dimarts, 11 de novembre del 2014

Entre línies...



La segona làmina per a el nostre àlbum scrapbook és amb línies. Els resultats poden ser infinits. Només heu de pensar quina foto voleu posar i fer el paper decoratiu en relació a la imatge.

La línia podem definir-la com un punt en moviment. Les línies són simples quan es realitzem amb un sol traç però, també trobem les línies compostes que estan formades per dues o més línies rectes o corbes.

Línies trencades: són aquelles que estan formades per fragments de línies rectes.





Línies ondulades: són aquelles que estan formades per fragments de línies corbes.
 



Línies mixtes: són aquelles que estan formades per fragments de línies rectes i línies corbes.



Les línies, siguen del tipus que siguen, poden realitzar-se en diferents direccions: línies horitzontals, línies verticals i línies obliqües.

Línies horitzontals
Línies verticals
Línies obliqües


Els dibuixos anteriors són esquemes per tal que enteguésseu els tipus de rectes però, en realitat, si li dediqueu temps a pensar cóm fer la làmina, us poden sortir resultats tant creatius com els que us mostro a continuació.

Si escolliu emprar línies trencades, podeu donar molta varietat depenent del color o colors que utilitzeu per pintar-les.

Imatges via google


La manera més simple de fer la làmina és escollint només un tipus de línia però, també podeu decidir, utilitzar un tipus de línia en diferents direccions o utilitzar diferents tipus de línies en la mateixa làmina. Tot això dependrà de la foto escollida.

Imatges via google

També podeu introduir algun element per tal d’acabar la composició i donar-li un toc més original.

Imatges via google


I per últim us mostro el meu disseny personal per a l’àlbum que estic preparant per a Andreu i Bernat. En aquest cas és la temàtica dels viatges i, més concretament, els viatges amb cotxe.


Com podeu veure, he escollit les línies rectes que fan referència a les línies que senyalitzen les carretes i he col·locat una línia horitzontal discontínua que trenca amb la verticalitat d’aquestes i introdueix un element diferent a la composició.

Vingaaaaaaaaa, a pensar!
 


52 comentaris:

  1. M' encanta aquesta idea tan orriginal per a la nova lamina. Si ho feim amb ganes, temps i entusiasme crec que ens quedara super be!
    Besets, Marina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marina!

      Veig que eres ràpida i fas els deures. La veritat és que el resultat de les làmines depèn molt de les ganes i l'entusiasme amb què feu les coses, com tu bé acabes de dir. M'agradaria que tots ho entenguésseu i poder fer les classes d'una altra manera... Confio en què ho aconseguirem.

      Ves pensant quina fotografia empres en aquesta làmina i divendres comentem les idees a classe.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. hi ha molts tipus de línies no se quina triar per fer la làmina !! :·D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Xavieeeeeer!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc.Estic molt contenta que t'hages decidit a comentar.

      Ja sé que us he donat moltes possibilitats.Ara només heu de cercar aquella que s'adapte millor a la foto que heu escollit.I si no et decideixes, en pots fer vàries, ja, ja...La profe ja et dóna feina extra.

      A partir d'ara esperaré els teus comentaris en pròximes entrades.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Bon dia Isabel aquesta làmina es molt variada pels objectes que pots triar.

    m'ha agradat molt la idea de la partitura musical i els diferents tipus de linies
    pensant en aixo se me ha ocorrit una idea.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Andrés!

      Així m'agrada: que mireu els exemples i tinguésseu idees.Aquesta és la meua intenció amb el bloc.Estic contenta de poder ajudar-vos.Dijous quan vingues al pati,m'ho expliques.

      Gràcies per comentar.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel, me encanta la idea de les linies, es molt original, pero ara el que tenc que fer es posar- me a pensar jajaj
    Besets Alejandra de 1r E

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Alejandra!

      M'alegra que t'haja agradat la temàtica.Podeu fer coses molt xules i originals.Al principi costa ficar-te a pensar però,quan agarres la pràctica, surt fàcilment.T'ho dic per experiència. Ànim!

      Besets,Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel que tal . Me encanta la segona lamina .Espera que ens quedi aixi de guapes .Son molts originals. Besos Maria Hoyos 1A

    ResponElimina
  6. Hola,Maria!

    M'alegra que t'agrade.Encara no hem parlat del tema a classe però, això que portes avançat.Ja pots començar a pensar en quin tipus de línies vols utilitzar en la làmina.

    Ens veiem dijous en classe.

    Besets,Isabel.

    ResponElimina
  7. Estic entre sa de corets y sa de demunt del pentagrama de musica.No en desideixo . Besets na Maria

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria.

      Convendria que pensésses un disseny personal i propi.Els dissenys que us ensenyo és per a que agafésseu idees i creu la vostra pròpia composició.T'animo a que penses un poc i segurament faràs composicions ben boniques i originals.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  8. Hola Isabel !!!
    M'agrada molt aquesta idea
    Ens hem de possar a pensar
    Besets Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Paula!

      Estic contenta que t'haja agradat la temàtica de la nova làmina.Ara, com tu bé has dit, heu de ficar-vos a pensar en un disseny per a la vostra làmina.

      Veig que ja has pogut comentar.Moltes gràcies per l'interés.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  9. Hola Isabel . Que tal? Ya tenc el disseny pensat.besets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria.

      Què bé! Ja tinc ganes de veure'l demà a classe.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  10. hola Isabel!!!!
    Aquesta entrada és super xula!!! Ja tenia una idea però amb totes aquestes ja no se quina triar perque totes m'agraden molt. Menos mal que ara tenc tot s'horabaixa per pensar. Ja tenc ses fotos triades i miraré de fer un diseny xulo.
    Ens veiem demà a clase.

    besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida.

      D'això es tracta, de ficar-vos exemples per tal d'ajudar-vos a tenir les vostres pròpies idees.

      M'alegra que t'haja agradat l'entrada.Ens veiem demà a classe.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  11. Bon dia Isabel.
    Ja tenc una idea per fer la composició al quadern amb línies ondulades. A treballar!!
    Un salut, n'Eduard de 1A =)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaaaaaaaa, Eduard!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Moltes gràcies participar.A partir d'ara espero més comentaris teus al bloc.

      Així m'agrada que tingues idees i ganes de fer feina.Ànim!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  12. Hola Isabel!
    Ja tinc la composició feta pero tinc una pregunta,es pot formar un paisatge amb les linies(que per cert he utilitzat corves y rectes)?
    Gracies,Carlos 1r C

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Carlooooos!

      A l'igual que a Eduard, et dono la benvinguda oficial al bloc. Estic molt contenta amb la teua participació.

      Pots fer un paisatge amb línies però el resultat no és un paper decoratiu per a l'àlbum.Per a aquest treball un paisatge no és la solució.Intenta fer una composició més abstracta amb línies. L'ús de línies rectes i corbes és una possible solució.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  13. Hola Isabel.
    He cercat fotos per la nova làmina de línies i vaig a fer un dibuix amb línies rectes i corbes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaaaa, Alejandro!

      Benvingut al bloc tu també de manera oficial.M'alegro que t'hages decidit a participar-hi.

      Demà me mostres la composició a classe.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  14. Hola,Isabel!
    La nova entrada m'encanta es xulisima!Ara toca esforçarmos molt més que la primera làmina i fer-ho lo millor posible i no despistarnos que jo me despist.Be demà ens veim.
    Besets Neus

    ResponElimina
    Respostes
    1. Holaaaaaaaaa,Neus!

      Què contenta estic, veig que molts us heu decidit a participar en el bloc.Et dono oficialment la benvinguda!Moltes gràcies per comentar.

      Espero que en aquesta làmina fésseu més feina i així obtenir millor resultats.

      Fins demà!

      Besets,Isabel.

      Elimina
  15. Hola Isabel!!!
    Perdona per comentar tan tart però hem tengut problemes amb internet.
    Et volia dir que m'han agradat molt els exemples , son molt originals!!!Els que mes m'han agradat han estat els de les notes musicals i el dels corets.La teva també estava molt divertida i original.
    Gràcies pels exemples , m'han ajudat molt.

    Besets , Laia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laia!

      Acabo de veure el teu missatge.M'alegra molt que t'haja ajudat amb l'entrada, d'això es tracta.

      Bon de cap de setmana.Ens veiem dilluns a classe.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  16. Hola Isabel,
    Ho sento, no he tengut gens de temps per comentar. Es molt original aixo de fer un scrapbook amb les leccions de plastica.
    A jo m'ha encantat la llamina de les linies rectes perque m'encanten con queden amb algunos fotos.
    Besets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      No et preocupes. Entenc que estigues enfeinada. El més important és que sempre acabes comentant. No importa quan ho faces sinó la intenció. A mi també m'he està agradant la idea del scrapbook. De moment, estic comprant el material que trobo sobre temàtica infantil i, més endavant, quan no tingue tanta feina, els faré dos àlbums personalitzats a Andreu i Bernat, un per a cadascun d'ells.

      Estic molt contenta que t'haja agradat la idea. Ara espero que els meus alumnes estiguen suficient motivats per a dur-la a terme.

      Besets; Isabel.

      Elimina
  17. Hooola Isabel!

    Aquesta làmina má agradat molt,he agafat una foto que surt de petit en una piscina.Els teus exemples m´han donat moltes idees

    Besos Adrian M

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Adrián!

      M'alegra molt que els exmples t'hagen servit per a tenir les teues idees i fer els teus propis dissenys. Així m'agrada.

      Em sap greu però, fins avui no havia vist el teu comentari. Ens veiem demà a classe.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  18. Hola Isabel com ja t'havia dit aneriorment no tenc molt de temps per comentar però avui he aprofitat que quasi no tenim deures. Són totes molt chules i originals però les que més m'han agradat han estat la de la partitura, la del corets que pareixen globus i la de retxes que possa damunt "peach & mint chevron".
    Ja estic agafant idees per el meu scrapbook!
    Besets Laura:)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Disculpa que no t'haja contestat abans però, crec que no em funciona el sistem ad'avís de google que em notifica comentaris nous en el bloc. Em sap greu. El comentari de la publicitat i els valors el vaig veure perquè vaig consultar l'entrada.

      M'alegra que t'haja agradat l'entrada. Ves preparant tot el material que demà me l'has de mostrar al primer pati.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  19. Hola Isabel te volia demanar si les 9 fotos tenen que ser del mateix tema?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Alejandro!

      Disculpa pel retard però, a l'igual que li he dit a Laura em falla el sistema de notificació de missatges. De totes maneres, com ja us he comentat en alguna ocasió en classe, els dubtes que tinguésseu sobre la realització de les tasques convé que me'ls pregunteu quan explico el tema. Ho dic perquè, de vegades, us trobareu en que no he pogut contestar al vostre missatge i no podré resoldre-vos el dubte. A més, el que pretenc amb el bloc és que fesseu comentaris sobre si us ha agradat o no el tema i així fer entrades del vostre interès.

      L'altre dia ja us vaig comentar a classe que havíeu d'elegir nou fotos sobre vosaltres. El tema és totalment lliure. Hi ha alumnes que faran l'àlbum dels seus viatges, d'altres de quan eren petits, d'altres sobre la seua família...Tu decideixes!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  20. Hola Isabel, per demà, hem de dur fet el paper decoratiu? No sé com fer -ho.😓
    M ha sorprés aquesta entrada.😱😄
    He triat 3 fotos perquè no sé quina triar. Demà ho decidiré amb alguns companys.👌🏻
    Besets, ens veim demà.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!

      Em sap greu però no sé qui eres al no haver-te identificat. Demà en classe em dius qui eres i comenten el tema de les fotos.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  21. Hola Isabel sóc na Júlia de 1r ESO D. En aquesta làmina intentaré fer-ho el millor possible per tal de treure millor nota. La idea hem pareix molt xula i guapa. Crec que ens podrà quedar beniiiiiiisiiim!
    Molts de besets
    Júlia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Júlia!

      Així m'agrada. Aquesta és l'actitud. Ja veuràs com amb treball i esforç els teus treballs milloraran i tu et sentiràs molt orgullosa de tu mateixa.

      Besets i bones festes, Isabel.

      Elimina
  22. Hola, Isabel!

    Quines ganes tenc de veure com ens quedarà el "SCRAPBOOK". Espero que aquesta segona làmina que farem ens quede original, divertida i bonica.

    He mirat les làmines dels teus alumnes del curs passat i són uns autèntics artistes, m'encanta la seva originalitat i els colors tan alegres i ben combinats que empren a la seva làmina. Ara ens toca a nosaltres treballar per a poder obtenir taaan bons resultats com els seus.
    Bona nit, fins demà

    Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Paula.

      Estic molt contenta de veure't emocionada amb l'àlbum. Amb esforç, podreu aconseguir els mateixos resultats que els alumnes de l'any passat!

      Besets i bones festes, Isabel.

      Elimina
  23. Hola Isabel , soc na SARA . Quan he començat a mirar els ejemples de com poder fer la lamina , que per a nosaltres es la quarta , he vist que hi ha un "sin fin" de posibilitats de com fer-la , pero com hem de imaginar un tipus que concordi amb la foto que hem triat , no hi ha moltes posibilitata i per que quedi be i original , hem de triar la nostra persepcio , jo tinc un parell de dubtes que pot ser que solucioni el divendres quan tenguem classe . Tambe he començat a veure l`etibqueta de scrapbook , per veure com sera la lamina que hme de fer , he vist el de na PAULA HOYOS i LAIA FIOL , i la veritat els ha quedat molt be , esper que ha mi jo ...

    PETONETS , SARA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Sara!😄

      M'alegra 😊 veure com t'estàs posant al dia 📆 en el bloc amb el tema de l'scrapbook 👏👏👏👏.

      Mirant el que fan altres 🖌✏ també s'aprén molt 😉. T'animo a que continues investigant 🔍🔍🔍🔍 per tal que de trobar aquelles idees 💡💡💡💡 que millor puguen adaptar-se al teu àlbum!📓

      Molts besets 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  24. Hola isabel,
    Soc Na Esperanza i m'agrada aquesta làmina perque es lliure però a la vegada no desastrosa ,es a dir, amb llibertat pero no massa .Et pots expressar tenint en compte sa foto i sa tècnica i al final el resultat es molt bonic. Com la línia hi ha en quasi totes parts per no dir en completament totes ,hi ha milers que dic milions (sense pasar-me)de possibilitats i això et dona originalitat al treball ,clar que no tens que copiar, però encara que tengui millions de possibilitats de resultat té el seu toc difícil ja que al ser un element amb el qual pots fer milers de combinacions tens que vigilar de no pasarte`n ja que fent-ho pots transformar la teva làmina de ser creativa ,original o inclós espectacular a un munt de línias sobreposades que destrueixen el teu treball i lo que t'ha costat fer-ho. De veres que esper que em surti bé però sense pasar-me
    Adèu i petons
    {ATENTAMENT}
    [Esperanza de 1r ESO E]

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Esperanza!😊

      M'encanta 💖💖💖💖 llegir els teus comentaris 💻🖱 ja que trobo reflexions molt interessants en ells 😉.

      Com tu bé dius, són tantes les possibilitats 💗💟💗💟💗 que el fet de ser tant infinites pot derivar en dissenys en els quals no puguen apreciar-se realment les línies. Però veig que tu ja ho tens clar!👏👏👏👏

      Ens veiem demà.

      Molts besets 😍😍😍😍, Isabel.

      Elimina
  25. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  26. Hola Isabel !!!!!!
    M'agraden un munt aquestes làmines perque així podem expressar la nostra creativitat i també aumentam la nostra creativitat .
    Molts besets,Marta Bonilla

    ResponElimina
  27. hola,soc na Marta de 1rA.
    He vist el blog que hem vares dir i ja ten una idea per fer la lamina.
    besets Marta

    ResponElimina
  28. hola,soc na Marta de 1rA.
    He vist el blog que hem vares dir i ja ten una idea per fer la lamina.
    besets Marta

    ResponElimina