dijous, 17 de gener del 2013

L'EVOLUCIÓ DE LES MARQUES (2a part)


Un dels primers post del blog estava dedicat a les marques i cóm aquestes han canviat al llarg del temps. NORIT era la marca escollida i en aquella entrada us mostrava els exemples de cóm ha evolucionat l’envàs del detergent.

En aquesta nova entrada podreu veure els canvis que s’han produït en la seua publicitat. És interessant que observeu detingudament els anuncis mostrats a continuació per tal de poder analitzar el seu missatge.

En els seus orígens la publicitat tenia bàsicament com a objectiu informar de les qualitats dels productes que la marca oferia al comprador. Els primers anuncis eren il·lustracions en les que la marca informava al consumidor sobre la funció principal del producte. 

 

A mesura que avancen les tècniques de reproducció i apareix la fotografia, els anuncis canvien: apareixen dones de carn i óssos que mostren els resultats obtinguts utilitzant Norit. L’extensió del text és suficientment llarga per tal que el consumidor pugue informar-se de les propietats del producte llegint l’anunci.

 

En anuncis televisius de la marca les protagonistes segueixen sent dones i inclús xiquetes que utilitzen el producte per a rentar la roba de les seues nines.


En l’actualitat els anuncis de la marca han canviat molt i és la mascota de la marca (el conegut “borreguito”) el protagonista de l’anunci. Els textos són més reduïts i pràcticament no es parla de les propietats del detergent.


Tots els meus alumnes sabeu que en classe de vegades hem analitzat anuncis publicitaris i hem fet comentaris sobre el missatge que ens intenten transmetre. M’agradaria que pensésseu en el paper de la dona en la publicitat de detergents i que em donésseu la vostra opinió sobre el tema.

Seria interessant que consulteu en internet el tema de la publicitat de detergents mitjançant cercadors com google.

Espero les vostres opinions.


4 comentaris:

  1. Jo crec que la dona domes anuncia detergent ja que les dones són les que mes s'ocupen de la casa.Aixo no vol dir que els homes no fagin res pero penso que per aixo nomes anuncien dones el detergent norit i molts altres.
    Un petó.

    ResponElimina
  2. Tradicionalment el tema de la casa (neteja, planxar, etc...) s'ha associat amb la dona perquè en un principi aquesta s'ocupava de la casa i no treballava fora d'ella. Afortunadament, les coses han canviat i la dona no només treballa fora de casa sinó que ocupa càrrecs importants en empreses i institucions.

    Tens molta raó quan apuntes que els homes també realitzen tasques domèstiques però en la publicitat de determinats productes, sobretot dels de neteja, encara no s'ha donat el canvi sent les dones les que protagonitzen els espots televisius.

    Suposo que també depén de qui fa els anuncis. Crec que la majoria de creatius de la publicitat de detergents són homes. Tal vegada, hauríem de començar a pensar les dones en treballar en l'àmbit publicitari per tal de canviar aquest concepte.

    Miriam. Molt bona apreciació sobre el tema. Espero els teus comentaris en futures entrades.

    Una abraçada, Isabel.

    ResponElimina
  3. estic d'acord amb el que diu Miriam les dones no són les úniques que netegen. En l'actualitat els homes sempre fan una mica de neteja. Però també estic d'acord amb el que diu Isabel prefereixen agafar la imatge de les dones.

    ResponElimina
  4. Hola,Karla.

    Moltes gràcies per les teues aportacions. A veure si els companys s'animen a comentar i intercanviem idees que sempre és interessant.

    Besets, Isabel.

    ResponElimina