diumenge, 9 de juny del 2013

Quan els colors són els protagonistes



Sempre m’han agradat els contes infantils. Inclús ara m’agrada entrar en les llibreries i mirar les il·lustracions que complementen aquestes històries. La meua il·lusió seria il·lustrar algun dia algun conte, cosa que no descarto. Mentre, miro, observo i gaudeixo de tots aquells contes infantils que passen per les meues mans i faig els meus intents en un bloc d’esbós (algun dia us mostraré alguns exemples ja finalitzats).

Mirant pàgines d’il·lustradors infantils per internet, m’he trobat amb un conte molt relacionat amb la Plàstica per la temàtica tractada (els colors) i alhora molt didàctic. “Los colores de Violeta” és un conte interactiu destinat a nins i nines de més de 5 anys. Rosario Cifuentes és la creadora del conte. El seu objectiu és que els més menuts aprenguen els colors de l’arc de San Martí a través de cadascuna de les pàgines que narren la història.


Les il·lustracions ens narren la història de Violeta i la seua ombra. Les imatges desprenen molta  dolçor i tendresa. Els paisatges són realment màgics!



A més, l’autora sap cóm transmetre les emocions de cada color a través de l'ús de diferents tonalitats d’un mateix color com succeeix en aquesta il·lustració on el Sol és el protagonista.




Si voleu veure més il·lustracions, aquí us deixo un enllaç al bloc de l’autora: http://www.rosariocifuentes.com/2011/11/los-colores-de-violeta/



4 comentaris:

  1. A mi personalment m'agrada una ilustradora de contes infantils anomenada Rebeca Dautremer.Les seves ilustracions m'inspiren molt i utiliza moltes tonalitats basades en el vermell ha ilustrat llibres com:princesas olvidadas o desconozidas,Cyarano,Alicia en el pais de las maravillas...
    Aquesta entrada ha esta molt bé

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela.

      Després d'uns dies desapareguda, torno al món virtual.

      Quan he vist el teu comentari sobre el tema, m'he quedat molt sorpresa amb la quantitat d'informació que moltes vegades teniu els alumnes sobre un determinat tema i cóm vosaltres també ensenyeu coses als vostres professors.

      No sabia qui era la il·lustradora que comentàves fins que he cercat per internet i he vist les seues il·lustracions. Coneixia el seu conte de Blancaneus però no sabia el nom de l'autora així que espero que continues amb aquesta línia i que m'aportes informació tant interessant com la que m'has donat fins al moment amb molts dels teus comentaris.

      Estic encantada!

      Molts besets i seguim en contacte.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    M'a agradat molt aquesta entrada, el meu opinio és que les dones enbarazadas veuen les coses des d'un punt diferent tenint dins del seu ventre una nova vida, com els colors, animals, objectes etc.I és la primera vegada que escolto aquesta il · lustradora es nota que utilitza colors vius i relaciona els colors amb els objectes o elements de la natura.
    E trigat molt aquests dies a comentar perquè i hagut d'estudiar molt en aquestes dues ultimes setmanes i segueixo tenint exàmens per a la propera setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla.

      El teu comentari m'ha semblat preciós. Crec que has definit amb molta dolçor i sensibilitat un estat com és ara l'embaràs. Planteja't dedicar-te un poc a l'escriptura. Crec que ho faries molt bé.

      M'alegra que t'haja agradat aquesta entrada. En tinc una altra mig preparada que espero en un parell de dies tenir-la llesta per compartir-la amb tots vosaltres.

      Continuem en contacte. Mil besos!

      Elimina