dijous, 7 de març del 2013

UNA TARGETA MOLT ESPECIAL...



Durant aquests dies he aprofitat per fer una felicitació molt especial. La persona destinatària és el meu padrí (aquí en Mallorca li dieu padrí jove). Es tracta del germà de la meua mare i sempre ha ocupat un lloc molt important en la meua vida. Des de ben xicoteta m’ha cuidat, m’ha mimat, m’ha escoltat, m’ha fet riure i diuen que la vena artística l’he heretat d’ell ja que dibuixa molt bé.

Avui dia 7 de març compleix anys, exactament 60 i encara que el número resulta força important, aquesta data és molt especial per a ell perquè avui també es jubila. Després de 40 anys treballant com a funcionari de Correus tanca la seua etapa laboral per dedicar-se a altres coses.

Fa molt de temps que estic pensant cóm felicitar-lo i he pensat que la millor manera és enviant-li una targeta per correu. He estat pensant molt en la seua forma i aparença i finalment he decidit que la temàtica estarà lligada al seu treball. Així que aquí va tot el procés creatiu de la felicitació per al meu estimat padrí.

El concepte de la targeta gira entorn al missatge i bàsicament en 3 elements: bústia, sobre i regal decoratiu.


Una vegada he tingut clara la idea, he començat a pensar en diferents materials i formes i el resultat ha estat un mix d’idees que crec que  han donat com a resultat una targeta personalitzada i original.

Utensilis necessaris:

-          Base per retallar.
-          Tisores.
-          Massilla adhesiva.
-          Barra d’aferrar.
-          Cúter.
-          Perforador de paper.


Materials per a la targeta:

-          Baieta groga.
-          Paper d’impressora de bona qualitat. Mida A4 (21 cm x 29,7cm).
-          Llana groga.
-          Cartró ploma.

El disseny de la felicitació l’he fet amb ordinador i com podeu veure la portada està dissenyada a mode de paper decoratiu en el qual s’ha emprat el sobre com a motiu.



Una vegada impresa la targeta, i després d’haver col·locat cercles petits com a marques al voltant de la targeta, m’he disposat a perforar el paper per tal d’aconseguir l’efecte de targeta regal. Amb una agulla un poc més grossa, he passat la llana groga per tots els orificis simulant un llaç amb el qual es tanca la targeta.


Al interior de la targeta es troba el regal sorpresa. Tots coneixeu les famoses bústies grogues de correus. He trobat un dibuix d’aquestes bústies en google i l’he imprès a la mida que necessitava per tal de tenir el model amb el qual realitzaré una xicoteta maqueta. He necessitat 2 còpies: una per retallar la silueta amb el cartró ploma i l’altra per fer el patró de les zones grogues que realitzarem amb la baieta.


Una vegada muntada la maqueta, he col·locat el missatge a mode de sobre dins de la bústia. He fet un desplegable amb paper i després l’he doblat fins que s’ha convertit en un sobre regal.


Com a detall final, he personalitzat el sobre amb el qual he enviat la targeta dibuixant una bústia. Espero que li agrade.


Ens veiem en la pròxima entrada.
 




10 comentaris:

  1. m'encanta la postal que li has fet es molt original de veritat m'encanta.Jo li vaig fer una a mon pare antes d'ahir i li va agradar gracies a tu per totes les entrades.
    Una abreçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Miriam.

      Gràcies pel teu comentari.M'ha costat un poc realitzar-la perquè durant la seua elaboració vaig anar fent fotografies de tot el procés per a explicar-vos-el en el blog però, estic contenta amb el resultat.

      M'alegro molt que li haja agradat la postal al teu pare i que haja descobert la teua vena artística. Espero que continues fent aquestes postals personalitzades. Segur que triomfes en la família!

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. Es molt bonica la carta que li has fet al teu padrí jove, estic segura que li ha agradat molt perque , es molt original i esta relacionat amb el seu treball

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Li ha agradat mooooooolt! Ahir vaig parlar amb ell i em va dir que es va emocionar molt al rebre-la. Estic molt contenta. A més, li ha encantat que la temàtica de la targeta girés al voltant del seu treball.

      Estic preparant una entrada per aquesta setmana a mode de joc com la pimera entrada del blog sobre les marques. Espero que en classe us animeu i participeu activament en l'activitat ja que es tracta d'endevinalles.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  3. te una molt bona presentacio. Em a agradat molt aquesta entrada, intentaré fer una al meu pare, però en canvi amb una caixa de DHL que el treballa a hi.
    Espero que li agradi molt el regal que li has fet al teu padrí jove.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla.

      Moltes gràcies pel teu comentari sobre el disseny de la targeta. La veritat és que li ha encantat i s'ha emocionat molt al rebre-la. De vegades, ens pensem que un regal ha de ser car per a sorprendre i que agrade però, és tot el contrari. Moltes vegades, els petits detalls es valoren molt més perquè demostren que la persona ha invertit un temps pensant en tu. Segur que al teu pare li encanta rebre una targeta personalitzada així que t'animo a fer-li-la.

      La pròxima semana publicaré una entrada mol divertida que consisteix en endevinar. Espero les teues respostes.

      Una abraçada ben forta, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel.

    Estic convençuda que li ha agradat moltissim la postal al teu padrí.
    Quines ideas més boniques que tens, et nota que tens sang d'artísta i que ho vius molt intensament. No només fent classe, sino amb el dia a dia i la prova és aquest meravellós blog que t'has elaborat.
    Qualque dia provaré a fer alguna coseta, però segur que necessitaré ajuda, donç, jo no soç tant professional i magnífica com tu.

    Gràcies per donar tantes idees i cuidar-vos molt.

    Una abraçada ben forta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Tic.

      Gràcies pel teu comentari. Espero que t'hages animat a fer alguna postaleta que segur que tens idees molt interessants per a realitzar.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel aquesta targeta és molt bonica i original.La idea m'ha agradat molt perquè has fet la postal amb tres elements que estan relacionats amb el concepte del missatge.Desde que jo era petita cada vegada que un familiar meu feia els anys li regalava una postal o un dibuix fet per jo i encara ho segueixo fent perquè m'agrada que tenguin un record meu.
    Besets Laura 1r ESO C.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laura!

      Has estat molt ràpida en cercar aquesta entrada. M'alegra que t'haja agradat la targeta. El meu padrí jove és molt especial per a mi i em va fer molta il·lusió fer-li-la.

      M'ha agradat molt la història que m'has contat sobre el dibuix. És una manera molt bonica de demostrar a una persona quan l'estimes i que, aquest gest el continues fent, diu molt de tu. Eres un encant. Continua així.

      Besets, Isabel.

      Elimina