dilluns, 10 d’octubre del 2016

Luengo existo...

Vist que l’entrada anterior dóna per a moltes interpretacions, he decidit desvetllar-vos quin és el tema de l’entrada. Fa unes setmanes vaig veure un anunci en la televisió que em va fer pensar i vaig decidir que compartiria la meua reflexió amb vosaltres.


En un principi, sent un bloc de temes relacionats amb la plàstica és lògic que la gent pense en realitzar alguna manualitat amb les lentilles. Qui no ha fet alguna vegada alguna cara amb algun tipus de llegums? Que aixeque la mà qui no ha fet.. (jajajaja).

http://www.alimentoslapedriza.com/manualidades-con-legumbres-para-halloween/

Però no és el motiu. Amb el permís de la meua alumna Margalida, recolliré unes paraules de caire objectiu i informatiu que va posar en el seu comentari i que ens serviran per a fer una breu introducció de la marca a la qual va dedicada aquesta entrada:

“Llegums Luengo des de 1921 ofereix llegums de "primera qualitat".

“Primera Qualitat”. Un bon argument per mostrar els seus productes al consumidor. I així ho fa, la marca Luengo realitza un espot per a que els seus productes arriben a un major nombre de consumidors i contracta una agència de publicitat per tal que mostre el seu producte de “manera creativa”. I de quina manera es demostra la creativitat? Doncs utilitzant un dels motius més emprats en la publicitat a l’hora de vendre les marques: el sexe. Dóna igual si s’anuncia un cotxe, una colònia o unes lentilles.

Imatges via Google

Els publicitaris han decidit que la sexualitat representada a través de cossos nus i lleugers de roba és la millor manera d’aconseguir augmentar la venda de llegums. I mira si ho han fet bé, que ja no només representen la dona com a objecte de desig sinó que també utilitzen l’home. Ale, així ja tenim igualtat de gènere i a les dones contentes perquè no hi ha cap tipus de distinció entre homes i dones (Estic ironitzant...).

Imatge via Google

Doncs francament penso que no. Que ficar al mateix nivell d’objecte sexual a homes i dones no és igualtat. Que la creativitat publicitària hauria d’anar més enllà d’emprar el sexe com a reclam i que els publicitaris haurien de ser més conseqüents amb els anuncis que realitzen. Perquè TOTS tenim una responsabilitat amb i per la societat. Cadascú en el seu lloc de feina pot ajudar a que les coses canvien i crec que la publicitat, un mitjà que arriba a molta gent, hauria de ser molt més conscient de la importància de crear anuncis més respectuosos i menys superficials.

Us recomano que primer mireu l’anunci i que després llegiu l’anàlisi que he realitzat, des de la ironia, sobre un dels anuncis realitzat en aquesta campanya de Llegums.


“Así somos las legumbres Luengo”. Apareix un xic menjant cigrons sense camiseta. Una manera molt normal de menjar-se-les. Per cert, menjar en taula ha passat a la història.

“Pura fibra”. Dues imatges defineixen el concepte fibra. En la primera d’elles apareix una xica despertant-se de dormir i en la següent un xic dins d’una banyera amb uns texans... Una pregunta: la banyera s’ha convertit de repent en rentadora ?????


“Puro hierro”. Apareix un xic emulant a Popeye el Marino...El que menjava espinacs per a estar fort...

Imatge via Google

“Una joya gastrónomica”. Atenció: les xiques som joies. No podrem queixar-nos després d’aquest piropo...

“Que si no existiera, habría que inventarla”. Toma ya”... La primera imatge que acompanya aquestes paraules mostra les cames d’una xica pujant d’un cotxe... Una postura molt real...Jo la practico cada vegada que he de conduir...jajajaja).


“Actualiza tu concepto de legumbres”. Sí, sí, un concepte molt modern i d’acord a la societat en la qual vivim.

Eslógan final: “Las legumbres de la generación que se saltó las legumbres”. Aquesta frase donaria per a una classe de sintaxi segur...

Senyors creadors de les llegums Luengo, aquí una telespectadora que quan anirà al supermercat i veja els vostres llegums, recordarà la poca creativitat dels seus anuncis i escollirà una altra marca ja que suposo que encara no he actualitzat el meu concepte de llegums...

I vosaltres que penseu del tema?


7 comentaris:

  1. Hola Isabel soc na Arianna de 1eso E estic molt d'acord amb tu hi ha anunciado que te fixes mes amb la persona que amb la cosa que es promociona.Avui en día es molt import el físic a un anuncio cosa que a Jo no me importa si ho fa una persona mayor o un home jove.Me encanta aquesta manualitat esper poder fer la y que me surtí be!!😂😂😂Un peto😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Arianna!

      Veig que t'agrada participar en el bloc comentant cadascuna de les entrades.Estic molt contenta de rebre les teues aportacions.

      Tens molta raó quan parles la sobrevaloració que fem sobre l'aspecte físic deixant a banda altres coses igual o inclús més importants. Hem de saber observar detingudament el llenguatge dels anuncis i ser molt crítics amb la publicitat que veiem ja que de vegades ens mostra una vida massa perfecta i poc real...

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!
    No m'ho puc creure! Colònies, desodorants, i ara també llegums!!
    M'agradaria que algú m'explicas la relació que tenen els llegums amb menjar sense camiseta, dutxar-se amb texans, pujar a un cotxe...
    Que passa, que només mengen llegums joves que es passen mig dia al gimnàs i dones que van amb minifaldilles?
    Trobo que es podrien fer anuncis molt millors, ja que els nens petits, els adults, les persones majors... tots hem de menjar llegums!!
    Els creadors d'anuncis com aquest no se amb que pensen... I m'he adonat d'una altra cosa: a internet només sortia informació de la qualitat dels seus productes, que eren naturals i tot això, i no hi havia ni una publicació en contra dels seus anuncis sexistes!
    Deu ser que jo tampoc he actualitzat el meu concepte dels llegums...
    Molts besets, Margalida

    PD: M'han agradat molt les formes de carabasses, fantasmes i ratpenats fets de llegums! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Aquesta vegada t'has fet de rogar...Ja estava ansiosa per poder llegir el teu comentari.M'agrada molt les reflexions en veu alta que fas sobre els temes.

      La veritat és que el cos humà i com tu bé dius 'de gimnàs' és uns dels recursos més emprats en publicitat.

      Segurament molta gent pensarà, al veure l'anunci, que menjant gentilles, fesols i cigrons arribarem a tenir cossos esculturals i perfectes...Doncs a mí m'encanten les llegums però no crec que el meu cos arribe a convertir-se en un com els dels
      anuncis...jajaja. Sóc optimista però tambè realista.Això és com qui es compra un perfum pensant que es convertirà en un seductor professional.Quan quan em compro una colònia l'única cosa que li demano és que face bona olor...

      Moltes gràcies per comentar i espero trobar-te en pròximes entrades.

      Molts besets 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
    2. Hola Isabel!!
      La veritat és que el curs ha començat fort i tenim molts de deures i exàmens, i que ja feia uns dies que havia llegit l'entrada, però no tenia temps de comentar-la. Igualment, intent mirar el blog, encara que lo primer és lo primer...
      Suposo que si que ho fan perquè la gent pensi que si menja llegums es quedarà com la gent de l'anunci... Espero que els creadors d'aquests anuncis reflexionin, i que la gent no caigui en les seves "trampes".
      Molts besets, Margalida

      Elimina
    3. Hola, Margalida!

      No et preocupes per no contestar tot d'una publique l'entrada.M'encanta llegir els teus comentaris i SEMPRE són ben rebuts. Continua fent aquestes aportacions perquè crec que tots podem aprendre l'uns dels altres.

      Moltíssimes gràcies per seguir participant.

      Molts besets 😍😍😍😍, Isabel.

      Elimina