Un dels primers post del blog estava dedicat a les marques i cóm
aquestes han canviat al llarg del temps. NORIT era la marca escollida i en
aquella entrada us mostrava els exemples de cóm ha evolucionat l’envàs del detergent.
En aquesta nova entrada podreu veure els canvis que s’han produït en la
seua publicitat. És interessant que observeu detingudament els anuncis mostrats
a continuació per tal de poder analitzar el seu missatge.
En els seus orígens la publicitat tenia bàsicament com a objectiu informar de les
qualitats dels productes que la marca oferia al comprador. Els primers anuncis
eren il·lustracions en les que la marca informava al consumidor sobre la funció
principal del producte.
A mesura que avancen les tècniques de reproducció i apareix la
fotografia, els anuncis canvien: apareixen dones de carn i óssos que mostren
els resultats obtinguts utilitzant Norit. L’extensió del text és suficientment
llarga per tal que el consumidor pugue informar-se de les propietats del
producte llegint l’anunci.
En anuncis televisius de la marca les protagonistes segueixen sent dones
i inclús xiquetes que utilitzen el producte per a rentar la roba de les seues
nines.
En l’actualitat els anuncis de la marca han canviat molt i és la mascota
de la marca (el conegut “borreguito”) el protagonista de l’anunci. Els textos
són més reduïts i pràcticament no es parla de les propietats del detergent.
Tots els meus alumnes sabeu que en classe de vegades hem analitzat
anuncis publicitaris i hem fet comentaris sobre el missatge que ens intenten
transmetre. M’agradaria que pensésseu en el paper de la dona en la publicitat
de detergents i que em donésseu la vostra opinió sobre el tema.
Seria interessant que consulteu en internet el tema de la publicitat de
detergents mitjançant cercadors com google.
Espero les vostres opinions.
Jo crec que la dona domes anuncia detergent ja que les dones són les que mes s'ocupen de la casa.Aixo no vol dir que els homes no fagin res pero penso que per aixo nomes anuncien dones el detergent norit i molts altres.
ResponEliminaUn petó.
Tradicionalment el tema de la casa (neteja, planxar, etc...) s'ha associat amb la dona perquè en un principi aquesta s'ocupava de la casa i no treballava fora d'ella. Afortunadament, les coses han canviat i la dona no només treballa fora de casa sinó que ocupa càrrecs importants en empreses i institucions.
ResponEliminaTens molta raó quan apuntes que els homes també realitzen tasques domèstiques però en la publicitat de determinats productes, sobretot dels de neteja, encara no s'ha donat el canvi sent les dones les que protagonitzen els espots televisius.
Suposo que també depén de qui fa els anuncis. Crec que la majoria de creatius de la publicitat de detergents són homes. Tal vegada, hauríem de començar a pensar les dones en treballar en l'àmbit publicitari per tal de canviar aquest concepte.
Miriam. Molt bona apreciació sobre el tema. Espero els teus comentaris en futures entrades.
Una abraçada, Isabel.
estic d'acord amb el que diu Miriam les dones no són les úniques que netegen. En l'actualitat els homes sempre fan una mica de neteja. Però també estic d'acord amb el que diu Isabel prefereixen agafar la imatge de les dones.
ResponEliminaHola,Karla.
ResponEliminaMoltes gràcies per les teues aportacions. A veure si els companys s'animen a comentar i intercanviem idees que sempre és interessant.
Besets, Isabel.