dimecres, 15 de maig del 2013

PROJECTES COL·LABORATIUS



Quan pensem en Art sempre ens vénen a la ment noms d’artistes de manera individual: Vicent Van Gogh, Pierre - August Renoir – Joaquín Sorolla, etc... i els associem a una determinada obra:

      1. Vicent Van Gogh. “Els gira-sols” (1888)
      2. Pierre - August Renoir. “Dues noies tocant el piano” (1892)
      3. Joaquín Sorolla. “Passeig a la vora del mar” (1909)

Doncs bé, també hi ha artistes que s’uneixen i formen equip per a la realització d’obres artístiques com ara l’Equip Crònica.

Equip Crònica. "La antesala" (1968)

El projecte que us mostro a continuació ha sigut elaborat per gent anònima com nosaltres que han decidit col·laborar de manera multitudinària per a traslladar, personalment des del meu punt de vista, l’art al carrer.


Tejiendo Malasaña és un projecte que s’ha desenvolupat aquest cap de setmana en el barri madrileny de Malasaña amb motiu de la festivitat del 2 de maig. L’acció consistia en recopilar el major nombre de quadrats de llana realitzats amb punt o ganxet per tal de juntar-los i decorar amb ells la plaça.


Amb aquesta iniciativa els veïns i comerços del barri han pretès involucrar la gent en la celebració de les seues festes i, al mateix temps, promoure un retorn a les labors tradicionals per tal que no caiguen en l’oblit.

Aquí us deixo algunes fotos més sobre el procés i el resultat final.
Realment és impressionant!





6 comentaris:

  1. Tens molta raó en el que has escrit sobre quan pensam en art pensam en artistes individuals .
    La idea de Malasanya m'ha parescut molt orginal el carres han quedat molt bonics,artistics i originals.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      La veritat és que vaig veure la notícia per televisió el cap de setmana i em vaig ficar en internet per trobar més informació sobre el tema i la iniciativa em sembla preciosa.

      Enguany, per la meua situació no ha pogut ser, però quasi tots els anys intento fer un treball per a final de curs en el qual participeu les dues classes que tinc de plàstica per a elaborar un projecte en comú i així, aprendre els uns dels altres.

      Per cert, ja has pixelat alguna imatge? Ja em contaràs.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    Perdona per el retart pero et volia dir que l'ordenador s'ha romput aixi que em sira imposible contestar les teves entrades o sento.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Miriam!

      Ja m'estranyava a mi no tenir notícies teues. No et preocupes, quan el tingues arreglat, ja et ficaràs al dia. No importa que haja fet altres entrades, pots contestar a totes que jo llegiré els teus comentaris i intercanviarem opinions com sempre.

      Gràcies per estar tant pendent del bloc. Eres una seguidora en tota regla!

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel:
    Me a gustado mucho esta entrada, la gente madrileña en el fondo es muy creativa con el arte. Me a gustado mucho la presentacion de esta entrada sobre todo las imagenes que expresan que es el 'Tejiendo Malasaña'.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla:

      Com sempre, gràcies pels teus comentaris sobre el disseny de les entrades.

      En quan al tema de la creativitat, tens molta raó. La gent pot arribar a ser molt creativa i si tots aprenem a desenvolupar eixa "creativitat" en la nostra vida quotidiana, podem arribar a fer projectes tant atractius com "Tejiendo Malasaña".

      La pròxima entrada que estic preparant va de publicitat. Espero que et resulte interessant el tema.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina