L’altre dia publicava una versió d’una campanya publicitària realitzada en
Itàlia durant el coronavirus. Tres són els anuncis amb els quals s’intenta “fer
veure” a la societat de les conseqüències derivades d’aquesta pandèmia que ens
ha tocat viure...
Imatges via Google |
En l’entrada anterior heu pogut llegir algunes de les valoracions que els
alumnes de 2n de batxillerat han realitzat sobre un dels tres anuncis. En
l’assignatura “Cultura Audiovisual”, l’alumnat aprèn interpretar els missatges
que ens arriben diàriament sent la publicitat un dels mitjans que més missatges
emet.
A diferència de la publicitat comercial on les marques “intenten” vendre un
producte o servei (no em cansaré de dir-vos que nosaltres sempre hem de tenir
la última paraula), la publicitat institucional es caracteritza per difondre
missatges amb l’objectiu de conscienciar la societat sobre certs temes com ara
les drogues, l’explotació infantil o la violència de gènere entre d’altres.
Imatges de campanyes del Ministeri de Sanitat i del Ministeri d'Afers Socials i Igualtat |
El coronavirus no és un problema local. El virus ha arrasat en els 5
continents. Tots estem exposats a ell. Alguns el sofrirem en la nostra pell,
altres ho experimentarem amb pèrdues i per a un percentatge molt reduït (els
més afortunats) passarà de lluny. Ningú sap en quin dels tres grups estarem.
Des del moment que vivim en societat i tots tenim família i amics, a tots ens
pot tocar. És més probable que ens toque això que la Loteria i sembla que hi ha
gent que encara no és conscient i que té poca capacitat d’empatia amb els
altres.
Els diferents governs han intentat a través de diferents campanyes
transmetre’ns la necessitat de ser prudents i de fer les coses bé per tal
d’erradicar aquest virus que ja s’ha cobrat la xifra de més de 700.000 morts.
El govern espanyol ha intentat mostrar serenitat durant tot aquest període
per tal d’evitar que la temor i la incertesa s’apoderés del nostre dia a dia.
Amb l’eslògan “Este virus lo paramos unidos” se’ns ha intentat
conscienciar de la importància de treballar en grup per tal d’aconseguir
exterminar-lo el més prompte possible.
Campanya "Covid" del govern espanyol |
Malgrat l’ús de paraules esperançadores en el discurs, que ens animen a
treballar junts com a col·lectiu, la societat està fragmentada. No tots anem a
una.
Encara que la irresponsabilitat no ha està lligada únicament amb la
joventut, avui voldria parlar del com el seu comportament posa en perill a
altres sectors de la població. Només cal sortir al carrer i veure a joves amb
la mascareta en el colze o en la barbeta mentre parlen animadament amb un grup
d’amics. De vegades penso que s’ha donat tanta importància a allò superficial i
a l’estètica que la joventut no és capaç de portar una mascareta a pesar de que
salven vides...
Les notícies no paren de treure imatges on joves es relacionen de manera
temerària sense mantenir la distància de seguretat a les portes de les
discoteques i fent “botellons” (“como sino hubiera un mañana” ) perquè
desgraciadament no saben divertir-se de manera més sana (els seus
seus fetges patiran les conseqüències).
Però com tot en aquesta vida, no tots són iguals. Hi ha joves conscienciats
que actuen de manera prudent i que ajuden amb la seua responsabilitat a sortir
d’aquest pou en el qual ens trobem tots submergits.
Imatge de Pixels |
Els comentaris de les entrades anteriors estan realitzats per joves de 17 i
18 anys i vull pensar que si són capaços d’arribar a aquest tipus de conclusions,
també estan conscienciats amb el tema i que pensen que el coronavirus és cosa
de tots.
Veient la campanya que ens mostra imatges de pacients en els hospitals a
causa del COVID 19 i veient els missatges que ha elaborat el Govern Espanyol,
quins missatges penseu que ajuden a conscienciar més? Aquells en els quals les
imatges emprades impacten de manera visual o aquells que, amb bones paraules,
ens animen a tenir conductes responsables?
Continuarà...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada