dimarts, 26 de novembre del 2013

Rubik Art



No sé vosaltres però, jo tinc un cub Rubik. He intentat fer-lo moltes vegades i, com a molt, he aconseguit completar un color i part d’un altre. Així que després de tant limitada experiència amb aquest joc, mai m’hagués imaginat el que altres persones poden arribar a fer amb ell.

Imatge de freepic

Segurament molts de vosaltres l’heu tingut alguna vegada en les vostres mans però, a l’igual que jo, no sabíeu el seu origen. Doncs bé, aquest cub va ser inventat l’any 1974 (a mi només em quedaven dos anys per nàixer!) per un professor d’arquitectura anomenat Erno Rubik d’ahi el seu nom. En un principi, l’objectiu d’aquest professor havia estat emprar aquest cub amb la finalitat d’ensenyar als seus alumnes l’espai tridimensional però, l’any 1980 va començar a comercialitzar-se com a joc fins a convertir-se en el trencaclosques més venut de la història.

Erno Rubik

Cercant per Internet he trobat tota una sèrie de treballs realitzats amb aquest cub multicolor i m’ha semblat bona idea compartir alguns dels resultats amb vosaltres.

L’artista Pete Fecteau va realitzar un mosaic de la cara del polític Martin Luther King amb cubs Rubik l’any 2010. Per a la realització d’aquest mural va emprar 4.242 cubs i amb unes mesures de 5,8 metres per 2,6 metres.

Imatges de Pete Fecteau

La seua realització va durar unes 40 hores i el seu muntatge final al voltant de 6 hores.

Imatges de Pete Fecteau

L’empresa Cube Work Estudio (http://www.cubeworks.ca/) també empra aquest famós cub com a material per a interpretar diferents obres d’art o rostres molt coneguts com ara Marilyn Monroe o Albert Einstein.


1. Sopa Campbell’s d’Andy Wharhol (1969)
2. Mona Lisa de Leonardo da Vinci (1503)
3. Nit estelada de Van Gogh(1889)

cubeworks
cubeworks

Després de veure tots aquests exemples, us animeu a fer el vostre propi disseny?




4 comentaris:

  1. M'ha agradat aquesta entrada sobretot perque tinc un cub de rubik i el se fer, consisteix en una serie de moviments i instruccions qe fan que puguis tenir el cub perfecte en uns minuts.
    M'ha parescut interesant sebre els seus origens i veure traballs manuals que es pot fer amb aquesta jugueta que no ha pasat de moda. ;-)
    Besets Gabriela

    ResponElimina
  2. Hola, Gabriela!

    Gràcies per comentar. Disculpa el retard però aquesta setmana he estat bastant liada.

    La veritat és que vaig trobar molt original l'ús del cub rubik com a material per a realitzar quadres. El que m'ha sorprés és que em digues que és tant fàcil resoldre el cub... De la manera que ho expliques, que sí un moviment per aquí i un altre per allà, quasi m'ha convençut...però dubto quan de temps tardaria jo en resoldre'l.

    Acabo de publicar una entrada sobre la publicitat nadalenca. Espero que t'agrade.

    Molts besos i espero que vagen bé els exàmens.

    Isabel.

    ResponElimina
  3. Hola Isabel soc na lucia de 1r ESO A .Me encanta es impresionant com els cubs de rubi's es poden convertir en una forma de art .A mi m'agrada fer els cubs de rubik's de tot tipus .piramides ,hexagons ...M'agrada per que et pots superar si te el propons fet cada vegada mes ràpid fins que pots fer ho sense mirar .Per que no hi ha limits . I per lo que veig tampoc a l'art.Una abrrasada molt gran.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Lucia!😊

      Ostras...m'acabes de sorprendre'm molt quan m'has explicat aquesta afecció teua al rubik...😎 No sabia que n'hi havia de tantes formes 😄. Alguma dia ens has de fer una demostració a classe!👏👏👏👏

      M'encanta 😍 rebre les teues impressions. Espero que continues comentant al bloc 💻🖱 per molt de temps!

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina