dimecres, 27 de desembre del 2017

PROMESES AROMÀTIQUES...

Arriba el Nadal i, com cada any, la publicitat de perfums inunda les televisions. Les fragàncies, que no poden olorar-se a través de les pantalles, impregnen els personatges dels anuncis, que sofreixen canvis sorprenents a l’utilitzar-les. De debò tenen les colònies aquest poder? Poden transformar la vida de les persones en un obrir i tancar d’ulls? Jo creia que la seua funció era la de perfumar-nos.


Una altra vegada més podem apreciar com la creativitat publicitària marca l’estratègia de l’anunci en funció d’aquí va dirigit: homes o dones. Les marques de perfums ja acostumen a fer la versió masculina i femenina del mateix perfum per tal d'atraure als consumidors en funció del seu gènere i els seus gustos. La majoria dels anuncis de l'època nadalenca mostren el luxe a través de colors com ara el daurat, escenes romàntiques en gratacels i personatges amb roba elegant i glamourosa. 





En alguns anuncis de les marques d'aquest sector, com per exemple Paco Rabanne, els perfums tenen la capacitat d’hipnotitzar a totes les dones que es troben al seu voltant i fer que caiguen rendides als seus peus literalment.

És tant la capacitat de seducció, que ninguna d’elles es resisteix a l’olor masculina (jo he contat un total de 8 dones). I és aquí on m’indigno perquè, a més de presentar el personatge masculí com un “mascle alfa”; les dones són representades com éssers fràgils, amb poca personalitat i superficials que, abduïdes pel cos nu d’un home i "la seua tableta de xocolata" és queden sense respiració al veure el tors del protagonista masculí.




En canvi, en els anuncis de perfum de dona, es promou el model de “princesa” a través de la presentació del cos femení amb vestits llargs i de festa (l’anunci de Julia Roberts n’és un exemple clar del que estic dient) on la fragància dóna a la dona eixa "felicitat" que no tenia. De debò les dones som així? Doncs jo no em veig representada.



Tots tenim un paper important en la societat i una responsabilitat, la publicitat té com a objectiu vendre productes però no a qualsevol preu. Alguns publicitaris empren els homes i les dones com a objectes i els cosifiquen de tal manera que els converteixen en éssers superficials menyspreant altres aspectes humans com l'intel·lecte. 

Crec que, de vegades, els creatius publicitaris i els responsables de les marques que empren la publicitat com a mitjà per tal d’arribar al consumidor, cauen en la facilitat d’estereotips amb els quals ens intenten vendre una “felicitat irreal” ja que, malauradament, un perfum per si a soles és incapaç de canviar-nos la vida. I això és el que hem de tenir clar, nosaltres som els únics que podem crear i modificar el nostre futur i, per tant, la nostra vida. No hi ha cap poció màgica al respecte. El secret resideix en nosaltres mateixos.

I a vosaltres, alguna colònia us ha canviat la vida?

12 comentaris:

  1. Hola Isabel!!
    Em sap greu dur taaant de temps sense comentar, però durant el curs tenia molts d'examens, i per nadal he estat de viatge fins avui... (un viatge en el cual he arreplegat totes les entrades, mapes i papers per a realitzar un altre album scrap, jajaja)
    Jo quasi no mir la televisió, però el poc temps que la mir, sobretot durant el nadal, quasi duren més els anuncis que el programa que vols mirar, i una tercera part d'aquests anuncis són de colònia... Des del primer segon d'un anunci podem saber que és de colònia, perquè tots són iguals: comencen amb gent ballant i/o homes i dones impresionant-se, després xerren en un idioma estrany (no sé per què, la veritat, ho podrien dir en castellà almenys) i diuen coses la majoria de vegades sense sentit, i acaben amb el nom de la colònia com si aquesta ens anés a salvar la vida...
    Haurien de fer anuncis més normals, que reflectissin el nostre dia a dia, i en els que s'utilitzasin els productes amb la seva vertadera.
    Disfruta de la resta de les vacances!!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
  2. Aiiiii, Margalida! 😄 Quina alegria més gran tenir-te per aquí!👏👏👏👏

    El més important és que segueixes mirant el bloc 🤗🤗🤗🤗. El 1r trimestre d'scrapbook no ha resultat com jo m'esperava 😐😔😕. Els alumnes no consultaven el bloc i així és complicat entendre el concepte 'scrapbook'...Per a aquests Nadals 🎄🎄🎄🎄 els he donat com a feina comentar en les entrades d'scrapbook 💻🖱 i endevina quina entrada els està agradant més?

    MARGALIDA, PARIS I LA CREATIVITAT! 💗💗💗💗

    I jo estic superorgullosa ❤❤❤❤ de tu perquè has superat de manera sobrada a la teua profe de plàstica 🙋 i perquè m'encanta que els alumnes 👬👭👫👬👭👬 entre ells també aprenguen uns dels altres i, en aquest cas, ho fan de tu i dels teus meravellosos àlbums 📗📙📘. Espero que m'ensenyes el pròxim!😊

    En quan al tema de l'entrada que ens ocupa, tens tota la raó amb això d'emprar llenguatges estranys.M'ha fet molta gràcia la teua explicació 🤣🤣🤣🤣. Has estat molt encertada!

    Vaig a contar-te una anècdota. Quan passo per la zona de perfums del Corte Inglés intento fer cara d'enfadada 😡 (que se'm dóna molt bé segons el meu pare 😂😂😂😂) o anar amb cara de pressa 🏃 per a que no m'aturen les xiques de les colònies 😂😂😂😂 i la majoria de vegades ho aconsegueixo 😉 però quan m'atrapen, la única cosa en la qual em fixo és en si m'agrada l'olor o no...

    Ens veiem en la pròxima entrada!Apura al màxim el que queda de vacances 😎😊.

    Molts 😗😗😗😗, Isabel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel!!
      Acabo de llegir els comentaris de l'entrada "MARGALIDA, PARIS I LA CREATIVITAT!" i m'he posat suuuuuper contenta de veure que els ha agradat tant el meu album!!! Espero que vagin agafant idees i gràcies a les diverses entrades entenguent el concepte d'scrapbook i la segona avaluació vagi millor... Ja tenc ganes de veure els resultats de les seves làmines en pròximes entrades!!
      En respecte al nou album... Crec que haurà d'esperar a pascua :( , ja queden pocs dies de vacances, i una vegada començ un album no puc aturar, jajaja... A més, aquest estiu vaig fer alguns viatges, i just començar el curs vaig anar a alemanya d'intercanvi, així que hi ha albums en llista d'espera, jajajaja
      Tot d'una que n'acabi algun t'ho diré!!
      Molts besets, Margalida

      Elimina
  3. Hola, Margalida!🙋

    Els ha encantat!❤❤❤❤ Estigues atenta 👀 al mes de gener perquè hi haurà sorpreses 🎉🎊🎉🎊. No et dic res més 😎😉.

    Respecte als àlbums ja els faràs quan tingues més temps ⏳⌛⏳⌛. Ara t'has de centrar en els estudis 📖📚🙇. Si et serveix de consol 😅, Andreu i Bernat cumpliran 5 anys en juny i encara no tenen cap àlbum...😔😕😥😣 A veure si enguany puc fer-ne algun en juliol...

    Molts 😍😍😍😍, Isabel.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel,soc en javier de 1rESOD, ma agradar lo del álbum.Prodriem fer ses nostres máscaras de dimoni per el día de Sebastián

      Elimina
    2. Hola Isabel,soc en javier de 1rESOD, ma agradar lo del álbum.Prodriem fer ses nostres máscaras de dimoni per el día de Sebastián

      Elimina
    3. Hola Isabel,soc en javier de 1rESOD, ma agradar lo del álbum.Prodriem fer ses nostres máscaras de dimoni per el día de Sebastián

      Elimina
    4. Hola Isabel,soc en javier de 1rESOD, ma agradar lo del álbum.Prodriem fer ses nostres máscaras de dimoni per el día de Sebastián

      Elimina
    5. Javieeeeer!

      Has publicat el mateix comentari 💻🖱 4 vegadeeeees i al damunt, la resposta no té res a veure amb el tema de l'entrada. Hauries de centrar-te més i fer les coses amb més deteniment per tal d'evitar aquest tipus d'errades...

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel.Soc n'Aimad de 1esoD.Ma arada el bloc.Molts bestets Aimad

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Aimad!😄

      Veig que estàs consultant el bloc 💻🖱 i això m'agrada!👏👏👏👏.

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina