Observant
els anuncis televisius, he arribat a la conclusió que, definitivament, les
dones hem nascut per ballar...jajajaja. Els que em coneixeu un poc ja haureu
notat el to irònic de les meues paraules però és que els publicitaris, a força
de repetir els mateixos paràmetres en els espots, creen una sèrie d’estereotips
femenins que no són gens reals. I, malauradament, hi ha gent que els
interioritza i els considera “normals “ i correctes.
Molts
de vosaltres podreu pensar: bé...els publicitaris anuncien les marques amb
alegria... no van a fer espots tristos sobre els productes que presenten ja que
ningú els compraria. És un bon raonament, que jo també entenc però, d’això a
mostrar contínuament dones excessivament primes, amb les seues melenes llargues
i que es passen tot el dia ballant... Només cal observant un poc al nostre
voltant per adonar-nos-en que la gent del carrer no sol ser així i que hi ha
molta més varietat de la que ens mostren els anuncis.
Crec
que la moda no entén de sexes i que tant als homes com a les dones ens agrada
sentir-nos bé. En l’àmbit publicitari són les dones les que resulten més
esclaves de la moda. El nou anunci del Corte Inglés és un clar exemple dels
anuncis que us comento. En aquest espot tan sols apareixen dos homes front a un grup
de dones-estàtua (molta casualitat no?) que comencen a ballar de manera
robòtica al sentir la música i que tenen el “poder” d’atrapar la tardor en les
seues mans. Dones amb un estil molt acurat, amb uns pentinats perfectes i la
roba ben col·locada que, ansioses per posar-se una roba més apropiada a
l’estació de l’any que hem començat, invoquen la tardor a través dels seus
moviments coordinats com si d’un embruix es tractés.
P.D.
Així i tot, vull dir-vos que, quan veig aquests tipus d’anuncis, no puc evitar
començar a ballar...jajajajaja.
I
vosaltres, què penseu del tema?
Hola Isabel!!
ResponEliminaLa veritat és que aquest anunci és una mica extrany, no se molt be com definir-lo... M'ha parescut bastant subrealista, amb totes les dones tan ben pentinades i ballant super coordinades com a robots invocant la tardor... jajaja
Em pareix molt bé que els dissenyadors anunciin les seves marques amb alegria, però, com tu has dit, no estaria malament que sortissin més homes a l'anunci.
Tot i que avui dia diguin que tots som iguals, anuncis com aquest demostra que no... Pareix com si ballar fos cosa de dones, quan en realitat no ho és... A més, llocs tan comuns com per exemple una jugueteria, on la part per nins esta tota plena de robots, i superherois i la part de les nines plena de pepes i coses de color rosa demostren que des de petits ja no ens tracten igual...
Igualment, he d'admetre que la musica fa ganes de començar a ballar com un robot amb els de l'anunci... jajaja
Molts besets, Margalida
Hola, Margalida!
EliminaBenvinguda una altra vegada al bloc 😍. Has fet un comentari molt encertat que comparteixo al 100 % amb tu 😏.
La veritat és que la igualtat de gèneres no és tant real com ens intenten vendre. M'ha semblat molt interessant l'apreciació que has fet sobre els joguets (podria ser un tema d'una altra entrada).Si veiem que un nin vol jugar amb un carro de nines la gent s'assusta (no és el meu cas ja que tant a Andreu com a Bernat els encanta passetjar-lo.Això sí, sense pepes...😂).
El mateix succeeix amb el color de la roba: blau per a xiquets i rosa per a xiquetes i, de repent, en plena adolescència, ens trobem als xiquets amb camisetes de color rosa perquè és 'moda'.
Crec que hem de ser més conscients i crítics amb allò que ens envolta perquè és la unica manera de no caure en estereotips i en modes passatgeres.
Molts besets, Isabel.😘😘😘😘
Hola Isabel!!
ResponEliminaLa veritat és que aquest anunci és una mica extrany, no se molt be com definir-lo... M'ha parescut bastant subrealista, amb totes les dones tan ben pentinades i ballant super coordinades com a robots invocant la tardor... jajaja
Em pareix molt bé que els dissenyadors anunciin les seves marques amb alegria, però, com tu has dit, no estaria malament que sortissin més homes a l'anunci.
Tot i que avui dia diguin que tots som iguals, anuncis com aquest demostra que no... Pareix com si ballar fos cosa de dones, quan en realitat no ho és... A més, llocs tan comuns com per exemple una jugueteria, on la part per nins esta tota plena de robots, i superherois i la part de les nines plena de pepes i coses de color rosa demostren que des de petits ja no ens tracten igual...
Igualment, he d'admetre que la musica fa ganes de començar a ballar com un robot amb els de l'anunci... jajaja
Molts besets, Margalida