dimarts, 3 de febrer del 2015

Taps creatius i solidaris



Ja feia temps que tenia ganes de publicar aquesta entrada però, han anant sorgint altres temes interessants i, a la fi, he tardat més en realitzar-la.

Aquesta és una de les primeres entrades dedicades a la creativitat mitjançant l'ús de material reutilitzable. Tots sou ben conscients de la necessitat de reciclar per tal de tenir cura del medi ambient. Si, a més a més, poden trobar un ús a aquells materials que haurien d’anar al fem millor que millor.

Els taps de plàstic ja sabeu que es recullen per accions solidàries. En el Llompart trobareu una caixa a l’entrada just al costat de consergeria on podreu dipositar-los però, abans de deixar-los podeu fer coses creatives amb ells com ara fotografies.

Els resultats poden ser molt variats depenent dels materials emprats. En el meu cas, els fons sobre els quals apareixen els taps són aquarel·les meues.

El primer fons és totalment uniforme i de color taronja i s’han emprat taps blancs i blaus per a que ressalten sobre el taronja. Segons la disposició dels taps, es poden crear imatges més realistes com la de les flors (imatge de l’esquerra) o imatges més abstractes com les de la dreta. Si aproximem l’objectiu de la càmera als taps, aconseguirem fotografies diferents i creatives (imatge central).

isabelcogollosferrer©2015

Els segons fons que he utilitzat és una marina i he seleccionat aquells taps amb tons blaus per tals que els objectes s’integréssen completament amb els paisatge per convertir-se en un element més de la composició. Com podeu veure, els he col·locat en vàries posicions per tal de jugar i obtenir resultats distints.

isabelcogollosferrer©2015

En l’últim exemple, he emprat uns fons de colors càlids. La imatge de l’esquerra es caracteritza per tenir una composició abstracta on els taps juguen amb el ritmes de les línies corbes i, en l’altra imatge que, ens recorda més a un paisatge, he disposat els taps de tal manera que trenquen amb l’horitzontalitat de les línies.

isabelcogollosferrer©2015

Una vegada acabats, podeu deixar els taps com un element més de l’obra o fer unes fotografies i després dipositar-los juntament amb els altres taps que no heu usat en un punt de recollida per ajudar a una bona causa.

Jo ja ho he fet, a què espereu vosaltres?


8 comentaris:

  1. Hola Isabel!!!
    Aquesta entrada m'ha agradat molt!!! Hem pareix una idea molt original i divertida. Sobretot m'agrada perque reciclam.
    Aquest cap de setmana ho intentare probar , m'agradaria fer-li un a la meva mare en forma de cor per Sant Valentí.
    Esper que ja estiguis millor!! Recuperat.
    Besets , Laia

    ResponElimina
  2. Hola, Laia!

    No ho havia pensat! Em sembla un idea genial això de fer una felicitació amb els taps. A més, per a la base podries emprar un material un poc més consistent que un full de paper, com ara cartró ondulat. Segur que trobes alguna caixa que no necessites que et pot servir...

    M'encanta intercanviar opinions amb vosaltres perquè sempre s'aprèn alguna cosa nova i d'això es tracta: d'aprendre sempre.

    Ja em trobo millor però, em falta que em torne la veu...Espero acabar de recuperar-me durant el cap de setmana i així dilluns tornar-mos a veure...què ja tinc moltes ganes!

    Besets, Isabel.

    ResponElimina
  3. Grasies pel consell de utilitzar un cartó.
    M'anirá millor per fer la tarjeta. Q be que ja estiguis millor , jo tambe tenc ganes de seguir amb la làmina!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laia!

      Disculpa però, acabo de veure ara el teu comentari. M'alegro que t'haja ajudat amb la targeta.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel!! Aquesta entrada m'ha agradat molt. Feia temps que no entrava al bloc a causa dels examens, deures, etc. Ara m'estic posant al dia. Hem fa ganes provar aquesta idea dels taps. Avui a part d'estodiar tenc que anar a la rueta de Palma i a un aniversari, però si hem dona temps provaré a fer una tarjeta de sant valentí amb taps.
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      No et preocupes. T'entenc perfectament. El més important és que que participes. Dóna igual el moment. Els vostres comentaris m'ajuden molt i sempre són benvinguts.

      Anima't a fer la pràctica amb taps i ja em dius que tal l'experiència.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola isabel,
    Es molt original aquesta entrada ademes de que pots crear coses realment xulissimes tambe aprofites per reutilizar. M'ha agrada molt aquesta idea.
    Besets!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Alejandra.

      Reutilitzar objectes i donar-los un ús original és una bona opció per decorar.A mi m'encanta!

      Besets, Isabel.

      Elimina