dimarts, 1 d’abril del 2014

COLLAGE FOTOGRÀFIC



Cóm sé que us agrada molt tot allò relacionat amb la fotografia, en aquesta entrada us mostro una de les moltes aplicacions per fer collages amb les vostres fotografies, que trobareu de manera online.

El programa és el Pickmonkey i la seua adreça: www.pickmonkey.es



Una vegada oberta l’aplicació, heu d’anar allà on fica “collage” i fer clic. Veureu que se us donen vàries opcions a l’hora d’escollir les imatges: computer, dropbox, facebook o flickr. Jo sempre escullo l’opció “computer” perquè no penjo les meus fotos en cap tipus de xarxa social.


Una vegada seleccionades les fotos, el programa obri una finestra on apareixen les imatges que hem escollit en la banda de l’esquerra i en la dreta una espècie de pàgina en blanc, que per defecte apareix amb una composició determinada, en la que col·locarem les fotos simplement arrossegant-les sobre la superfície.


Aquella forma en la qual col·loquéssem la foto, apareixerà en gris per tal d’indicar-nos on se situarà la foto.



Una vegada ubicades les imatges en el seu lloc corresponent, podrem canviar la seua aparença col·locant-nos damunt la imatge i pulsant en “edit”. Quan farem clic sobre “edit”, s’obrirà un quadre de diàleg amb dues pestanyes: si polsem en la primera d’elles podrem canviar aspectes de les fotografies com ara la mida i posició així com la lluminositat.



Cal tenir en compte que aquests programes en la seua versió gratuïta tenen les opcions limitades ja que la seua finalitat és que la gent pague per tenir l’aplicació al complet. Quan vegeu, una icona d’una corona, vol dir que aquest efecte només el poden utilitzar les persones que paguen una subscripció. Així i tot aquesta aplicació online té moltes possibilitats que podreu emprar de manera totalment gratuïta com faig jo en casa.


Si el que voleu, és canviar la composició del collage, heu de polsar en la part de l’esquerra sobre la icona ”layouts”. A continuació es desplegaran diferents opcions compositives. Les sis primeres opcions són totalment gratuïtes (ducks in a row, cards, square deal, biggie smalls, l-egant i FB Cover) , la resta no podreu emprar-les.
 

Si voleu afegir algun motiu o textura la collage, heu de polsar en la part de l’esquerra sobre la icona ”swatches”. En aquesta opció, teniu unes textures predeterminades pel programa que podeu escollir o bé, si voleu un acabat més personal, escollir una de pròpia seleccionant l’opció “Use your own”.


Si voleu donar una aparença diferent al format de la imatge o simplement col·locar un color de fons, heu d’anar a la última opció que apareix en la part esquerra de la pantalla i polsar en “background”.


Per finalitzar i desar la imatge, heu d’anar a la part superior (just dalt del collage que heu realitzat) i feu clic en “save” per desar la vostra imatge a l’ordinador.


En la part de l’esquerra us apareixeran una sèrie de paràmetres que podreu variar  abans de desar definitivament el collage al vostre ordinador.


Quan ja tinguéssem realitzat i desat el collage definitiu, podrem modificar altres aspectes del collage fent clic en el “Edit” que apareix en la part superior de la foto i s’obrirà un desplegable en l’esquerra de la pantalla on podrem modificar la dimensió de les imatges, col·locar un text, inserir algun dibuix... 


Els resultats, com podeu veure, poden ser molt diferents.




Us espero en la pròxima entrada!

10 comentaris:

  1. Aquesta entrada m'ha agradat molt ,aquest tema del collage es molt interessant i aquests collages que has fet m'han donat ganes de fer-ne un jo també. Quan pugui començaré a fer collages amb aquest programa. I, una cosa, tu ens vas dir el dia en que varem fer els dibuixos sobre la pau, l'igualitat ... Que tu faries un dibuix d'unes ales q sortien d'una gabia i que el penjaries al blog i si no es molestia em fa curiositat veure com quedaria.
    Fins la proxima entrada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Abigaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Estic molt contenta que t'hages animat a crear els teus propis dissenys amb aquesta tècnica. Ja veuràs cóm és de fàcil i, prompte, seràs tota una experta. Espero que me'ls ensenyes quan els tingues acabats.

      Per cert, en quan al tema de la il·lustració de la gàbia, encara no el tinc fet. Quan tingue el dibuix i s'haja fet una selecció dels dibuixos, faré l'entrada.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel,
    M'ha encantat apuesta entrada per que me encanta la fotografía i les collages .
    M'ha agradat molt les diseñs que hi havia "swatchies " queden molt xulos.M'el baixare i te diré com m'ha quedat.
    Per cert m'ha de baixar algún programa o se fa per internet???

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Irene!

      M'alegra que t'haja agradat l'entrada. M'ha costat un parell de setmanes preparar-la però, veig que ha valgut la pena. Ja en tinc una altra relacionada amb aquesta però, la prepararé i la publicaré després de les vacances.

      No t'has de descarregar cap programa. Pots emprar l'aplicació de manera online entrant en la pàgina web que us he donat. Quan acabeu el collage i el deseu a l'ordinador, podeu tancar tranquil·lament la finestra del vostre navegador i ja està!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel,m'ha agradat molt aquesta entrada se podria dir que estic masa enganxada a fer collages.En el meu mòbil tinc dos programes:Cymera i PicsArt que puc possar efectes a les fotos,retocar,fer collages...Però no tenia ningún per l'ordinador el probaré ha veure que tal.
    Hi ha una cossa que m'ha cridat molt l'atenció ...les imatges de Londres!Has anat o són d'internet?
    Besets Laura 1r ESO C.
    PD:aaaa sobre lo dels testos com se podria fer recte la bandera de Londres?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Estic molt contenta perquè veig que us esteu animant a fer les propostes que us comento en les entrades i per a mi, tant professionalment com a nivell personal, el fet de veure-vos tant emocionats i predisposats, m'ompli de satisfacció.

      Les imatges emprades per a fer el collage de Londres són de la meua collita. Les vaig fer durant un viatge que vaig fer a la ciutat durant un estiu. M'encanta fer fotografies dels llocs que visito i de coses que de vegades no surten en les típiques guies que podem comprar de la ciutat que anem a visitar.

      De vegades, els amics em comenten que amb tant de canvi d'objectiu i tanta foto, no gaudeixo dels viatges però, no és cert. M'encanta fer moltes fotos perquè després em faig un àlbum digital dels viatges realitzats i gaudeixo el viatge per partida doble: quan estic en el lloc i quan miro l'àlbum de fotos asseguda en el sofà recordant la meua estança.

      En quan al tema dels testos, és molt fàcil fer les línies rectes: tan sols has d'emprar cinta de pintor per a reservar les zones i podràs delimitar i dibuixar perfectament la bandera. De totes maneres, recorda-m'ho demà en classe, i t'ho explicaré amb més deteniment.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel,m'ha agradat molt aquesta entrada.Jo tenc un altre programa per retocar fotos,però provaré aquest també.T'ensenyaré les meves fotos a veure si t'agraden.
    He llegit els comentaris d'adalt i la meva mare i jo feim el mateix que tu!!!! Nosaltres també feim fotos a tots els llocs on anam i després feim un album de fotos,perquè així tenim tots els records amb fotos.

    Besets,Paula 1r ESO C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Paula!

      M'alegra que t'haja agradat l'entrada. Espero veure molt prompte els teus propis dissenys amb fotografies dels viatges que realitzes amb la família. Segur que et queden superbé.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. T'ha quedat molt bé el collage, jo ja havia utilitzat aquesta aplicació, peró per fer tonteries i modificar la meva cara fent que es paregui a la de un zombie o monstre. Es una pàgina molt interesant es poden fer moltes coses apart de collages.Aprofit aquest comentari per dirte que l'altre dia varem veure un anunci de coca cola a clase que potser que t'agradi. Et deixo el link:
    http://www.youtube.com/watch?v=hhRfW8boNSA
    Salutacions, Gabriela

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      No sé perquè no m'ha estranyat que ja coneguésses el programa, je, je... Pel temps que ens coneixem, sé que eres una persona amb moltes inquietuds, cosa que em demostres amb cadascun dels teus comentaris.

      Sé que t'agrada la informàtica i que segur que fas coses molt interessants. Quan em plantejava escriure sobre aquesta aplicació, vaig haver de decidir-me per explicar la tècnica del collage però, jo també he intentat distorsionar la meua cara, je, je...

      Per cert, moltíssimes gràcies pel vídeo que m'has recomanat, m'ha agradat molt i, a més a més, m'has donat una idea per a una pròxima entrada. Espero que t'agrade.

      Besets, Isabel.

      Elimina