dimecres, 14 d’octubre del 2015

La "naturalitat" del photoshop

A bon segur tots coneixeu el “photoshop” però, per si de cas encara hi ha algú que no ho sap, dir-vos que és un programa de retoc d’imatges que s’utilitza per millorar fotografies. Segurament vosaltres, que esteu molt al dia en tema de les tecnologies, ja teniu alguna aplicació en el mòbil amb la que apliqueu diferents filtres a les vostres fotos.


En l’àmbit professional aquest programa s’utilitza per millorar fotografies realitzades amb poca llum, contrastar els colors o simplement crear efectes visuals com podem apreciar en  alguns dels següents exemples:

www.todotutoriales.com

sepiastral.blogspot.com.es

El problema comença quan, amb l’excusa de la millora, es distorsionen les imatges començant a mostrar resultats poc creïbles. Suposo que tots haureu vist la portada en la qual apareixien dues famoses (Carmen Martínez Bordiu i Isabel Presley) i haureu pogut comprovar que les seues cares són més pròpies de dues joves de 15 anys que dues senyores de 63 anys, edat que tenien en setembre de 2014 quan va fer el reportatge. En aquest cas la manipulació, sense tenir informació de primera mà, crec que haurà estat consentida i aplaudida per les dues participants en un intent de ser “eternamente joven”.


El cas és que hi ha altra gent honesta i amb uns principis clars que denuncia aquest tipus d’actes. L’actriu Inma Cuesta és una d’elles. A través del seu compte en instagram explica el seu malestar al comprovar el retoc exagerat del seu cos en la imatge de portada de la revista “El Dominical”.


Personalment, estic totalment d’acord amb ella. Aquesta necessitat de crear belleses irreals i cossos impossibles destrueixen tota la personalitat amb la que les persones naixem i que, a mesura que anem celebrant anys, anem configurant.

I la pitjor part (no sé perquè serà) sempre ens la portem les dones que som l’objecte d’aquestes transformacions. Realment és tant important la perfecció física?

Espero els vostres comentaris sobre el tema.

17 comentaris:

  1. Hola Isabel!
    Ja feia temps que no comentava, he tingut bastanta feina i no he tingut temps.
    Jo al móbil tenc també una actualització de
    photoshop pero bàsicament l ' utilitz per retocar fotos i fer-les me chules.
    Quant he vist la darrera fotografía he vist tota la diferència i no hem pareix normal , no crec q sigui tan important retocar aquestes tonteríes...
    Besets , Laia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laia!

      Què contenta estic de tornar a veure-vos pel bloc! Ja trobava a faltar els vostres comentaris. Els programes de retoc, com tu ben dius, estan molt bé per donar una aparença més xula a les fotos, jo també ho faig. El que no se'm ocurriria és llevar-me arrugues o allisar-me el coll, jajajajaja...crec que hem de ser conscients de cóm som i acceptar-nos amb les nostres imperfeccions. És la millor manera de ser feliç.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  2. Hola Isabel!!
    Jo al móvil també hi tenc un programa per a cambiar filtres, posar marcs i afegir-hi missatges, pero una cosa és posar un marc o cambiar la foto de color.. i una altre és fer aquestes coses!! No se si creuen que la gent pensara que la gent és així com els posen en aquestes fotografíes, peò si pensen això... van ben equivocats!! A mi tampoc em pareix normal que retoquin tant les fotos...
    Besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!

      Desgraciadament hi ha cada vegada més joves que pensen que aquestes imatges són reals i que el més normal és entrar en una talla 34. L'anorèxia és una enfermetat molt seriosa i crec que aquest tipus de manipulacions no ajuden a erradicar-la. La gent cada vegada es preocupa més pel físic deixant pel camí altres coses que són igual d'importants o més...És per això que crec que tots hem de tenim una visió crítica de les imatges que veiem al lalrg del dia per tal de saber diferenciar entre la realitat i la manipulació.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  3. Bon dia, Isabel.
    Jo al movil tenc una aplicació per retocar les meves fotos. M'agrada perquè puc fer que siguin molt xules. Pero aquestes coses no es fan. Retocar la cara de la gent, o retocar alguna part del cos és massa.Jo crec que la gent ha de surtir a les fotos així com és. Perquè cadascun tenim algunes característiques que ens fan especials, i si no sortim com som a les fotos és una cosa brutal i antinatural. No em paerix gens bé que retoquin les fotos d'aquesta manera.
    Una abraçada ben forta, Ana Villalba Moya.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Anaaaaaaaa!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Totalment d'acord amb tu. La naturalitat és el més important. Crec que les persones no hem de ser valorades tans sols pel nostre exterior. Com tu comentes, tots tenim coses que ens fan especials i que ens aporten la nostra pròpia personalitat.

      Que persones famoses, com l'actriu Inma Cuesta, facen aquest tipus de denúncia de manera pública és molt important ja que hi ha molts joves que no són conscients d'aquesta irrealitat i naturalitat i necessiten que algun els explique la manipulació que sofreixen en ocasions les imatges per tal de no creure's que això és normal.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  4. Hola Isabel!! Soc la Marilena de 1r D.
    Ja he solucionat el tema de que no podia comentar que te he dit a clase.
    Yo soc la primera que te aplicacions per posar flitres, per posar lletres o dibuixos a la foto. Pero aixo no... I estic d'acord amb tu.Vaig escoltar algo sobre lo de l'imna cuesta pero no vaig prestar atencio, i ara que ho he vist, li donc tota la rao. No m'agrada la gent que retoca ses fotos per que aixi es pensa que es veu mes guapa, pero clar hi ha gente que si esta d'acord.
    Molts de besos, Marilena

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marilenaaaaaaaaaaa!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Està clar que les noves tecnologies ens aporten coses positives que hem de saber aprofitar. Retocar imatges no és una cosa dolenta però, el que si que és greu és manipular la realitat. No hi ha cap persona en el món que sigue totalment perfecta encara que la publicitat s'empenye en ensenyar-nos cada dia rostres i cossos irreals.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabeeel !!!
    Fa temps q no coment .
    Tens tota la rao ens em de acceptar tal i com som .
    Avui tu me has explicat una cosa i l' he estat donant moltes voltes , no em de cambiar mai com som.
    Esper q els al.lots de primer s'adonin conta de q la plástica pot a arribar a ser moolt divertida si poses de la teua parte i o fas amb ganes
    Gracis.
    Besets 😘😘😘

    ResponElimina
  6. Hola Isabeeel !!!
    Fa temps q no coment .
    Tens tota la rao ens em de acceptar tal i com som .
    Avui tu me has explicat una cosa i l' he estat donant moltes voltes , no em de cambiar mai com som.
    Esper q els al.lots de primer s'adonin conta de q la plástica pot a arribar a ser moolt divertida si poses de la teua parte i o fas amb ganes
    Gracis.
    Besets 😘😘😘

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Paulaaaa!

      Què contenta estic de tornar a veure els teus comentaris en el bloc. Ja els trobava a faltar...És una pena el fet de no poder compartir hores de classe amb vosaltres però, espero poder mantenir el contacte a través del bloc!

      Sé que comparteixes amb mi aquesta manera de pensar. Millorar com a persona ha de ser el nostre objectiu però, sempre sense deixar de ser nosaltres, mostrant-nos tal com som, sense artificis i intentant aportar a la resta el millor de nosaltres.

      M'agrada que penses així i m'alegra poder ajudar-vos. Ja sabeu on podeu trobar-me i que sempre podeu contar en mi.

      Moltes gràcies per les teues paraules perquè em sento molt valorada i no saps el feliç que em fas!

      Besets, Isabel.

      Elimina
  7. Hola Isabel!!
    Jo estic d' acord amb tu pens que a les fotos hem de sortir tal i com som, demostrant la nostra naturalitat esta bé per exemple cambiar de color a les fotos, escriure binyetes....però cambiar la cara de les persones per a fer- les mes guapa no es la realitat.
    Besets Aitana 1- D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Aitana!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Espero els teus comentaris a partir d'ara en pròximes entrades.

      Estic totalment d'acord amb tu en el tema de la naturalitat. Les persones hem de mostrar-nos tal i com som i sentir-nos orgullosos. Hem d'aprendre a ser molt crítics amb les imatges que ens envolten perquè, quan aquesta distorsió de la realitat es normalitza, les persones assumeixen que això és el correcte i és aquí quan comencen enfermetats com l'anorèxia. Adolescents que no volen menjar pel simple fet de no entrar en una talla 34 de pantaló. A mi personalment aquest tema em preocupa molt perquè a les persones no se'ns ha de valorar per emprar una determinada talla o tenir menys arrugues, les persones han de valorar-se per tot allò que ens aporten deixant a banda l'estètica que, al cap i a la fi, és una qüestió de moda.

      Besets, Isabel.

      Elimina
  8. Hola Isabel soc na Noelia de 1A m'agradat aixo sobre el fotoshop perqué la veritat crec que es inecessari , perqué crec que es millor mostrar la veritat que dir una mentida

    Una besa de
    Noelia romera cebreros .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Noelia!

      Et dono la benvinguda oficial al bloc. Estic molt contenta que t'hages decidit a comentar. Estic totalment d'acord amb tu: hem de mostrar-nos tal qual som.

      Besets, Isabel.

      Elimina