divendres, 21 de novembre del 2014

L'ALTRA CARA

...DE LA MONEDA



Després de l’entrada anterior on parlava de la publicitat basada en valors, avui vull mostrar-vos una altra visió: la publicitat sexista.

Se suposa que avui en dia, el tema de la igualtat de gènere ja està més que assumit i que les dones tenim el mateix drets que els homes i que, com no, ens mereixem un respecte. I aquest respecte ha de ser en tots els àmbits: en el familiar, en el professional i també en el publicitari.

Que la dona sigue presentada com un objecte per tal de vendre un producte és un insult. Així de clar. Ho consideraria de la mateixa manera si fora l’home l’objecte de l’anunci. Tots som persones i no podem ser emprats pels publicitaris com una mercaderia més.



Hi ha moltes maneres de presentar un producte als consumidors. La única cosa que necessitem és ser creatius i no caure en estereotips que no ajuden a avançar com a societat.


La marca AXE es caracteritza per caure en aquest tipus de publicitat sexista i encara que els seus anuncis han estat criticats durament, crec que els publicitaris no s’han donat per al·ludits i continuen realitzant aquest tipus de publicitat on les dones “cauen com a mosques” davant els homes que empren aquest desodorant, i “no com a àngels” que els el que ens volen fer creure.


De vegades, els seus anuncis són més subtils però, el fons és el mateix: l’atracció “desmesurada” que senten les dones per aquells homes que empren Axe.


Però, no contents en utilitzar-la per a publicitar el seu desodorant, empren la mateixa tècnica per a mostrar altres productes de la marca com ara el gel de dutxa.


Sincerament, crec que els responsables d’aquesta marca s’haurien de plantejar una altra manera de mostrar els seus productes al consumidor i si no és així, els propis consumidors haurien de preguntar-se si és correcte comprar els productes d’una marca que denigra tant a la dona i la converteix en un objecte sexual. Si els empresaris i els publicitaris no actuen amb responsabilitat, som els consumidors els que hem de prendre la iniciativa.

12 comentaris:

  1. Hola Isabel!!

    Estic completament d'acort amb tu. Estic cansada de veure aquest tipus d'anuncis en que ens tracten com a objectes.
    Esper que cualque dia deixem de fer aquests anuncis i seiem un poc mes creatius.
    Fins dilluns!!!

    Besets , Laia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Laia!

      Crec que som moltes les persones que no ens agraden aquest tipus d'anuncis tant si l'objecte és una dona o un home.El respecte és fonamental i també és un dret.

      Gràcies per comentar.Que acabes de passar un bon cap de setmana.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  2. Bon dia Isabel yo tambe estic completament de accord amb tu.
    Pero mentres que aquest mon estigui dirigit tant politicament com economicament per homes no tenim res a fer . Per a que aquest mon sexista canvii les dones ens tendrien que unir per canviarlo.
    Besetss Alejandra 1rE

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Alejandra!

      Tota la raó però no ens hem d'equivocar moltes vegades som les pròpies dones les que dificultem aquest canvi diferenciant l'educació dels nostres fills si són nin o nina.Jo tinc dos fills i tinc clar que els ensenyaré a fer les tasques domèstiques per a que sàpiguen valorar aquest tipus de feina i que no la consideren exclusiva de les dones.

      Bon cap de setmana i gràcies per comentar.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  3. Hola Isabel,
    Es veritat. Conecta a un munte de gente que utiliza aquesta desodorants i es penden que aconseguiran alguna cosa. No crec que sapiguen el que están dient o pensante. Aquesta anuncis no tienen gens de sentit.
    Pena que no haurien de existir aquests anuncis tan sexistes. Mai he estat d'acord amb aquest tipus d'anuncis.

    Besets Irene

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Irene!

      És curiòs però, tens tota la raó.Molta gent compra un producte perquè es creu al 100% tot allò que diu l'anunci i la realitat és ben diferent. Que emprar cremes ajuda a no envellir tant ràpidament val però, que una crema face desaparèixer les arrugues ja és un altre cantar...A la gent li fa falta ser més crítica i reflexionar sobre els missatges publicitaris que ens arriben cada dia per no caure en la temptació de comprar productes innecessaris o simplement inútils.

      Que passes un bon diumenge i gràcies per comentar.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  4. Respostes
    1. Hola, Xavier!

      Com ja t'he dit avui a classe, encara que el teu comentari haja sigut breu, et felicito perquè eres el primer xic que ha comentat i ha afirmat que veu el tema com les dones.El primer pas per tal d'aconseguir que les dones no siguen tractades com un objecte en publicitat, és canviant de mentalitat.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  5. Hola Isabel !!!
    Tens total sa rao .
    La dona no es un objecte
    Besets Paula

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola,Paula!

      No saps les ganes que tenia de fer aquesta entrada...No tot el que ens presenta la publicitat és normal i real.Les persones hem d'aprendre a ser més crítiques amb els anuncis i no creure'ns tot el que la publicitat diu.

      Gràcies per comentar. Que passes un molt bon cap de setmana.

      Besets,Isabel.

      Elimina
  6. Et dono la rao Isabel . No me agrada que ens tractin com objectes quant tendrien que tractarnos a les dones com als homes .Tots iguals sense tenir uns mes valors que els altres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Maria!

      Estic totalment d'acord amb tu.Tots som persones i ningú és més que ningu per qüestió de gènere.

      Espero que passes un bon cap de setmana. Gràcies per comentar.

      Besets,Isabel.

      Elimina