dimecres, 4 de desembre del 2013

Arriba el NADAL!


Aquesta entrada va de nostàlgia. Des de sempre m’ha agradat el Nadal i també la publicitat que l’acompanya. Els anuncis nadalencs, almenys per a mi, han marcat èpoques de la meua vida. 

Imatge de Loterías y apuestas del Estado

Com que tinc uns quans anys més que vosaltres, he decidit recopilar aquells que han format part dels meus Nadals i compartir-los amb tots vosaltres. Notareu per la música, les veus, els colors i la vestimenta dels protagonistes (i sobretot per la qualitat del vídeo) que són d’èpoques molt llunyanes però, tots tenen en comú despertar l’esperit nadalenc.

Les nines (pepes en mallorquí) de la meua infantesa pràcticament van ser totes de la marca Famosa. Encara tinc les meues barriguitas i, com no, jo sóc de les Nancy y Lucas, la Barbie (estic prima perquè sempre estic a dieta)  i el Ken (vaig tots els dies al gimnàs) van arribar després...

Cercant per Internet he pogut trobar imatges de les joguines que jo tenia i que encara conservo en casa dels meus pares! Estan com el primer dia. Aquí us deixo la mostra.


 


Bé, vaig a centrar-me una altra vegada en el tema: la publicitat nadalenca.

El primer anunci que vaig a mostrar-vos és de “las muñecas de famosa” i data de l’any 1980 (jo tenia 4 anys) i no puc dir-vos les vegades que he arribat a cantar la seua cançó:


Corria l’any 1987 quan la marca de torró “El Almendro” va realitzar un espot publicitari que quedaria en la ment de tota una generació amb el lema de “Vuelve a casa por Navidad”.



I qui de la meua època no se’n recorda de les bombolles Freixenet....? L’anunci és de l’any 1998.



I tal vegada, un anunci més recent per a vosaltres, i que suposo que recordareu, és el la Loteria de Nadal i, més concretament, el d’aquest personatge que sempre m’ha despertat curiositat i que cada any entrava a les nostres cases per a aportar una mica de màgia i il·lusió en aquestes dates. Aquest espot en concret és de l’any 1998.



Com heu pogut comprovar, m’encanta el Nadal. I a vosaltres? Quins han sigut els anuncis que més recordeu d’aquesta època?

Espero les vostres aportacions sobre el tema.

P.D. Després d’haver vist els anuncis, us adonareu que podríem parlar molt  sobre l'elaboració dels missatges però, aquest part la reservo per a una altra entrada més crítica sobre publicitat.



2 comentaris:

  1. M'ha agradat molt aquesta entrada , jo crec que del bloc les entrades que mes agrada comentar son les que parlen de publicitat.
    Fa uns anys vaig veure una exposició de pepes antigues i surten varies de les que has comentat, em vaig quedar molt sorpresa per la diferencia d'aquelles pepes i les d'ara.
    Respecte el tema de la publicitata nadalenca, m'han encantat els dos primers anuncis, m'ha fet molta gracia veure com eren els anuncis abans i les seves deiferencies als de ara: la vestimenta,el paisatge, el concepte de convencer...
    A estat molt be l'anunci del ''calvo'' i per cert parlant d'anuncis de loteria tendries que veure el d'aquest d'any perque es HORRIBLE.Es una combinació de cantants com: la Montserrant,Raphael,Bustamante... i canten una canço nadalenca, es tan dolent que pareix una pelicua por.A mes a mes s`han fet un munt de parodies i totes molt divertides.
    Bé m'ha encantat l'entrada esper que facis mes com aquesta.
    Besets

    ResponElimina
  2. Hola, Gabriela!

    Aquest commentari m'ha agradat molt. L'he trobat molt complet.

    A mi, personalment, també m'agrada molt fer entrades sobre publicitat perquè veig que us agrada participar-hi realitzant comentaris i opinions i, al cap i a la fi, aquest bloc té com a objectiu l'intercanvi d'idees.

    El que més m'ha agradat ha sigut la part final on fas una crítica molt realista sobre l'últim anunci de Loteries. T'he de confesar un secret: en un principi l'entrada anava única i exclusivament sobre els anuncis de la loteria però, al veure l'anunci d'enguany que em semblava tant poc creatiu i interessant, vaig enfocar el tema des d'una vessant més personal i vaig decidir parlar sobre els anuncis de la meua infantesa i joventut. Així que quan he llegit el teu comentari, he rigut moltíííííííssim perquè has escrit exactament el que jo pensava del tema.

    En defintiva, els teus comentaris sempre són ben rebuts i espero que continues opinant com ho has fet fins ara.

    Per cert, acabo de publicar una entrada que espero que t'agrade.

    Molts besets, Isabel.

    ResponElimina