Vaig començar a fer aquestes entrades en temps de coronavirus com una
espècie de diari on anar deixant els meus pensaments i reflexions al mateix
temps que parlava de Plàstica i Creativitat i, el que em pensava que serien un
parell de setmanes, s’està allargant en el temps i de quina manera... I ara em
trobo pensant un tema cada dia per fer una publicació i allò que en un principi
era un passatemps ara s’està convertint en tot un #challenge per
a mi...jajajajaja
I si continuo fent aquestes entrades és perquè sé que darrere d’aquesta
pantalla esteu vosaltres i això és justament el que m’anima a seguir: pensar
que encara que no publiqueu cap comentari, llegiu les entrades... i això em
reconforta i m’il·lusiona a parts iguals.
Avui comencen les vacances però no hi haurà platja, ni tampoc muntanya, ni
quedar amb els amics, ni anar a fer una volta però hi haurà FAMÍLIA i hem de
gaudir d’aquests moments que no tornaran.
Les marques comercials, durant aquesta pandèmia, estan elaborant tota una sèrie
d’espots amb els quals intenten expressar els nostres sentiments i amb els quals
també intenten animar-nos.
En el cas de la companyia de telecomunicacions Orange, a més de tot el que
he comentat anteriorment, intenta apel·lar a la responsabilitat que tenim com a
col·lectiu. Perquè justament en aquests dies de vacances que es caracteritzen
pels desplaçaments de les famílies a segones habitatges o realitzar viatges, el
més important és seguir quedant-nos en casa.
A través de quatre imatges de 2 xiquetes i 2 xiquets, Orange conta als seus
clients com d’orgullosos estaran els seus fills i les seues filles el dia de
demà al veure que amb el seu comportament responsable havien aconseguit salvar
vides.
“Algún día tus hijos contarán a tus nietos
lo que
hicieron esta Semana Santa.
Contarán que
no fueron a la playa.
Que no fueron
a ninguna procesión.
Contarán que
no salieron de casa.
Y que gracias
a eso,
salvaron millones de vidas.
# quédateencasa
# conéctateencasa
# porti
# portodos”
Si observeu detingudament l’anunci, us adonareu que el color corporatiu d’aquesta
companyia està present en algunes frases o paraules del text que apareix sobreimprès
en les imatges, en l’isologo que apareix en la part inferior de la imatge a mode
de signatura i també es fa referència a ell a través de les pròpies imatges.
Si us fixeu en els plans de l’espot que us mostro a continuació, veurem que
en el primer la xiqueta que apareix és pèl-roja. En la següent imatge on hi ha
un xiquet, podem entreveure en el fons desenfocat un element d’un groc ataronjat.
La xiqueta que apareix a continuació es troba en un lloc que tampoc està ben
definit però que es caracteritza per una tonalitat ataronjada i, finalment, en
l’última imatge de l’espot la llum que il·lumina el rostre del xiquet és d’un
color taronja que podria provenir de la llum de sol quan comença el capvespre.
Imatges de l'espot d'Orange 2020 |
Com podeu veure, és molt important l’elecció del color corporatiu a l’hora
de crear la Identitat Corporativa de la marca ja que aquest no només apareixerà
en els elements visuals que la configuren sinó que se’n podrà fer ús d’ell en la
publicitat que realitze l’empresa. Segurament que, després d’aquesta petita
anàlisi d’aquest espot, entendreu encara més la presentació que us vaig passar
en classe per a elaborar el logotip de l’AFA.
Ens veiem en la pròxima entrada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada