dissabte, 1 de juny del 2013

INSPIRACIÓ GEOMÈTRICA



Piet Mondrian (1872 -1944), després d’haver passat com molts altres pintors de les avantguardes per èpoques on la seua pintura era més realista, evoluciona cap a l’abstracció convertint-la en l’estil de les seues obres.

Aquesta època abstracta en la vida de l’artista dóna com a resultat obres pictòriques on es fa patent la simplicitat mitjançant línies verticals i horitzontals que distribueixen de manera organitzada i equilibrada el color en el llenç.

 

Són molts els professionals de diferents sectors els que s’han inspirat en la seua obra geomètrica  a l’hora de realitzar els seus propis productes:

En l’àmbit de la moda podem trobar la seua presència des del famós vestit de la col·lecció que el dissenyador Yves Saint Lorent va dedicar a aquest artista ja per l’any 1965 així com altres complements com ara les sabates dissenyades per Christian Loubotin o les sabatilles de Nike.


Inclús dissenyadores com ara Sarah Schofield han realitzat col·leccions de bany inspirant-se en els tres colors bàsics emprats en ell (blau, roig i groc) i les seues línies paral·leles i perpendiculars en negre.


També podem trobar el seu disseny en el nailart tant de moda últimament.


En altres sectors com ara la decoració i mobiliari podem trobar peces que converteixen espais i objectes en dissenys multicolors que aporten originalitat a les peces.


També podem trobar regals originals amb la mateixa temàtica com ara tasses, fundes per a mòbil, joies, rellotges.



Ha servit per inspirar campanyes publicitàries, decoració d’edificis o construir una rèplica del quadre amb jocs de construcció com Lego o Tente.



Però, a mi personalment la que més m’agrada és la inspiració que ha tingut en el sector culinari i més concretament en els dolços. Fa uns dies sortia la notícia que el Museu d’Art Modern de San Francisco (www.metmuseum.org) li feia un reconeixement a Piet Mondrian elaborant un pastís que feia referència a una de les seues obres més conegudes. Si us fixeu, veureu que és una espècie de pastís marbre que quan el talles apareixen les línies horitzontals i verticals del quadre i els colors emprats en ell.


Caitlin Freeman, repostera del MET i autora d’aquest pastís tant original, ha preparat aquest vídeo sobre la seua realització: http://vimeo.com/63949405

Si us animeu, deixeu-me un trosset!


6 comentaris:

  1. Hola Isabel:
    Ha estat molt original aquesta entrada i m'agrada molt la presentació. M'a agradat els dolços que fan amb el quadre de Piet Mondrian, i m'alegro que aiga guanyat un premi per fer un dolç amb aquest disseny. A la meva mare i a mi ens encantaria fer-ho, encara que sigui difícil. I sobretot les ungles que m'agrada molt els dissenys que puc fer a casa meva.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla!

      Gràcies una vegada més pels teus comentaris sobre el disseny i presentació de les entrades, m'ajuden a millorar-les.

      Sobre el tema del pastís, la veritat és que abelleix ficar-te a fer-ne un. No és l'únic pastís que realitza sobre el tema ja que ha editat un llibre sobre dolços titolat "Modern Art Desserts" on explica algunes de les receptes dels 100 pastissos que ha realitzat inspirant-se en diferents artistes. Si fas la prova, mantint-me informada de cóm anat.

      M'alegra que l'entrada t'haja servit per a donar-te idees.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. M'agrada aquesta combinacio de colors , queda molt be als exemples que has posat : parets , vestits,ungles... es una idea molt atractiva i original . La idea dels pastis m'ha parescut molt interesant dona moltes ganes de menjarse'l pero fa pena menjar-se un pastis tan maco
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      La veritat és que l'obra pictòrica de Piet Mondrian ha sigut una font d'inspiració per a moltes persones però, no hauria de ser l'únic. Hi ha altres artistes en els quals ens podríem inspirar i realitzar les nostres pròpies creacions.

      Crec que una vegada, em vas comentar que el teu quadre preferit era "Les menines" de Velázquez, la meua proposta és que penses com podries inspirar-te en ell per a realitzar alguna creació pròpia.

      A mi personalment, un quadre que m'inspira és el "Guernica" de Picasso.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
    2. Tenso molta raó en aixo que dius sobre inspirarnos en els cuadres que mes ens agrada.Vertaderament ''Les meninas'' M'agrada molt pero ara mateix m'estic fiixant en el cuadres del Greco com L'enterrament del compte Orgaz.
      I M'ENCANTA!

      Elimina
    3. Hola, Gabriela!

      Em sembla molt bé que vages fixant-te en pintures de diferents èpoques i estils.

      Quan he llegit el teu comentari, m'ha fet molta gràcia perquè crec que comencem a tenir telepatia. Resulta que estava pensant en fer una secció en el bloc sobre diferents artistes i d'èpoques molt variades i, el primer pintor que em va venir a la ment per començar aquest tipus d'entrades va ser El Greco per la seua manera peculiar de representar el cos humà a través de figures primes i allargades.

      Gràcies pel teu comentari.

      Elimina