Uns dies abans que es decretés l’estat d’alarma, hi havia gent que amb el seu
comportament desproporcionat i convulsiu, a l’hora de la compra, alarmava més
que la situació que estàvem vivint. Recordo perfectament que el dissabte dia 14
de març mentre la gent esperava veure la compareixença de Pedro Sánchez
explicant les mesures que el govern adoptava davant aquesta pandèmia, me’n vaig
anar a la carnisseria i, a més d’esperar una hora, quan vaig entrar no queda
quasi res... El dia anterior ja m’havia passat a l’anar a Mercadona. L’estampa
de veure prestatgeries buides impressionava tant... Li vaig preguntar per
curiositat a una de les treballadores si al dia següent es podria comprar amb
normalitat ja que em semblava surrealista el que estava veient. Ella em va
comentar que el camió anava tots els dies però que la gent estava histèrica i
comprava en quantitats molt grans.
Per whatsapp van començar a circular moltes fotografies que mostraven
prestatges totalment buits sense res que poder comprar però, una de les que més
em va impactar va ser la d’una dona que havia omplert pràcticament el carro de flans
de vainilla i natilles... I és que de vegades parar a reflexionar és molt
important...
I ara us preguntareu que té a veure això amb l’entrada d’avui? Doncs que en
aquesta situació en la que ens trobem les marques comercials volen que nosaltres
les sentiguem a prop i les empreses d’electrodomèstics han llançat diferents
espots especialment per a aquest moment que ens hem de quedar en casa.
Per exemple, la marca Balay ens recorda l’ajuda que ens brinda a través d’imatges
rutinàries d’activitats que realitzem dins de casa: com ara netejar la roba o
cuinar. Ens parla el frigorífic, la vitroceràmica, el forn i la rentadora com
si forem un equip:
“Tú haces la compra, y yo
me encargo que nos dure semanas”
“Tú piensas el menú y yo me
ocupo de cocinarlo.”
“Yo puedo lavar la ropa y
secarla”
És una conversa tranquil·litzadora per a que sapiguem que estan al nostre
costat en un moment d’incertesa on perfectament se’ns pot espatllar la
rentadora, com a mi m’ha passat amb el mòbil (que, per cert, avui no han vingut
a buscar-lo...) però que no hi ha problema perquè hi haun suport tècnic
disponible.
Però l’anunci culpable de que jo estigue escrivint aquesta entrada sobre
publicitat ha estat el de la companyia Siemens. Un missatge més curt però més
contundent sobre la necessitat de “responsabilitat” en una situació com
aquesta.
La crítica publicitària em la reservo per a una altra entrada però avui, he
de reconèixer, que una marca comercial ha demostrat més sentit comú que algunes
persones amb els seus comportaments i reaccions durant aquesta pandèmia: “En
tu frigorífico Siemens caben muchas cosas pero estos días, por favor, llénalo
con responsabilidad”.
Em pregunto si la família d’aquella dona ja s’ha menjat totes les natilles.
Si té xiquets, amb eixa dosi de sucre en el cos, els haurà tingut actius 24 hores,
justament el més idoni per a aquest temps de confinament...jajaja. Ai... si els
frigorífics parlassen!
Ens veiem en la pròxima entrada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada