dissabte, 24 de setembre del 2016

Dancing Queens

Observant els anuncis televisius, he arribat a la conclusió que, definitivament, les dones hem nascut per ballar...jajajaja. Els que em coneixeu un poc ja haureu notat el to irònic de les meues paraules però és que els publicitaris, a força de repetir els mateixos paràmetres en els espots, creen una sèrie d’estereotips femenins que no són gens reals. I, malauradament, hi ha gent que els interioritza i els considera “normals “ i correctes.

Molts de vosaltres podreu pensar: bé...els publicitaris anuncien les marques amb alegria... no van a fer espots tristos sobre els productes que presenten ja que ningú els compraria. És un bon raonament, que jo també entenc però, d’això a mostrar contínuament dones excessivament primes, amb les seues melenes llargues i que es passen tot el dia ballant... Només cal observant un poc al nostre voltant per adonar-nos-en que la gent del carrer no sol ser així i que hi ha molta més varietat de la que ens mostren els anuncis.

Crec que la moda no entén de sexes i que tant als homes com a les dones ens agrada sentir-nos bé. En l’àmbit publicitari són les dones les que resulten més esclaves de la moda. El nou anunci del Corte Inglés és un clar exemple dels anuncis que us comento. En aquest espot tan sols apareixen dos homes front a un grup de dones-estàtua (molta casualitat no?) que comencen a ballar de manera robòtica al sentir la música i que tenen el “poder” d’atrapar la tardor en les seues mans. Dones amb un estil molt acurat, amb uns pentinats perfectes i la roba ben col·locada que, ansioses per posar-se una roba més apropiada a l’estació de l’any que hem començat, invoquen la tardor a través dels seus moviments coordinats com si d’un embruix es tractés.




P.D. Així i tot, vull dir-vos que, quan veig aquests tipus d’anuncis, no puc evitar començar a ballar...jajajajaja.


I vosaltres, què penseu del tema?

3 comentaris:

  1. Hola Isabel!!
    La veritat és que aquest anunci és una mica extrany, no se molt be com definir-lo... M'ha parescut bastant subrealista, amb totes les dones tan ben pentinades i ballant super coordinades com a robots invocant la tardor... jajaja
    Em pareix molt bé que els dissenyadors anunciin les seves marques amb alegria, però, com tu has dit, no estaria malament que sortissin més homes a l'anunci.
    Tot i que avui dia diguin que tots som iguals, anuncis com aquest demostra que no... Pareix com si ballar fos cosa de dones, quan en realitat no ho és... A més, llocs tan comuns com per exemple una jugueteria, on la part per nins esta tota plena de robots, i superherois i la part de les nines plena de pepes i coses de color rosa demostren que des de petits ja no ens tracten igual...
    Igualment, he d'admetre que la musica fa ganes de començar a ballar com un robot amb els de l'anunci... jajaja
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Benvinguda una altra vegada al bloc 😍. Has fet un comentari molt encertat que comparteixo al 100 % amb tu 😏.

      La veritat és que la igualtat de gèneres no és tant real com ens intenten vendre. M'ha semblat molt interessant l'apreciació que has fet sobre els joguets (podria ser un tema d'una altra entrada).Si veiem que un nin vol jugar amb un carro de nines la gent s'assusta (no és el meu cas ja que tant a Andreu com a Bernat els encanta passetjar-lo.Això sí, sense pepes...😂).

      El mateix succeeix amb el color de la roba: blau per a xiquets i rosa per a xiquetes i, de repent, en plena adolescència, ens trobem als xiquets amb camisetes de color rosa perquè és 'moda'.

      Crec que hem de ser més conscients i crítics amb allò que ens envolta perquè és la unica manera de no caure en estereotips i en modes passatgeres.

      Molts besets, Isabel.😘😘😘😘

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    La veritat és que aquest anunci és una mica extrany, no se molt be com definir-lo... M'ha parescut bastant subrealista, amb totes les dones tan ben pentinades i ballant super coordinades com a robots invocant la tardor... jajaja
    Em pareix molt bé que els dissenyadors anunciin les seves marques amb alegria, però, com tu has dit, no estaria malament que sortissin més homes a l'anunci.
    Tot i que avui dia diguin que tots som iguals, anuncis com aquest demostra que no... Pareix com si ballar fos cosa de dones, quan en realitat no ho és... A més, llocs tan comuns com per exemple una jugueteria, on la part per nins esta tota plena de robots, i superherois i la part de les nines plena de pepes i coses de color rosa demostren que des de petits ja no ens tracten igual...
    Igualment, he d'admetre que la musica fa ganes de començar a ballar com un robot amb els de l'anunci... jajaja
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina