Avui dia 19 d’octubre, com cada any, se celebra el
dia mundial contra el càncer de mama. De vegades, he sentit opinions que
critiquen el fet de reduir una malaltia a un dia en el calendari. A mi,
aquestes iniciatives em semblen bé. Està clar que donar-li un dia no ajuda a
superar-la però, sí que ajuda a fer-la més present, més visible ja
que estic segura que tots tenim o hem tingut algun familiar, amic o conegut que
l’ha patida. És molt important una detecció precoç de la malaltia per tal que
les possibilitats d’èxit augmenten i aquesta es pugue superar.
Cada vegada més la gent participa de manera més
activa en la lluita. Són moltes les iniciatives amb les quals s’intenten
recaptar diners com ara les conegudes carreres solidàries que es realitzen en
moltes de les nostres ciutats per tal d’ajudar a combatre aquesta malaltia.
www.noticiasdenavarra.com |
Cada vegada més les entitats, administracions, etc,
intenten mostrar-se solidàries amb les persones que pateixen aquestes malalties. Encara que allò que més interessa són els ajuts econòmics per tal
de seguir investigant i tenir recursos per a poder combatre-la, últimament
s’estan veient aportacions simbòliques que ajuden a les dones a veure que no
estan soles en aquesta lluita, que tenen el suport de la societat. Un exemple
molt bonic del que estic dient és veure com molts edificis i monuments
emblemàtics d’arreu del món s’han tenyit de rosa en aquest dia per
solidaritzar-se amb elles.
1. La torre Agbar (Barcelona) / 2. El Parlament (Ottawa) / 3. La Casa Blanca (Whashington) 4. El Cristo Redentor (Río de Janeiro) / 5. La piràmide de Yucatán (Mèxic). |
I la publicitat també ha de fer la seua aportació
en aquest tema conscienciant de la importància que té autoavaluar-se per a fer
una detecció precoç de la malaltia per tal de tenir més possibilitats de
superar-la.
Vull mostrar-vos una campanya publicitària de l’any
2010, realitzada por la agencia DDB
Group en Singapur per a la
Breast Cancer Fundation. Aquesta campanya consta de tres
anuncis en els quals s’utilitza el cos d’una dona per a emetre el missatge. L’objectiu
és conscienciar a les xiques de la importància de fer-se de manera regular
auto-exploracions per tal de detectar qualsevol anomalia que ens pugue advertir
que alguna cosa no funciona.
L’artista Andy Yang Soo Kit va realitzar tres il·lustracions
diferents amb la tècnica del body paint que ens fan reflexionar sobre el que
realment és important i quines són les coses més supèrflues.
La campanya, que va destinada a xiques joves, fa
una pregunta molt clara:
Are you obsessed with the right things?
Estàs obsessionada amb les coses que realment importen?
De sobra sabeu, que la majoria de les xiques joves
estan molt preocupades pel seu físic però, realment és això el que importa?
En la primera il·lustració es tracta el tema de les
imperfeccions i concretament, el tema de l’acne. Tenir grans és una qüestió
d’adolescència. Encara que les marques de cosmètics ens vulguen vendre la idea
de rostres perfectes, tots sabem que les imperfeccions existeixen i que no
s’han de veure com una cosa negativa sinó més bé una característica més que fan
a les persones úniques i diferents. Algunes com els grans s’aniran atenuant amb
el temps i d’altres, ens acompanyaran sempre.
En una altra il·lustració es tracta el tema dels
cabells llisos i perfectes. Això em recorda els anuncis d’una marca que parlen
de “cabells encrespats” com si fora una gran desgràcia.
I finalment, un tema que també preocupa molt com
ara el pes. La publicitat ens bombardetja amb imatges de cossos perfectes que la
majoria de vegades són fruit de programes de retoc d’imatges per tal de
vendre’ns productes amb els quals aconseguirem una figura esvelta.
I si no era suficient haver de sofrir la publicitat
de tots aquests productes “miraculosos”, les empreses ens ofereixen d’altres
amb els quals podrem simular la perfecció que ens prometien els productes
anteriors. La nova gama de productes push up en són un exemple.
En un futur, m’agradaria veure campanyes més
constructives com l’anterior, deixant a banda eixa perfecció que la publicitat
comercial intenta vendre’ns cada dia.
Hola Isabel,
ResponEliminaJa saps que en aquest tema jo pens que tens tota la rao del mon, ja que dius la pura realitat.
Tots els anuncis volen mostrar el perfecte de les persones. El que pens de tots aquests anuncis de pell, de cabells, etc, es que son una tonteria. Les persones que han de surtir als anuncis han de ser perfectes, per que no poden tenir defectes o imperfeccions?? Ningu a aquest mon pot ser tan perfecte com les noies/dones que surten a fotografies. Aquestes dones de les fotografies totes presente una cara perfecta, per que hi ha darrera aquest rostre?? Maquillatge, botox, fotoshop, etc.
Sobre el tema del cancer de mama he de comentar que hi havia vist publicitat original, pero la que tu m'has aporta m'ha semblat super original, ja que juguen amb la part del cos afectada per mostrar ilustracions.
A jo sincerament m'agrada molt la idea del les carreres solidaries, ja que fan que moltissima de gent es pugui juntar per lluitar per una sola cosa, aixo mostra que les persones encara som civilitzades, pens que la gent afectada es deu sentir agraida de que la gent doni suport per poder trobar una cura de la enfermetat/malaltia.
Del cancer de mama el que jo no sabia era que al seu dia s'encenia els edificis mes emblematics de la zona elegida de color de rosa, que es el color del llaç de la lluita contra el cancer de mama.
Per a jo els anuncis son una m,anera de fer que les persones es trobin malament amb elles mateixes, els anuncis baixen l'autoestima ja que al mostrar cossos rostres o cabells perfectes fan sentir a les xique tes amb un cos, cara o cabells diferents com si no fossin res o com si fossin fees. Els anuncis destrueixen les persones per dedins al ficar-lis expectatives impossibles.
Sobre els anuncis de xampus he de dir que a jo m'agrada cuidarme'ls pero tampoc hi poso molta atencio ja quie hem dona igual la opinio dels altres el que vull es sentirme be amb jo mateixa.per no tenir uns cabells lissos no significa que siguis hortible, ja que hi ha un munte de persones amb els cabells arrisats que son molt guapes.
No he de dir res mes del tema, l'unic que puc dir ara es que em segueix indignant els anuncis on les dones son com objectes, aquests exemples els he trobat al les colonies de home a la roba de home i altres productes variats d'home.
Besets per a tots vosaltres.
Atentament Irene
Hola, Irene!
EliminaQuè ganes tenia de contestar el teu comentari. Pufff... No tinc paraules. Simplement has anat enumerant una sèrie de coses en les quals estic totalment d'acord amb tu. El teu comentari m'ha agradat molt perquè, una vegada més, els alumnes ens demostreu que teniu opinions sobre les coses i mostreu una maduresa amb temes que ja voldria més d'un adult.
Estic superorgullosa de tenir alumnes amb el cap tant ben amoblat perquè és molt important ser crítics amb tot allò que ens envolta per tal de no caure en la superficialitat de les coses.
Amb les teues apreciacions també m'has donat moltes idees per a pròximes entrades sobre publicitat així que t'agraeixo enormement aquest comentari.
Espero que continues comentant cóm ho fas perquè simplement m'encantaaaaaaa!
Besets, Isabel.
Se m'havia oblidat dir que als videos musicals per part d'artistes homes tot el que es pot veure son dones, culs i mes coses que son una falta de respecte cap a la dona ja que pareix que nomes som cul i unes esclaves que fan tot el que diu l'home, aixo va passar fa uns anys pero no s'hauria de tornar a viure ja que va costar molt que la societat canvies.
ResponEliminaBests per a tots vosaltres.
Atentament Irene
He de afegir una cosa mes, no entenc per uq e els famos han de provocar o ser noticia per ser mes famosos, que mes necesiten , no necesiten els doblers per res ja que els regalen la roba per que la patrocinin, per a que necesiten els doblers????
ResponEliminaEstic completament d'acord amb aquesta entrada perque em pareix que diu tota la pura realitat
ResponEliminaHola, Carolina!
EliminaGràcies per comentar l'entrada.
Besets, Isabel.
Hola Isabel som na Alejandra volia dir que m' ha agradat molt aquesta entrada perque tants els homes com les dones nos es tendrien que fixar massa amb el fisic perque es lo de menos com vares dir l'altre dia tot no es sa bellessa tot no es ser guapo.
ResponEliminabesets alejandra
Hola, Alejandra!
EliminaTens tota la raó del món. De vegades, les persones ens fixem en coses tant superficials que ens perdem d'altres molt més interessants. Hem d'aprendre a valorar més les persones pel que són i deixar a banda les aparences.
Gràcies per comentar.
Besets, Isabel.