de vegades són joguets que els fan especial il·lusió però en algun casos els Reis regalen algun tipus de mascota.


I és aquí on hem de ser molt responsables amb allò que demanem. Un animal no és un joguet. Un animal és un ésser viu que necessita d’unes atencions. En la meua casa sempre hem tingut gossos i he de reconèixer que els meus pares sempre m’han inculcat que és una responsabilitat. Les associacions i refugis estan plenes d’animals que busquen, després de ser abandonats, el confort d’una llar.



Tots sabeu, que molts dels animals que es regalen durant aquestes dates, són abandonats, bé perquè els cadells tornen grans, bé perquè són animals exòtics que requereixen d’unes atencions difícils de complir.

Afortunadament, hi ha moltes associacions que s’encarreguen d’ajudar a aquells animals que són abandonats però, el més important és conscienciar a la gent que tenir una mascota significa adquirir una sèrie de responsabilitats que aquesta comporta.

La història que avui us mostro a través d’un conte és realment bonica. Galgui, com podeu suposar pel seu nom, és un galgo. Tots sabeu la història d’aquesta raça: són gossos que destinats a la caça i que, en ocasions, són abandonats inclús maltractats, quan ja no poden “utilitzar-se” per aquesta afecció.

www.galgui.es

La idea naix de persones que es troben molt conscienciades amb aquest tema i que intenten aportar un granet d’arena a través d’un conte amb el qual mostrar la situació real en la qual es troben aquests animals. Ma José Rodríguez Gómez és la que responsable d’aquesta iniciativa i Andrés Arcós és l’il·lustrador encarregat de narrar aquesta història amb imatges.

www.galgui.es

Si voleu saber més d’aquesta història podeu consultar les següents adreces:


  
Jo encara no el tinc però serà una de les pròximes adquisicions per a que el dia de demà Andreu i Bernat sapiguen estimar els animals i donar-los tot l’afecte i l’atenció que necessiten. Mentrestant la seua mare gaudirà de la història i de les il·lustracions del llibre.

Ens veiem en la pròxima entrada!

7 comentaris:

  1. Hola, Isabel!

    Em fa molta pena l'història d'en Galgui, i em fa molta pena pensar que com ell cada dia són abandonats molts d'animals. M'esforço per a entendre perquè hi ha gent que deixa a les seves mascotes al carrer, però no aconsegueixo trobar una raó coherent. Trob molt interessant aquesta entrada per a conscienciar a aquelles persones amb animals.

    Ens veim el divendres.

    Besets, Paula.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Paula!

      Comparteixo al 100% cadascuna de les teues paraules.Jo tampoc entenc com es pot abandonar un animal.Desgraciadament hi ha persones que ho fan. És per això que resulta tant important conscienciar la gent sobre aquest tema.

      A mi, com a tu, aquest tipus d'entrades són les que més m'agraden.Gràcies per comentar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
    2. Hola, Paula!

      Comparteixo al 100% cadascuna de les teues paraules.Jo tampoc entenc com es pot abandonar un animal.Desgraciadament hi ha persones que ho fan. És per això que resulta tant important conscienciar la gent sobre aquest tema.

      A mi, com a tu, aquest tipus d'entrades són les que més m'agraden.Gràcies per comentar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    A mi també em costa entendre com es pot abandonar a un animal. Suposo la gent que els abandona, quan els adopta no pensa en que l'haurà de treure a passejar, alimentar, netejar... A casa meva sempre hem tingut cans, que hem tret de Son Reus. A mi em fa pena anar-hi perquè està ple d'animals que han estat abandonats i maltractats, i jo mel's enduria tots a casa. Esper que la gent es vagi concienciant de les feines que porta tenir un ca, i que ni ells ni qualsevol altre animal són joguines.
    Besets, Margalida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Quanta raó en les teues paraules. Jo tampoc ho entenc. Crec que les persones hem de ser més responsables i més conscients d'allò que fem.

      En el meu cas, tots els gossets que hem tingut i tenim han estat abandonats o donats per gent que no els podia tenir... i sempre han estat una alegria per a tots els membres de la casa. De fet, quan hem hagut d'acomiadar-nos d'ells, ha estat molt dur.

      Moltíssimes gràcies per aportar la teua opinió en aquesta entrada i espero poder seguir compartint amb tu altres opinions en pròximes entrades.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel! Sóc na Júlia B. de 1r ESO D. He trobat molt interessant aquesta entrada,hi ha gent que no és conscient que deixar a un animal abandonat és un acte de irresponsabilitat. Jo, cada dissabte, vaig a la canera de Son Reus a passejar cans abandonats.Ma mare escriu el seu DNI, li donen un "chaleco" vermell i el meu germà i jo treim un ca i li donam un passeig. Aquest ca que treim ha estat molt de temps ficat a una gàbia i el feim molt feliç. Si hi vas veuràs que hi ha molts cans.El que és molt divertit és quan treuen el ca i comença a botar: senyal de que vol sortir i és feliç.
    Molts beseets!

    Júlia B.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Júlia!

      Estic molt contenta que t'hages animat a donar l'opinió en aquesta entrada. M'ha agradat saber com funciona la canera de Son Reus perquè, en un futur, quan Andreu i Bernat siguen més grans, els portaré per tal de que entren en contacte amb els gossets. Abans de tenir els xiquets, ja em vaig plantejar fer alguna activitat d'aquest tipus però, amb la seua arribada tot va canviar...Ara els que em trauen a passetjar de manera forçada són ells a mi. Em conec tots els parcs amb tobogans de Palma...jajajajaja.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina