dissabte, 11 de maig del 2013

IMATGES PIXELITZADES



Tots sabeu, que quan parlem de fotografia digital, el píxel és la unitat mínima que forma aquests tipus d’imatges. Si fem un zoom sobre la imatge veurem que els píxels tenen una forma quadrada i que, cadascun d’ells, aporta informació sobre els diferents colors que configuren la fotografia.

A continuació, us proposo un exercici amb el qual transformar una imatge fotogràfica amb una imatge pixelada.


Escollir una imatge per a pixelar. Penseu que depenent del tema de la imatge i el nombre de colors emprats els resultats seran totalment diferents. Així que tal vegada, és recomanable provar amb diferents fotografies i escollir el resultat que més ens agrade.



Obrir un programa de retoc d’imatges. Depenent del programa, l’aplicació del filtre que pixelitza la imatge canvia, així que vaig a donar-vos les dues opcions que crec que són les més conegudes i emprades: photoshop i gimp.


Aplicació del filtre.
Si empreu el photoshop, heu d’anar a la següent aplicació: Filtre – pixelitzar –mosaic. S’obrirà un quadre de diàleg on haureu d’escollir la mida del píxel. 



Si empreu el gimp, heu d’anar a la següent aplicació: Filtres – difumina –pixelitza. S’obrirà un quadre de diàleg d’aparença similar al del photoshop on també haureu d’escollir la mida del píxel. 



Escollir el valor del píxel.
Si el valor és excessivament gran, la imatge quasi no es reconeixerà.

En canvi, si escolliu un valor més menut, els píxels també ho seran i la imatge que obtindreu s’assemblarà més a l’original.


Per tant, quin valor escollir? Tot dependrà del resultat que voleu obtenir.

Si feu la prova en ambdós programes i col·loqueu els mateixos valors en cadascun dels programes, comprovareu que el resultat és el mateix.

L’altre dia, navegant per internet, vaig veure una aplicació que va un poc més enllà de pixelitzar la imatge. En ella, s’emprava el filtre en una imatge per tal d’interpretar-la amb píxels i, després, es realitzava una rèplica exacta d’aquests mitjançant la tècnica de l’aquarel·la creant un quadre molt original.


Font: Pinterest
Font:Pinterest
Font: Pinterest

Com podeu veure, aquesta aplicació dóna possibilitats infinites.
Espero les vostres!

8 comentaris:

  1. M'agrada!,despres fare aquest exercisi es molt divertit,a mi m'encanta pixelar les fotografies o e fet mes d'una vegada :).
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Miriam.

      A banda de ser la primera a contestar, he vist que eres molt matinera...Això està molt bé perquè així aprofites molt el cap de setmana.

      Veig que ja saps pixelar imatges. Una vegada pixelades, que fas amb elles? És que tinc curiositat... Ja m'explicaràs.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
    2. Jejeje la veritat es que m'agrada aixecarme prest i aprofitar el cap de setmana.
      Jo amb les fotografies algunes els puig a la red social Tuenti,altres els imprimeixo i l'utilitzo de poster per la meva habitació :-).
      Molts petons

      Elimina
    3. Hola, Miriam!

      Veig que estàs feta una experta en el tema. Li he comentat a Karla que l'ajudaries amb el tema dels programes ja que ella no sap si en té algun d'ells instal·lat a l'ordinador.

      M'alegra veure que tinc alumnes tant creatives!

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel:
    M'agrada molt aquesta entrada, sempre he escoltat el fotoshop o píxel però mai no ma donat la curiositat d'utilitzar ni saber si el tinc a l'ordinador. Esper poder fer algun dia aquest projecte que m'has plantejat.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Karla!

      Mira si tens algun dels dos programes a l'ordinador i si no és així, dir-te que el gimp és un programari lliure que pots descarregar-te fàcilment d'internet. Si tens algun dubte sobre el tema, pregunta-li a la teua companya Miriam que veig que està molt ficada en el tema. Ella t'ajudarà.

      T'animo a que ho proves ja que els resultats són molt originals.

      Molts besets, Isabel.

      Elimina
  3. Es una bona idea! m'agrada molt l'idea de pixelar imatges a més a més pareix molt fàcil i entretingut sempre m'ha agradat molt de modelar imatges.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Gabriela!

      Sabia que aquesta entrada et despertaria la curiositat. Espero que ho proves i ja em contaràs que tal els resultats.

      Una abraçada, Isabel.

      Elimina