dilluns, 21 de gener del 2019

Un viatge a la creativitat


L’entrada d’avui té molt a veure amb un dels propòsits que tinc per a aquest any que acabem de començar:

“Que la creativitat estigue més present en la vida de les persones que m’envolten”.

I els meus alumnes sou part d’aquest grup de persones ja que passem moltes hores junts en l’aula. Fent un petit anàlisi del primer trimestre, tinc alumnes que ja són creatius i m’ho demostren dia a dia amb la feina que realitzen tant a classe com a casa; d’altres són creatius en moments determinats tenint alts i baixos i després hi ha un tercer grup, on la creativitat no forma part de les seues vides perquè encara no han descobert les conseqüències que la creativitat té una vegada hi entra...

Aquest segon trimestre l’inicio amb moltes ganes de poder ajudar-los a conèixer la creativitat no tan sols en la seua vessant artística, ja que una ment creativa sempre aporta solucions diferents i originals a situacions quotidianes i ens dóna l’oportunitat de descobrir noves possibilitats que ens ofereix el nostre entorn.

En les primeres classes del mes de gener us vaig parlar de la idea en classe i us vaig explicar que aquesta proposta estava basada en la “mascota viatgera” que molts de vosaltres havíeu pogut conèixer quan anàveu a l’escoleta.



En el nostre cas, hem creat un “quadern viatger” que en un principi viatjarà tan sols per les classes de 1r d’ESO i, si després es considera oportú, podrà viatjar a alguna de les vostres cases...

El quadern viatger té com a propòsit fomentar la nostra creativitat artística perquè sí...aquí participem tots...inclús la professora! No us podeu imaginar el repte que tinc cada dia abans de lliurar-vos el quadern. Per a mi generar la idea inicial dels vostres dibuixos és un moment de molta il·lusió i emoció perquè sento que junts estem creant dibuixos meravellosos.

L’únic requisit a l’hora de participar és que els dibuixos no tinguen com a última finalitat ser realistes i que els temes o motius presents en ells no siguen violents. Prou ja tenim amb les notícies dels telediaris, les disputes “surrealistes” i sense sentit en programes de televisió o les “pistoles” d’alguns vídeojocs...

L’objectiu d’aquest quadern d’aquí a final de curs és aportar una estona relaxada en classe en la qual poder deixar anar el nostre pensament i submergir-nos en el món de les idees i perquè no, dels nostres somnis...

És per això que he elaborat en classe un “racó creatiu” en el qual poder estar a soles amb nosaltres mateixos i així poder facilitar que la creativitat ens atrape.



En les següents imatges podeu veure algunes de les propostes inicials que he creat fins al moment i el resultat obtingut amb la creativitat artística d’alguns dels meus alumnes.


A continuació us mostro un recull de treballs que s’han realitzat fins al moment per tal que poguésseu comprovar vosaltres mateixos la varietat de temàtiques tractades i les diferents maneres d’expressar-les.



Veure aquestes imatges realment m’emociona i, a més a més, realment em sorpreneu amb el resultat final.


Us imagineu si practiquésseu més, com podrien augmentar els vostres nivells de creativitat? Crec fervorosament que la creativitat és un valor molt important i a tenir en compte per tal de millorar la societat en la qual vivim. Cadascú de nosaltres podem aportar el nostre granet d’arena per contribuir a un món millor.

T’animes?



16 comentaris:

  1. Hola Isabel!
    Quina bona idea!! Em pareix que pot quedar un quadern suuper xulo si cadascu s'ho pren amb ganes i estusiasme! La idea és que tu pintes o poses algun element a un full i durant una hora de classe un alumne pinta aquella pàgina?
    Segur que d'aquí a final de curs tendreu un quadern ple de dibuixos xulissims!
    Jo també penso que la creativitat és una cosa molt important a les nostres vides, no només per dibuixar, sino per tots els aspectes i per a la vida quotidiana!
    Per cert... he començat un scrap nou! Vaig dir que no el començaria fins a Pasqua... pero no m'hi he pogut resistir, jajaj! Entre fer els deures d'una assignatura i de l'altra vaig pintant un poquet, jajaja... Ara aqui damunt la taula tenc una làmina que estic fent amb retalls de revista, ja t'anire informant de com avança...
    Molts besets,
    Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!🙋‍♀️

      No atureeeees!🙈🙈🙈🙈 Francament crec que ja tens un màster amb Scrapbook!💟✂️💟✂️

      M'encanta veure els teus àlbums 📙📘📗...Transmeten molt...Tens una família fantàstica i això és nota en cadascuna de les imatges que decores...💖💖💖💖

      Per cert...no volia dir-t'ho però en aquest quadern...hi haurà la visita d'algun alumne invitat d'altres anys i tu eres una d'ells! Així que ja saps...el quadern viatjarà fins a la teua 🏠...😍😍😍😍

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
    2. Hola Isabel!
      Ostreees que guay! Estaré molt contenta de participar!!
      Molts besets, Margalida

      Elimina
  2. Hola Isabel!
    Som en Jhonatan de 1B es molt xulo I inesperat perque en un tres I no res et surt creativitat per Tot arreu!
    I ja estic pensant en un dibuix xulissim I esper que t'agradi molt!

    Salutación,

    JHONATAN

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jhonataaaaaan!

      L'amulet de la creativitat funciona...💃💃💃💃

      Aiiiiiii...estic supermegahipercontenta 😊 que m'hages enviat aquest comentari!🤩🤩🤩🤩

      Moltíssimes gràcies per participar en el bloc!🤗🤗🤗🤗

      Per a mi és una gran alegria poder compartir emocions i creativitat amb tots vosaltres! Ens veiem demà!💖💖💖💖

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel, som na Marina de 1C. Em pareix una idea molt original i un gran repte per a tots nosaltres. Tinc moltes ganes de participar en el racó creatiu!! Espero saber fer volar la meva imaginació i poder-la projectar al quadern viatger��.
    Una abraçada��

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marinaaaaa!🙋‍♀️

      Benvinguda al bloc!💃💃💃💃

      Estic segura que la teua participació en el 'racó creatiu' serà tot un èxit 💖💖💖💖 Simplement t'has de deixar dur pels teus pensaments i emocions i segur que quedarà part de tu en el dibuix que crearàs...💟💟💟💟

      Espero continuar veient els teus comentaris per aquí🖥🖱. Les vostres opinions són molt importants per a mi!🤗🤗🤗🤗

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  4. bones tardes.
    som en Marc Kuhalainen Cardell de 1r ESO B i vull dir que cuan he vist que havies publicat el meu dibuix, me he emocionat i he anat als meus avis a veure-ho.
    despres ho he llegit tot tranquil.lament i he vist els dibuixos dels altres (que tots son super originals).
    m'agradaria que seguéssim fent aquestes coses perque a jo me encanten.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!🙋‍♀️

      M'has contagiat la teua alegria 💟💟💟💟. Aquestes petites coses són un dels motius pels quals m'encanta ser professora!🤩🤩🤩🤩

      Moltíssimes gràcies a tu per participar 🤗 i formar part d'aquest 'racó creatiu' ✏. A final de curs us contaré el per què d'aquest quadern...📘

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
    2. hola,
      torn a ser en Maec Kuhalainen Cardell de 1r eso b i vull dir que ja vull que ens contis lo de el quadern

      Elimina
  5. Soy Ángel de primero D, me gusta mucho los dibujos que han hecho mis compañeroa, creo que el amuleto ha funcionado muy bien. Sobretodo a mi, recién estoy acabando mi lamina de los teatros.
    Muchos besos y saludos❤

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Ángel!😊

      No saps la il.lusió que em fa el teu missatge 📩! Crec que amb el temps que ens coneixem 😉 ja t'he comentat més d'una vegada que tens molta capacitat 💟💟💟💟 però et falta 'arrancar'😎. Si l'amulet 🔖 aconsegueix que dones aquest pas 🎨, em donaré per satisfeta!☺

      Ja tinc ganes de veure la làmina!🔷️🔶️🔷️🔶️

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  6. Hola Isabel sóc na barbara de 1B me encanta les entrades que has publicat .Molts de besos

    ResponElimina