diumenge, 14 d’octubre del 2018

Obsessió "GEOMÈTRICA"


La geometria és un recurs que, a base de repetir-se en un format, pot resultar un element decoratiu molt original. Les imatges que us mostro a continuació són un clar exemple que un quadrat, un cercle o un triangle poden anar més enllà de la “simple” realització en una làmina de l’assignatura.

L’aquarel·la i la pintura acrílica són altres tècniques que podeu provar i amb les quals realitzar dissenys divertits que us acompanyen en qualsevol estança de la casa. El meu consell és que experimenteu amb elles i així poder escollir la millor tècnica per a cada ocasió. Com podeu observar, l’elecció del format també és important a l’hora del resultat final. Estic segura que a molts de vosaltres us ha encantat el llenç en forma de cercle!

Imatges via Pinterest

Amb aquesta entrada intento que vegeu les figures geomètriques com una cosa divertida i que poden convertir-se en formes molt originals si els donem un ús diferent i les desvinculem de l’àmbit del dibuix tècnic al qual sempre les hem associat. A continuació vaig a mostrar-vos com els cercles, els quadrats, els triangles i altres figures geomètriques poden incloure’s en diferents estances de la casa aportant disseny, originalitat i personalitat a les cases.

Imatges via Pinterest


Continuem amb parets pintades on en aquest cas, en la primera imatge, podem observar la utilització d’un polígon regular com és l’hexàgon que aporta certa estructura i ordre al disseny de la paret, que es contraposa amb la utilització de diferents colors entre ells el groc que aporten diversió al resultat final.

Les altres dues imatges ens mostren com la construcció de diferents triangles irregulars aporten originalitat a l’espai que decoren. En el cas del bany, les tonalitats verdoses són una bona elecció per a decorar-lo ja que juntament amb el blanc de les parets i el sanitaris aporten netedat a l’estança. En quan als triangles irregulars de tonalitat grisa han estat tot un encert així com la combinació de diferents textures visuals dintre d’ells.

Imatges via Pinterest


L’ús de games cromàtiques en les figures geomètriques és una altra opció que pot integrar-se fàcilment en els espais en els quals s’utilitza però el resultat no deixa indiferent a ningú, ni als propietaris ni als invitats. A més a més, crec que aporta vida als llocs en els quals aquesta és emprada.

Imatges via Pinterest


Les figures geomètriques és un recurs molt habitual en la forma de les manises dels banys. Tot seguit us mostro uns exemples del seu ús encara que, com podeu apreciar per les fotografies, els elements decoratius emprats juntament a la disposició del mobiliari aporten un toc diferenciat a les sales.  

Imatges via Pinterest


Seguint amb el tema dels relleus i volums, qualsevol figura geomètrica o alguna part d’ella pot ser un motiu perfecte per a decorar les parets. Les següents imatges ens mostren com l’ús de diferents materials i de colors suaus i neutres en les figures geomètriques donen resultats diferents i alhora refrescants.

Imatges via Pinterest


D’igual manera es poden aconseguir composicions atrevides i divertides emprant colors vius i cridaners i jugant amb l’espai del qual es disposa com es pot apreciar en l’habitació que s’han emprat el quadrat com a motiu. En les altres imatges, la reducció de la gama cromàtica en el cas dels triangles i l´ús del blanc i negre, juntament a la selecció de diferents mides en el cas dels plats, contribueixen a l’elegància de l’estança.

Imatges via Pinterest


Després de veure totes aquestes habitacions tant “geomètriques” m’entren unes ganes de pintar qualsevol paret blanca que veig...jajajaja

Imatge via Pinterest


Ens veiem demà en clase!

14 comentaris:

  1. Hola som en Kanchan de 1r eso D

    Hem pareix molt bona idea,a mes a mes ens quedaria genial

    Adeu👋

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Kanchan!😄

      Benvingut al bloc 🖥🖱. Moltíssimes gràcies per comentar!🤗

      Crec que la geometria és un recurs molt original que si s'utilitza bé pot quedar fantàstic en qualsevol lloc de la casa!❤❤❤❤

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    Ja trobava a faltar les teves entrades! Veient aquestes imatges m'entren ganes de pintar totes les parets de la meva casa! (A la meva mare no crec que li paresqui tan bona idea jajaja). Tots els resultats son xulíssims, i una cosa que pentura si que provaré és pintar un llenç o fusta com a decoració.
    Hi ha un canal de youtube on una atlota puja molts de videos diy i de decoració que es nom "dare to diy" que em té enganxada, si li vols pegar una ullada segur que t'encanta!
    Per cert... aquest estiu he fet un nou àlbum que tenc moltíssimes ganes de mostrar-te, a veure si s'atura de ploure i tel puc dur, perquè no em vull arriscar a que s'em banyi!
    Una abraçada ben forta,
    Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalidaaaaa!

      Ai...aquest més de setembre ha estat frenètic 😱🤪 en el despatx. Els inicis de curs solen ser així...Si sapiguésses des de quan tenia pensada aquesta entrada...🖥🖱

      A tu et passa com a mi, que 'veig quadrats, cercles, triangles i pentàgons per tot arreu'...🤣🤣🤣🤣. Espero no haver creat un 'conflicte familiar' amb aquest tema...😁 Pintar algun llenç és una bona opció per a llevar-te el cuquet...🐛

      Gràcies per compartir aquest canal youtube. Quan tingue més temps, li pegaré una ullada 😉.

      Per cert...l'altre dia vaig parlar als alumnes de tu a les meues classes i, com que estan fent la làmina del cercles, els vaig ensenyar la teua làmina dels rellotges 🕧🕞🕢🕚🕥🕔🕠🕝 per explicar-los que la distribució dels cercles està molt relacionada amb la foto seleccionada 💖💖💖💖.

      Per favor 🙏🙏🙏🙏 que no plogue 🌧🌧🌧🌧 més que ja tinc ganes de veure el teu nom àlbum 📙. Segur que t'ha quedat genial. Eres tota una experta!🤩🤩🤩🤩

      Tinc molt bons records del curs vostre de 1r d'ESO...🤗🤗🤗🤗

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
    2. Hola!
      Estic molt contenta de que hagis mostrat la meva làmina als teus alumnes! A veure si torna ja el bon temps, que em moro de ganes d'ensenyar-te l'album!
      Jo també tenc moolts bons records de les classes de primer d'ESO! Sens dubte els àlbums scrap han estat un dels millors descobriments que he fet a la meva vida, i sempre que pens en scrap pens en tu! M'encanta ensenyar-te els àlbums que faig, perquè sent que realment tot això ho he après i descobert gràcies a tu! A vegades a classe renyes a gent o fiques canya, però els alumnes han de comprendre que tot això ho fas per ells i que tu l'unic que vols és que els quedin uns albums genials!
      Et desitjo un molt bon curs ple d'scrap, noves làmines i DIY!
      Molts besets, Margalida

      Elimina
    3. Ai...no tinc paraules per expressar tot el que he sentit 🤩 quan he llegit el teu comentari...😍

      Només vull dir-te que agraeeixo 🤗 de tot ❤ aquestes paraules. Per a mi, vosaltres sou el més important! Sense alumnes la meua tasca no tindria sentit i aprenc tant de vosaltres cada dia...😊

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
  3. Som na Margalida, que no se per que m'ha posat el correu en vers del nom!!😂🤦

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per cert...si no hagueres posat el teu nom, crec que m'haguera adonat que eres tu per l'emoció DIY que desprens a través dels teus comentaris...🤣🤣🤣🤣

      Elimina
  4. Hola, som en Marc Kuhalainen Cardell de primer d'ESO B. Aquesta entrada ha estat molt interessant i m'ha inspirat per fer mosaics

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!😊

      Benvingut al bloc 🖥🖱. Estic contenta 😁 que l'entrada t'haja ajudat a inspirar-te!👏👏👏👏

      Espero que continuésseu comentant les pròximes entrades 🙋‍♀️

      Molts 😘😘😘😘, Isabel.

      Elimina
  5. 3ra entrada que llegesc per avui :) dama ho tornare a consultar adeu (som en Bernat Estelrich

    ResponElimina
  6. Hola, Bernat!😊

    Així m'agrada 👏👏👏👏...que et poses al dia 🙃😉.

    Molts 😘😘😘😘, Isabel

    ResponElimina