diumenge, 16 de novembre del 2014

La publicitat i els VALORS


L’entrada d’avui m’agradaria poder repetir-la més vegades. Anuncis com aquests ens demostren que la publicitat pot ajudar a forjar valors i no només vendre productes. Què hi ha anuncis on la superficialitat no té cabuda i on els sentiments són el vertaderament important. Avui vull mostrar-vos l’anunci que ha preparat Loterías y Apuestas del Estado per a la campanya de Nadal.


Un anunci que m’ha emocionat, que des del primer minut he compartit la vida amb el protagonista, que m’he entristit quan me n’he adonat que no havia comprat el dècim de loteria, que m’he ficat en la seua pell quan s’ha sentit mal per oblidar-se de comprar-lo, que l'he acompanyat durant el trajecte de la seua casa al bar del barri al que va tots els dies sentint el fred en els seus peus al xafar la neu i...amb el qual he plorat al veure cóm el propietari del bar (Antonio) li havia guardat la seua participació amb tota la generositat que el caracteritza... perquè sí, perquè el món està ple de persones meravelloses que empatizen amb els problemes dels altres, que es preocupen per la gent que l’envolta, que són capaços de compartir les alegries però, també les penes...

Avui la publicitat ha mostrat, a través d’aquest anunci, que no tot són males notícies, que no tot el món és superficial, que hi ha molta gent amb valors que forma part del nostre dia a dia. Qui no té almenys un Antonio en la seua vida? Avui aquesta entrada està dedicada a totes aquelles persones que en el seu dia a dia ajuden a altres sense demanar res a canvi.


14 comentaris:

  1. Hola Isabel,estic molt d'acord amb tú,aquest anunci está ple d'emocions i sentiments per part del protagonista (Manuel) i per part del propietari del bar (Antonio) i també per l'afecte que es demostren un a l'altre,es preciós.

    Petonets Carolina 1ºD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Carolina!

      La veritat és que sí.A mi, personalment, els anuncis que anuncis que es basen en emocions "reals" em tenen guanyada.

      L'any passat, per exemple, l'anunci de la Loteria de Nadal no em va agradar gens. No sé si te'n recordaràs, apareixien artistes famosos: Montserrat Caballé, Raphael, Bustamante, Marta Sánchez i Niña Pastori. Era un anunci, per al meu gust, un poc superficial i fred, en el sentit que no mostrava l'esperit nadalenc a través de persones reals, més properes a nosaltres.Crec que no va agradar molt perquè, de seguida, van aparèixer tota una sèrie de paròdies sobre ell. Ara me n'he recordat d'una que em va fer molta gràcia. Ja, ja,ja.

      Gràcies per comentar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
    2. A jo tampoc em va agradar gens l'anunci de l'any pasat,no varen conseguir contectar tant amb. els espectadors com altres anys

      Elimina
  2. Holaa Isabel. Jajajajajaja hem fet aquest anunci a castellà haviem de fer un resum sobre lo que haviem vist. Estic d'acord amb tu a jo també em va emocionar i he de dir sincerament que l'acció de guardar un cupó premiat i no quedart-ho es una acció d'un amic vertader. Tan de bó que tota la gent fos així.
    Bests Laura.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Jajajajaja. Quina gràcia! No sé que tenim els professors que moltes vegades coincidim amb els temes. Al final ens haureu de donar la raó... Estic segura que el professor haurà fet una aportació interessant sobre l'anunci.

      L'acte de guardar el cupó és tot un detall però, també he de dir-te que hi ha molta gent que guarda paperetes de Loteria per a altres persones fins després del sorteig i que són igual que Antonio. Ma mare n'és un exemple. De vegades, la gent es despista i no va a cercar-lo fins després de passar el sorteig i ma mare es dedica a cridar el dia d'abans per informar-los que juguen eixa papereta de Loteria.Jajajaja. És molt patidora...

      Gràcies pel teu comentari. La pròxima entrada que estic preparant també va de publicitat... Ja em diràs que opines sobre el tema.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Bon dia Isabel
    Aquest anunci tambe m'ha emocionat.Yo esper que la meva familia guanyi el premi. m'ha agradaria que a la clase de plastica ens mostris com se fan els anuncis i alguns exemples.

    ResponElimina
  4. Bon dia isabel.
    Aquest anuncia tambe m'ha emocionat.Esper que la meva familia guanyi el premi,
    m'agradaria que a les classes ens ensenyaras com es fan els anuncis com aquest.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Andrés!

      Després de veure que has publicat el comentari dues vegades, em crec que vulgues que te toque la loteria, jajajajajajajajaja. M'ha fet molta gràcia aquest comentari, jo també espero que ens toque a la meua família així que haurem de desitjar que el premi estigue repartit en molts de números...Que et sembla la idea?

      Tinc una anècdota des quan era petita que vaig a contar-te. La meua iaia Rosario, cada 22 de desembre, es col·locava als costat de la ràdio (la TV no li agradava per a aquest event) per anar apuntant els números que sortien i jo, des de ben xicoteta he viscut el dia de la Loteria amb un ambient festiu esperant que algun any ens toqués... Quan s'acabava el sorteig i tan sols ens tornaven els diners d'algunes paperetes, la meua iaia i jo ens aconformavem en mirar per la tele aquells llocs on havia tocat i ens alegràvem quan veiem un bar de barri de treballadors que els havia tocat la Grossa com el que apareix en l'anunci. En definitiva, compartíem la seua alegria. I la meua iaia sempre acabava dient: "A ells els feia més falta que a nosaltres". Aquest és l'esperit. Si no ens toca, alegrar-mos per la gent que ho necessita i ha tingut sort en el sorteig.

      Espero que t'haja agradat la història perquè és totalment real.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel!!
    Aquesta entrada és molt xula. M'he emocionat en el final, quan Antonio li donava el dècim a l'home.
    la veritat és que hi ha gent maravellosa. Aquest anunci és molt millor que el de l'any passat.
    besets, Margalida.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Estic totalment d'acord.El món està ple de persones meravelloses.Només cal observar més al nostre costat per trobar-ne.

      A mi aquest anunci també m'agrada molt més que el de l'any passat perquè les emocions són més reals.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  6. Hola Isabel
    A jo tambe me va emocionar molt, me va arribar al cor, no esperava que simplement un anunci transmitis tantes emocions i sentiments com aquest. Aixo ens ajuda ha veure que encara hi ha gent bona al mon. Per a mi aquest anunci es una cridada a totes les persones que fagin coses bones com aquestes
    besets Alejandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Alejandra!

      Totalment d'acord amb tu: aquest anunci, encara que el seu objectiu principal és que la gent compre loteria, sí que és cert que d'alguna manera promou els bons gestos entre les persones. És molt important que la publicitat promogue bons valors i actituds positives.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  7. Hola Isabeel!
    Mai havia vist un anunci com aquest, pareixia com una historieta nadalenca, sa vera es que emociona, m'ha agradat molt. Li ensenyare als meus padrins perque s' animin a comprar-ne, que a lo millor amb un poquet de sort ens toca.
    Besets, Marina

    ResponElimina