diumenge, 24 de març del 2019

Modigliani monocromàtic


Ara que ja estem acabant la làmina de les escales monocromàtiques, vull ensenyar-vos l’aplicació d’aquestes escales a un treball que van realitzar un grup d’alumnes de 3r d’ESO ara fa dos anys en classe.

Durant el curs 2016 – 2017, aquestes alumnes van interpretar l’obra pictòrica de 3 artistes: “La Dansa” de Henri Matisse (veure el resultat polsant aquí), la vaca de Roy Lichtenstein (veure el resultat polsant aquí) i “Jeanne Hébuterne” d’Amedeo Modigliani.

Tinc molt bon record d’aquell curs perquè van saber treballar perfectament en equip, van practicar la concentració i, sobretot, van ser responsables a l’hora de fer les làmines ja que al dividir el quadre en nou parts, si algun dels alumnes fallava, l’obra no es podia completar.

En aquesta entrada vaig a mostrar-vos el procés realitzat per a l’elaboració del quadre de Modigliani.

En primer lloc, cadascun dels alumnes van interpretar amb línia la imatge atenent-se a la proporcionalitat del quadre original. Les línies que tenen més intensitat són les que defineixen la figura i les línies corbes i més tènues són les que delimitarien les zones de les escales monocromàtiques.

Isabelcogollosferrer©2019


Al ser un treball cooperatiu, era important que a l’hora d’ajuntar les làmines, cadascuna de les línies tingués una continuació en la resta. És per això que, com podeu veure en les següents imatges, els alumnes treballaven amb les làmines dels altres per a que la continuïtat del dibuix fos la correcta.

Isabelcogollosferrer©2019


Una vegada comprovat que totes les línies coincidien, cada alumne es posava a treballar de manera individual en la seua làmina. En aquest moment, després d’haver decidit els colors de cadascun dels elements del quadre, començava el treball de realitzar les tonalitats de les escales monocromàtiques.

Isabelcogollosferrer©2019


Com que la partició de la làmina no coincidia amb la divisió de les escales monocromàtiques, els alumnes havien d’ajuntar els dibuixos per tal d’aconseguir de manera conjunta les gradacions de cadascun dels colors emprats en les làmines.

Isabelcogollosferrer©2019


Com podeu apreciar en el resultat, es van combinar dos colors en cada element: marró i vermell per al barret; taronja i magenta per al cos; verd clar i verd fosc per a la paret...La idea era poder identificar cadascuna de les parts del quadre a través del color. El groc i el taronja el vam deixar per a donar lluminositat al fons a través de la finestra que vam intuir. I en el cas de la cadira o el silló on estava asseguda la protagonista ho vam treballar amb línia.

Isabelcogollosferrer©2019

1.    Cristina Belardo Martínez.

2.    Eduard Beniamin Mihaies.

3.    Álvaro Megías Munar.

4.    Leidy Jhoana Orejuela Hurtado.

5.    Eva María González Hernández.

6. Fatoumata Quattara

7.    Maninder Kaur.

8.    Ainhoa López Salmerón.

9.    Lauri Johan Lind.


Va ser una feina de moltes setmanes i de treballar en equip i crec que veient el resultat va valer la pena!

Ens veiem en la pròxima entrada!


7 comentaris:

  1. Hola Isabel!
    Aquest quadre us va quedar genial! Al fer-la amb escales monocromàtiques li dona un toc molt original i vitalitat al quadre.
    Segur que us va costar fer coincidir les línies i dibuixar-ho de manera proporcional, però el resultat va valer la pena! La làmina de les escales monocromàtiques va ser la que més em va costar, i la veritat és que no m'he atrevit a tornar a fer-la, jajaja... Però m'encanta el resultat, així que per pasqua crec que ho intentaré per al nou àlbum, que esper que estigui acabat a final de curs i així poder-te'l mostrar!
    Molts besets, Margalida

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Margalida!😊

      La làmina de les escales sol costar en quan a realització però és cert que val la pena pel resultat...💖💖💖💖

      Com pots veure en aquest treball 🎨🎨🎨🎨, no fa falta que faces rectangles. Pots fer plans irregulars que et permeten realitzar zones més reduïdes per tal que resulte més fàcil pintar-les 😉. Intenta fer-ho d'aquesta manera. Segur que et queda genial!😍😍😍😍

      Molts 😙😙😙😙, Isabel.

      Elimina
    2. Al final la temptacio ha estat massa gran... I ara n'estic fent una per a l'album de l'intercanvi d'Alemanya!!😂😂 Despres de molt de temps sense fer scrap avui tinc temps i n'estic fent! M'hi he posat a tope molt entusiasmada avui demati i ja he fet una làmina amb la temàtica de les fulles i ara estic fent aquesta! Ja et diré com em queda!!😉😉😀😀
      Molts besets, Margalida

      Elimina
  2. hola, som en Marc Kuhalainen Cardell de 1r ESO B i volia dir que aquest treball cooperatiu esta genial, nosaltres ho hauriem de fer i el resultat es fantastic.
    ens veim en la proxima clase.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Marc!😊

      Fer aquest tipus de treballs en grup resulta molt intetessant però al mateix temps requereix d'una gran responsabilitat per part de tots els membres de l'equip 💪💪💪💪...En aquest cas era un grup de 9 alumnes molt ben avinguts i això es notava en el dia a dia. Tal vegada un altre any em plantege un exercici d'aquest tipus...😉

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
    2. Ja has caigut en la temptació...😂😹🙈

      És normal...A més, ara ja has fet els exàmens de la 2a avaluació i amb les notes que treus, et pots permetre un 'break' per a fer un poc de manualitats...🤩🤩🤩🤩

      Ja estic desitjant veure el resultat...😎 Gaudeix de l'scrap ✂️💟✂️💟 i del cap de setmana❗

      Molts 😚😚😚😚, Isabel.

      Elimina
    3. Just ara he acabat la làmina!! No ha quedat tan bé com la de primer d'eso, però estic bastant satisfeta amb el resultat!!
      Aquest cap de setmana estic aprofitant per adelantar un poc l scrap... Em moro de ganes de que el vegis, tot d'una que el tengui acabat tel duré!!❤️❤️

      Elimina