dimarts, 24 de març del 2020

Diari d'un coronavirus: dia 10. Racó creatiu.


Avui toca mostrar alguns dels treballs que van realitzar els meus estimats alumnes mallorquins en l’activitat del Racó Creatiu que vam realitzar en classe el curs passat. Quants de records! Si sapiguésseu les vegades que fullejo el quadern d’art i com em recordo de vosaltres... És el millor regal que em vau poder fer i damunt sense saber-ho...jajajajaja

Intentaré anar mostrar, a poc a poc, els treballs que van realitzar en aquest quadern i també els àlbums scrapbook que vau realitzar en classe amb tanta constància i il·lusió.

Per als meus alumnes d’enguany us recordo en què consistia l’exercici: el quadern tenia les fulles blanc i jo, de manera aleatòria posava algun element o feia algun dibuix en una d’elles. Després li’l entregava a un alumne durant la classe per tal que dibuixés en el full. Hi havia dues opcions: la primera era continuar l’element que jo havia col·locat en el full o, a partir del que hi havia, fer una cosa total diferent. Com podeu veure era una activitat amb moltes possibilitats on la creativitat i la imaginació jugaven un paper molt important.

De moment aquí va una petita mostra del que podeu arribar a fer amb línies. Cadascú, amb el seu estil, ha obtingut un resultat totalment diferent gràcies a la utilització de diferents materials.

En el treball de Marina, al realitzar-se el dibuix amb retolador negre de punta fina, és molt fàcil saber quin és l’element inicial per eliminació: les ferratines. Com podeu veure pel detall i la delicadesa del dibuix, Marina és una persona molt imaginativa que no deixa res a l’atzar.



En el cas de Gabriel, que també s’ha decidit per l’ús d’un retolador negre per a l’elaboració del seu disseny, no seria tan fàcil saber els elements que primer han aparegut. Ara estic dubtant (Gabriel, per favor, confirma que la informació és correcta!) però crec que vaig realitzar les línies amb retolador negre que apareixen en diagonal en la part dreta del dibuix. En aquest cas, al continuar amb la temàtica de les línies i emprant el mateix color, el resultat està més unificat. Gabriel, amb la seua discreció en les classes, ens mostra amb aquest treball un dibuix molt raonat i pensat.



Per a aquella gent que pensar que realitzar dibuixos només amb llapis resulta molt avorrit, aquí teniu el disseny realitzat per Claudia. En aquest cas, recordo perfectament que vaig agafar un retolador “fosforito” i vaig traçar dues paral·leles amb el regle. La resta, obra de l’artista. Quan vaig veure el resultat al finalitzar la classe em vaig sorprendre molt ja que mai m’haguera pogut imaginar aquesta solució. Com podeu veure en el dibuix, Claudia és una persona molt meticulosa en els detalls.



I, per últim, vull mostrar-vos un dibuix que irradia alegria per tots els costats. Nahuel, a través de la línia, ha dibuixat una cara somrient que il·lumina tot el paper amb eixos traços multicolors. En aquest cas, el personatge que podria ser perfectament extret d’un conte, porta una corona que res a té a veure amb el virus que ens està donant tant de mal de cap últimament.



I ara que tal si us animeu i fem un dibuix seguint el procediment dels anteriors? Aquí va el repte creatiu del dia. Començo jo, jajajajaja...



Ja em contareu la experiència!




2 comentaris:

  1. Hola Isabel soy Carlos cargar 2ESO C ns como enviar el trabajo en aules no aparece al opciones agregar entrega

    ResponElimina